leren coachen met paarden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babs80

Berichten: 210
Geregistreerd: 26-06-11
Woonplaats: Achterhoek

leren coachen met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 11:56

Beste allemaal, Mijn grote wens is het leren coachen, zodat ik mensen (van jong tot oud) kan helpen, stimuleren en begeleiden. Het liefst in samenwerking met paarden. Wat is er nou mooier dan mensen zien bloeien en leven in plaats van geleefd worden. Ik ben al een lange tijd op zoek naar een goede opleiding of cursus. Er zijn er zoveel bv. HorSense. Wie kan mijn adviseren of helpen. Ben je al coach? Dan hoor ik heel graag jouw ervaringen. Ik woon in de De Achterhoek. Alvast bedankt. :D

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:28

Ik studeer maatschappelijk werk en dienstverlening en volg momenteel de minor "paard en hulpverlening", waarin je leert hoe je paarden op verschillende manieren als collega kunt gebruiken in hulpverlening en coaching. Super leuk en leerzaam!
Deze minor is toegankelijk voor veel sociale opleidingen, weet niet of je daar toevallig nu mee bezig bent?

Verder biedt de NHL ook een post HBO "paard en hulpverlening" aan, misschien is dat wat voor je?

De docent waar ik de praktijklessen van de minor volg, heet Josien_m_ op Bokt, je kan haar eens een PBtje sturen. Zij biedt zelf ook opleidingen tot paardencoach aan :j En zo zijn er meer particuliere opleidingen en cursussen waar je opleiding tot equicoach kunt doen, denk bijvoorbeeld aan de eagala cursus

IngeK
Berichten: 875
Geregistreerd: 24-06-07

Re: leren coachen met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:37

Hier nog één. Ik denk er over (als ik het met mijn werkgever geregeld krijg) om de opleiding van de Keulseweg te doen. Voor jou niet echt naast de deur, maar wel de enige die geaccrediteerd is als "gewone" coachingsopleiding. Vind ik wel belangrijk.

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: leren coachen met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 14:54

Je kan RavenIris op bokt eens pb'en, zij is equicoach en biedt ook opleidingen tot equicoach aan.

Babs80

Berichten: 210
Geregistreerd: 26-06-11
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 19:10

Dank jullie wel allemaal! Kennen jullie eocp (europees opleidingscentrum paardencoach)? Zij bieden ook een HBO + opleiding paardencoach. Locatie Dronten of Raalte. Raalte is voor mij zeker te doen.

Babs80

Berichten: 210
Geregistreerd: 26-06-11
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 22:24

IngeK schreef:
Hier nog één. Ik denk er over (als ik het met mijn werkgever geregeld krijg) om de opleiding van de Keulseweg te doen. Voor jou niet echt naast de deur, maar wel de enige die geaccrediteerd is als "gewone" coachingsopleiding. Vind ik wel belangrijk.


Dat vind ik ook belangrijk en als ik een paar keer per maand een stukje moet rijden, vind ik dat geen probleem.

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 22:39

Corelli schreef:
Ik studeer maatschappelijk werk en dienstverlening en volg momenteel de minor "paard en hulpverlening", waarin je leert hoe je paarden op verschillende manieren als collega kunt gebruiken in hulpverlening en coaching. Super leuk en leerzaam!
Deze minor is toegankelijk voor veel sociale opleidingen, weet niet of je daar toevallig nu mee bezig bent?

Verder biedt de NHL ook een post HBO "paard en hulpverlening" aan, misschien is dat wat voor je?

De docent waar ik de praktijklessen van de minor volg, heet Josien_m_ op Bokt, je kan haar eens een PBtje sturen. Zij biedt zelf ook opleidingen tot paardencoach aan :j En zo zijn er meer particuliere opleidingen en cursussen waar je opleiding tot equicoach kunt doen, denk bijvoorbeeld aan de eagala cursus


Wat voor soort diploma ontvang je na deze post HBO "paard en hulpverlening"? Het gaat hier niet om een master toch?

josien_m_
Berichten: 2411
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 19:16

Nee het gaat niet om een master!
Hier de betreffende docent.
Zoals bij de meeste post HBO opleidingen ontvang je een certificaat, er zijn geen registerpunten aan gekoppeld. Je leert wel heel veel over verantwoord werken met paarden in hulpverlening en begeleiding. Verschillende stromingen komen aan bod, de opleiding is dus niet beperkt tot 1 vorm van paardenhulpverlening. Als basis heb je een HBO hulpverleningsopleiding nodig om toelaatbaar te zijn, naast natuurlijk uitgebreide paardenervaring.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: leren coachen met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 23:13

Ik lees even mee, ben ook geïnteresseerd. Weet alleen nog niet of ik de Minor ga doen, of na de opleiding nog een opleiding voor hulpverlening met paarden.

BiHB
Berichten: 542
Geregistreerd: 16-04-10

Re: leren coachen met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:13

Hallo,


Ik heb mijn opleiding gevolgd op de Keulseweg, zeer interessant en kundig.
Ik ben ook aan het werk nu als equine assisted coach.

Wat wil je precies weten??