Nu moet ik dus opzoek naar een nieuwe opleiding, maar wat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:56

als je nu gewoon een niveau 1 of opleiding gaat volgen totdat je je in kunt schrijven bij d epolitie?
iets van kok ofzo. Je zult er niet zo veel aan hebben, maar je bent bezig en je voldoet aan je scholingsplicht

ietjelover
Berichten: 4062
Geregistreerd: 27-04-09
Woonplaats: Leende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 17:00

arabella2000 schreef:
als je nu gewoon een niveau 1 of opleiding gaat volgen totdat je je in kunt schrijven bij d epolitie?
iets van kok ofzo. Je zult er niet zo veel aan hebben, maar je bent bezig en je voldoet aan je scholingsplicht


politie opleiding raad mij aan om eerst een niveau 4 opleiding te doen,
omdat mocht ik ook stoppen bij de politie ik niets meer heb anders snap je?

Horsiex. Ben ik vorig jaar gaan kijken, toen twijfelde ik al. 5 klasgenoten die daar nu zitten zijn erg ontevreden over alles. Niet over hoe het daar gaat maar over wat je leert in de opleiding en zulke dingen.

hafjelinger, die opleiding lijkt mij idd wel heel erg leuk!! Ga eens even kijken. Zeker als ik die als BBL zou kunnen doen.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:00

@Arabella, dat lijkt mij al helemaal zinloos...want wie zegt dat ze bij de politie mag beginnen......

Ik zou gewoon een MBO 4 opleiding gaan doen. (en weetje over de kwaliteite van iedere opleiding is wel iets te zeggen, van MBO,s HBO tot WO's). (niet om 1 of ander maar denk dat de rocs beter bekend staan dan Deurne ansich...).

daarnaast je bent zelf verantwoordelijk voor je inhoud, jij schrijft je eindsciptie..en niemand zegt dat jij 6jes moet halen;-)

ietjelover
Berichten: 4062
Geregistreerd: 27-04-09
Woonplaats: Leende

Re: Nu moet ik dus opzoek naar een nieuwe opleiding, maar wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 17:02

Tuurlijk staat deurne ook niet goed bekend.
Maar het gaat mij meer om te gang van zaken daar en met de soort mensen die er rond lopen.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Nu moet ik dus opzoek naar een nieuwe opleiding, maar wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:04

in haar 1e berichtje stond afraade, daarom zei ik doe dan een niveau 1 of 2 opleiding.
Maar ze radden het dus aan. Dan kun je beter een niveau 4 opleiding doen ja.

MarjanB

Berichten: 16471
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:05

TS alles is geen optie wat ik zo lees, als je nu kiest voor de minst slechte. Opleiding gaan volgen die afmaken en dan als je 20 bent kijken voor een HBO opleiding die je echt zou willen doen. Ik heb bijvoorbeeld MBO paardenhouderij gedaan daarna HBO agrarische bedrijfskunde (die ik in 3 jaar heb kunnen doen) Ik zou nu in ieder geval zorgen dat je op school blijft en een papiertje halen. Het is soms niet anders, het leven is gewoon soms stom en het wil nou eenmaal niet altijd zoals je zelf wil..

ietjelover
Berichten: 4062
Geregistreerd: 27-04-09
Woonplaats: Leende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 17:05

arabella2000 schreef:
in haar 1e berichtje stond afraade, daarom zei ik doe dan een niveau 1 of 2 opleiding.
Maar ze radden het dus aan. Dan kun je beter een niveau 4 opleiding doen ja.


sorry mijn fout

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:08

Ik zou gewoon IETS kiezen en van daaruit stromen dan vanzelf weer nieuwe mogelijkheden en ideeen. Als er uit de beroepentest komt dat het beroep leraar bij jou past, waarom dan niet gewoon beginnen met de opleiding tot onderwijsassistent? Misschien ben je bezig en lijkt het je niks, maar je hoeft niet in een keer de goede keuze te maken.

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: Nu moet ik dus opzoek naar een nieuwe opleiding, maar wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:10


paardjes123

Berichten: 2883
Geregistreerd: 16-08-11

Re: Nu moet ik dus opzoek naar een nieuwe opleiding, maar wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:17

Vrede en veiligheid gaan halen en daarna bij de politie solliciteren?

ik zei toen ik 16 was dat ik ook niet in de zorg wilde werken en werk nu al 7 jaar in de zorg met plezier :+ .

