Van Algemeen onderwijs naar Technisch onderwijs

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Luca03

Van Algemeen onderwijs naar Technisch onderwijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 21:08

Ik heb op school heel veel problemen met mijn hoofdvakken, ik zit nu in het 2e middelbaar ASO (ben belgisch). Ik heb op school ook altijd hoofdpijn door het binnen zitten, zelf met de ramen open heb ik last. Ik heb tegenwoordig veel te veel energie en kan niet meer stil zitten (wat ik vroeger wel heel goed kon). Dus nu hebben mijn mama en ik dat besproken en hebben wat gezocht voor oplossingen, het technisch onderwijs, land & tuinbouw. In weer en wind buiten zijn en altijd bezig, ook veel minder wiskunde en Frans. Nu vroeg ik mij af, is dit echt wel de goede keus? Zijn er Belgische bokkers die TSO doen en mij kunnen helpen?

Xjewillemijn

Re: Van Algemeen onderwijs naar Technisch onderwijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:11

ik heb precies het zelfde meegemaakt, alleen woon ik dan in Nederland.
ik heb dit schooljaar de overstap gemaakt van regulier onderwijs naar
de techniek( hierin volg ik een metaal opleiding, zodat ik later naar de
Leidsinstrumentmakers school kan) Maar de enige tip die ik je kan geven
is; Veel plezier. ik heb het nu veel meer naar me zin

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 00:39

ASO,TSO...het maakt echt niks uit. Ik ben als ASO'er afgestudeerd maar kon ik het overdoen dan was ik TSO ga doen. Had ik direct een diploma waar ik iets mee had en kon ik nog kiezen of ik wilde verder studeren of niet. Je krijgt vaak meer praktijk en praktijkgerichte vakken dan het ASO, en dat is soms zelfs in je voordeel. Of de richting die je wilt volgen dus ASO of TSO is, daar moet je niet naar kijken.

Of de richting land & tuinbouw een aan te raden richting is, daar kan ik je wel niet bij helpen. Geen idee wat je er mee kunt of hoeveel en wat je er leert. Als het een richting is met een zeer beperkte jobmarkt, en je moet na je middelbaar nog eens dubbel zo hard gaan werken om bij te benen zodat je kan werken in een totaal andere sector, moet je nadenken of dit wel echt iets is wat je wil. Ben je geboeid door het land en tuinbouw leven, of is de hoofdreden dat je frisse lucht nodig hebt en niet graag wiskunde doet? :)

FNews

Re: Van Algemeen onderwijs naar Technisch onderwijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 00:41

Ach, Ik ben van ASO naar TSO gegaan en uiteindelijk gestrand in BSO. Je moet echt doen waar je je goed bij voelt anders gaat de motivatie toch maar naar beneden en ga je uiteindelijk niks voor school doen, dat is toch wat er bij mij is gebeurt.