Leisure and hospitality, ervaring (en stage?)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Inney

Leisure and hospitality, ervaring (en stage?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 16:50

Hallo lieve bokkers!

Dit jaar ben ik van HBO overgegaan naar de MBO opleiding Leisure and hospitality. Dit ga ik hopelijk versneld afronden. Dat betekend dat ik halverwege deze maand al in het tweede jaar zal komen. (Als alles goed gaat)

Wat ook betekend dat volgend jaar een (zware?) periode van stage gaat zijn. In de zomer waarschijnlijk tien weken op zomerstage. Dan ben ik twee maanden thuis en dan vier maand op winter stage. Het lijkt me hartstikke gaaf. Maar ook heel moeilijk.
Want.. Ik heb een relatie, ik heb een verzorgpaard én ik heb een leuke baan.

Zitten hier nog meer studenten Leisure and hospitality? Of mensen met een zelfde ervaring? Hoe is dit bij jullie gegaan? Hoe hebben jullie de opleiding en stage ervaren?

MightyJoe

Re: Leisure and hospitality, ervaring (en stage?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:38

Ik doe geen Leisure en hospitalitly maar Frontoffice. Maar ik moet dit jaar ook 10 weken stage lopen en dat mag in het buitenland. Wij moeten in het buitenland dan in de animatie of werken als bartender. Ik wil denk ik wel naar het buitenland.
Het lijkt me allemaal erg leuk, maar wel spannend. Ook ik moet mijn paard achterlaten maar die is wel in goede handen gelukkig.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 17:42

Frontoffice is ook een deel van onze opleiding :) Dus dat is wel toevallig! Wij moeten hierna nog een keer stage lopen en mogen maar 1 keer in het buitenland dus ik denk dat mijn laatste stage in het buitenland word.

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:49

Ik doe de opleiding ook versneld.. Stages zijn over het algemeen vrij zwaar en je kan werktijden hebben van 10.00 uur tot 22.00 uur. Je moet daarvoor vrij flexibel zijn ingesteld. Zelf doe ik zoveel mogelijk frontoffice want heb niet zoveel met animatie. Je moet waarschijnlijk voor je proeven een animatieprogramma bedenken en uitvoeren waarover jij de leiding hebt. Vindt het wel een leuke opleiding maar helaas zijn de stage en werkplekken vrij schaars.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 17:51

Klopt, de werktijden zijn inderdaad erg flexibel en het kan heel zwaar worden. Maar is dat niet juist de uitdaging en de charme?
Ik denk dat ik mijn frontoffice op school ga afronden en de animatie op stage. Plekken zijn hier nog volgens mij nog vrij redelijk te verkrijgen. Stagaires zijn overal redelijk gewild.

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:13

Ligt wel een beetje aan het bedrijf waar je stageloopt, vorig jaar bij centerparcs stage gelopen daar gaan gasten sneller zeuren als bij een kleinere organisatie. Maar je krijgt zeker waardering van je werk.
Heb deze zomer bij vakantiepark en paardensportcentrum de lourenshoeve stagegelopen, een kleine organisatie waar het heel sociaal is. Daar kun je trouwens je paard stallen als je daar wilt stagelopen. Maar daar zul je als stagiaire wel moeten mesten etc.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 18:19

Ik zal ook denk ik op iets kleinschaligs willen lopen. Centerparcs, roompot etc. heb ik helemaal niks mee :n

In welk jaar zit jij nu?

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:20

Ik zit nu in het 3e jaar van de opleiding, dit is nu mijn laatste jaar.
Ik had idd ook niks met centerparcs.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 18:22

Dus je rond ook af in niveau 4 leiding geven?

Zijn er bij jullie veel mensen afgehaakt? Of niet geslaagd voor stage? Hoe heb je stage en een relatie weten te combineren? (als je die had) en stage en paard?

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:27

Ja er zijn een paar mensen afgehaakt, tijdens stage. Het is lastig te combineren met paard en een relatie, als je ver van het stagebedrijf afwoont wordt er wel vaak een mogelijkheid gegeven om je vriend te laten overnachten (bij kleine organisaties dan). Ik had altijd op woensdag vrij zodat ik wel m'n lessen kon gaan volgen maar had geen eigen paard en na stage pas gaan leasen.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 18:37

jij liep dus vlakbij huis stage? Is dat goed bevallen? Heb jij ook een winterstage moeten doen? Zo ja, waar heb je die gedaan?
Dat lijkt mij in Nl namelijk minder omdat er dan gewoon minder toerisme is hier.

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:48

Was ong. 1 uur rijden met de auto. Bij de lourenshoeve moesten we in een caravan slapen. Ik heb alleen maar zomerstages gehad, moet in januari weer op stage lijkt mij idd ook erg saai.