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:20

Ik zou een iets breder georiënteerde mbo opleiding zoeken. Dan kun je uiteindelijk ook makkelijker doorstromen naar een vervolgopleiding.
Welke opleiding je ook maar gaat doen, er zijn altijd wel dingen die niet leuk zijn in een opleiding. Is ook een kwestie van even doorbijten. Je kunt niet altijd dingen doen die je leuk vindt, soms moet je ook gewoon even flink aan de bak.

Is er niet een opleiding die een beetje aansluit bij de politie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:21

Mavelle schreef:
Ik zou gewoon IETS kiezen en van daaruit stromen dan vanzelf weer nieuwe mogelijkheden en ideeen. Als er uit de beroepentest komt dat het beroep leraar bij jou past, waarom dan niet gewoon beginnen met de opleiding tot onderwijsassistent? Misschien ben je bezig en lijkt het je niks, maar je hoeft niet in een keer de goede keuze te maken.


Hier kan ik me eigenlijk wel bij aansluiten. Toen ik m'n beroepskeuze test deed (omdat ik ook niet wist wat ik wilde doen) kwam er Doventolk uit. Heel hard gelachen en geroepen dat ik dat écht niet ging doen.
Inmiddels heb ik dit jaar gepoogd om door de examens voor doventolk heen te komen (mislukt) en ga ik het volgend jaar gewoon weer proberen.. We zijn wat jaren verder maar nu wil ik toch echt doventolk worden.. :+

ietjelover
Berichten: 4062
Geregistreerd: 27-04-09
Woonplaats: Leende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 17:22

politie zelf was daar geen voorstander van, van die opleiding.
Omdat ik dan bijna "niets" ben als ik niet zou worden aangenomen bij de politie.

Miccamaaike, zijn opleidingen maar zoals ik al zei is dat geen garantie dat je word aangenomen, is er ook niet meer kans dat je word aangenomen en daarom zegt de politie iets doen wat je leuk vind. Makkelijker gezegd als gedaan dus haha.

UnitedxWest

Berichten: 235
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:22

Kijk eens op de site van groenhorst college Barneveld. De best aoc van 2013. Misschien is daar mbo verkortwel iets voor jou. In twee jaar je mbo diploma en tis een praktische opleiding. Je kunt verschillende richtingen kiezen en je hebt daarna de toegang tot hbo, dus hetzelfde als het havo papiertje, maar een stuk praktischer en je wordt er toegelaten met je vmbo diploma zonder allemaal 7'ens.

Of een andere mbo niv 4 opleiding is hippisch ondernemer, sluit denk wel aan bij HB.

Ik vind het wel verstandig dat je van school wisselt, ik had hetzelfde gedaan, alleen ik zit in m'n examenjaar, dus dat ga ik uiteraard afmaken, zolang kunnen ze het nog wel rechtop houden denk....

UnitedxWest

Berichten: 235
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:26

chelle_dora schreef:
Mavelle schreef:
Ik zou gewoon IETS kiezen en van daaruit stromen dan vanzelf weer nieuwe mogelijkheden en ideeen. Als er uit de beroepentest komt dat het beroep leraar bij jou past, waarom dan niet gewoon beginnen met de opleiding tot onderwijsassistent? Misschien ben je bezig en lijkt het je niks, maar je hoeft niet in een keer de goede keuze te maken.


Hier kan ik me eigenlijk wel bij aansluiten. Toen ik m'n beroepskeuze test deed (omdat ik ook niet wist wat ik wilde doen) kwam er Doventolk uit. Heel hard gelachen en geroepen dat ik dat écht niet ging doen.
Inmiddels heb ik dit jaar gepoogd om door de examens voor doventolk heen te komen (mislukt) en ga ik het volgend jaar gewoon weer proberen.. We zijn wat jaren verder maar nu wil ik toch echt doventolk worden.. :+


Ik had laatst ook een beroepskeuzetest gedaan, want ik weet totaal niet wat hik hierna wil gaan doen op het hbo. Er kwam mobiele kraanmachinist uit, ehhhh denk dat 'm dat echt echt echt niet gaat worden hoor!! En vrachtwagenchauffeur stond op plaats 2. Dat al helemaal niet, ben bang voor vrachtwagens hahahah.

liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:26

Ik weet niet of het al "aangeraden" is maar de hotelschool. Daar krijg je ook veel van de business kant mee en is over het algemeen een vrij brede opleiding. Als je het paard gerichte erbij wilt houden dan kun je orun oid gaan doen.
Lijkt mij een heel mooi alternatief.

