Ik heb een studenten week OV en reis dus door de weeks van maandag tot en met vrijdag gratis met al het OV (trein, bus, etc). In het weekend heb ik een weekend vrij abonnement, dan reis ik in het weekend gratis met de trein door heel Nederland. Overig OV heb ik 40% korting in het weekend vanwege mijn studenten week OV.
Met weekend vrij kan je door de weeks met 40% korting reizen met de trein (maar is voor mij niet van toepassing).
Je hebt ook bus abonnementen dat je altijd met een bepaalde korting reist. Dat kan je vinden bij het bedrijf waar in jouw omgeving de bussen van rijden, zoals Hermes/connexion, Veolia, Arriva, etc.
Nessa
Geplaatst: 05-11-13 17:18
Met de bus reis ik niet met korting. Met de trein heb ik een daluren abonnement. Buiten de spits reis ik met 40% korting
Toen ik nog geen 18 was had ik zo'n Jaartrajectkaart. Dan betaal je 10 maanden en reis je er 12. Die kaart geldt voor 1 traject en buiten je traject reis je met 40% korting. Ik had dan het traject Leiden - Rotterdam Centraal en voor de bus 3 zones o.i.d. maar dat is wel een heel prijzig abonnement.
Inmiddels heb ik een studenten week OV. Maar daarvoor had ik een ster-abonnement. Dat koste mijn meende ik 160/170,- en daarmee kon ik alle bussen pakken door heel Nederland.