Saul

Berichten: 9658
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Nu moet ik dus opzoek naar een nieuwe opleiding, maar wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:29

Pfoe lastig zeg ..

Een ding weet ik wel, Helicon zou ik je absoluut niet aanraden ..

ietjelover
Berichten: 4062
Geregistreerd: 27-04-09
Woonplaats: Leende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 17:30

Tyrcanol schreef:
Pfoe lastig zeg ..

Een ding weet ik wel, Helicon zou ik je absoluut niet aanraden ..


zit al 5 jaar op helicon dus ik weet hoe het is ;)

Patty83
Berichten: 139
Geregistreerd: 27-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:33

Mss een administratieve opleiding? Die zijn er op allerlei niveaus, en zijn toepasbaar in veel verschillende branches.

Wat ik helaas wel een beetje merk in je berichten (en niet alleen bij jou), is steeds de reactie dat iets je niet interesseert, leuk lijkt etc.
Dit is iets waar je in mijn ogen echt van af moet stappen. Ik begrijp dat dat lastig is als je van een paarden / dierverzorging etc. opleiding komt, maar is wel de realiteit voor heel veel mensen.
Zoek in een richting waar je gevoel voor hebt, en waar toekomstperspectief in zit, al betekent dat misschien dat dat niet hetgeen is wat je het leukst vindt. Voor de meerderheid van de mensen geldt dat het werk wat we doen niet het allerleukst is wat we kunnen bedenken..
Het is toch ook belangrijk dat je later een baan krijgt, waarvan je hopelijk ook nog een leuke (en in ons geval dure) hobby kan betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:36

UnitedxWest schreef:
chelle_dora schreef:


Hier kan ik me eigenlijk wel bij aansluiten. Toen ik m'n beroepskeuze test deed (omdat ik ook niet wist wat ik wilde doen) kwam er Doventolk uit. Heel hard gelachen en geroepen dat ik dat écht niet ging doen.
Inmiddels heb ik dit jaar gepoogd om door de examens voor doventolk heen te komen (mislukt) en ga ik het volgend jaar gewoon weer proberen.. We zijn wat jaren verder maar nu wil ik toch echt doventolk worden.. :+


Ik had laatst ook een beroepskeuzetest gedaan, want ik weet totaal niet wat hik hierna wil gaan doen op het hbo. Er kwam mobiele kraanmachinist uit, ehhhh denk dat 'm dat echt echt echt niet gaat worden hoor!! En vrachtwagenchauffeur stond op plaats 2. Dat al helemaal niet, ben bang voor vrachtwagens hahahah.


haha :+ Ze zullen het ongetwijfeld niet altijd bij het juiste eind hebben. Maar moet zeggen, als ik toen gewoon ernaar had geluisterd, had ik nu al bijna m'n diploma gehad geloof ik.. Of zat ik met m'n kont in amerika voor stage :')
Daarom vind ik het best een goed idee dat TS een goede beroepskeuze test gaat doen (dus niet zo'n in 5 minuten weetje wat je kan worden ding) en eens met een frisse, open kijk naar informatieavonden van betreffende opleidingen gaat :)

ietjelover
Berichten: 4062
Geregistreerd: 27-04-09
Woonplaats: Leende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 17:39

Patty83 schreef:
Mss een administratieve opleiding? Die zijn er op allerlei niveaus, en zijn toepasbaar in veel verschillende branches.

Wat ik helaas wel een beetje merk in je berichten (en niet alleen bij jou), is steeds de reactie dat iets je niet interesseert, leuk lijkt etc.
Dit is iets waar je in mijn ogen echt van af moet stappen. Ik begrijp dat dat lastig is als je van een paarden / dierverzorging etc. opleiding komt, maar is wel de realiteit voor heel veel mensen.
Zoek in een richting waar je gevoel voor hebt, en waar toekomstperspectief in zit, al betekent dat misschien dat dat niet hetgeen is wat je het leukst vindt. Voor de meerderheid van de mensen geldt dat het werk wat we doen niet het allerleukst is wat we kunnen bedenken..
Het is toch ook belangrijk dat je later een baan krijgt, waarvan je hopelijk ook nog een leuke (en in ons geval dure) hobby kan betalen.


Klopt maar het probleem is ook niet dat het mij niet alleen niet leuk lijkt,
maar heb er dus ook geen gevoel bij, en ben er gewoon niet goed in.
Dan kan ik ergens mee beginnen (mocht een opleiding me dan überhaupt al aannemen) maar dan maak ik het toch niet af, geen plezier erin, doe ik er niet mijn best voor en zal er later dus ook niet in gaan werken. Wat wij van thuis uit meekrijgen is dat je werk leuk moet zijn en wat je ermee verdient op de tweede plaats staat.

Patty83
Berichten: 139
Geregistreerd: 27-01-09

Re: Nu moet ik dus opzoek naar een nieuwe opleiding, maar wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:54

Je moet natuurlijk geen hekel hebben aan wat je doet, maar er altijd plezier in hebben is in de praktijk gewoon niet haalbaar. Dan zou het namelijk hobby heten :+

Je bent toch wel ergens goed in? Omgaan met mensen, organiseren, rekenen, creatief, commercieel ingesteld, accuraat.
Daar moet je naar kijken, wat van nature je sterke punten zijn en je makkelijk afgaat, en daar een opleiding / vak bij zoeken.

ietjelover
Berichten: 4062
Geregistreerd: 27-04-09
Woonplaats: Leende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 18:01

Patty83 schreef:
Je moet natuurlijk geen hekel hebben aan wat je doet, maar er altijd plezier in hebben is in de praktijk gewoon niet haalbaar. Dan zou het namelijk hobby heten :+

Je bent toch wel ergens goed in? Omgaan met mensen, organiseren, rekenen, creatief, commercieel ingesteld, accuraat.
Daar moet je naar kijken, wat van nature je sterke punten zijn en je makkelijk afgaat, en daar een opleiding / vak bij zoeken.


Kan eigenlijk vooral maar zwakke punten opnoemen.
Rekenen en talen zijn zwakke punten (spreek bijna geen engels). Omgaan met kinderen ook zeker een zwak punt.
Ik ben behoorlijk lomp en niet heel netjes, dus dingen zoals horeca/hotel vallen af.
Van dieren kan ik alles hebben, mensen daarin tegen helemaal niets.
Heb wel doorzettingsvermogen en als ik ergens aan begin doe ik dat heel precies (te precies)
Ben niet echt creatief, en geef helemaal niets om mode of hoe iets eruit ziet.
Administratie gaat me ook niet echt heel makkelijk af op school.

Tsja moeilijk. Zou zo geen sterke punten weten, alleen maar wat ik iig niet kan.

paardjes123

Berichten: 2883
Geregistreerd: 16-08-11

Re: Nu moet ik dus opzoek naar een nieuwe opleiding, maar wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 18:05

En jij wil bij de politie: Van dieren kan ik alles hebben, mensen daarin tegen helemaal niets.
Als voor opleiding om bij de politie te gaan zou je ook MBO Maatschappelijke zorg kunnen doen

ietjelover
Berichten: 4062
Geregistreerd: 27-04-09
Woonplaats: Leende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 18:09

paardjes123 schreef:
En jij wil bij de politie: Van dieren kan ik alles hebben, mensen daarin tegen helemaal niets.
Als voor opleiding om bij de politie te gaan zou je ook MBO Maatschappelijke zorg kunnen doen


had het meer over het verzorger van mensen, bejaarden of gehandicapten zorg. mensen wassen en die dingen..

Zoals ik al 3 keer gezegd heb in dit topic raad de politie het af om een voor opleiding te doen, en het beste volgens hun is om gewoon een niveau 4 opleiding te doen die je leuk vind.