Toetsweek : totaal geen vertrouwen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Toetsweek : totaal geen vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:16

Hallo allemaal,
Ik heb deze week een toetsweek en ik zie het helemaal niet meer zitten.
Ik ben ontzettend gestresst, en ik heb totaal geen vertrouwen in mezelf.
Als een berg zie ik er tegen op, als ik bedenk wat ik allemaal moet doen, maak ik mezelf helemaal gek.
Zo heb ik maandag een toets van Duits en Nederlands.
Ik weet het echt niet meer, nu ben ik bijvoorbeeld Nederlands aan het oefenen, en als het dan fout gaat denk ik : wat heb ik fout gedaan ? Straks doe ik op de toets alles fout, zo snap ik het niet meer , zo haal ik een 1.
Heeft er iemand tips om om te gaan met stress voor de toetsweek ?
Alvast heel erg bedankt !

Badeendje

Re: Toetsweek : totaal geen vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:19

Als je goed oefent voor je toetsen dan moet je natuurlijk ook af en toe fouten maken! Daar leer je juist van, want dan kijk je in de antwoorden, bedenk je waarom je het fout hebt gedaan en als het goed is gaat er een lampje branden van: Aha, dus zo moet ik het de volgende keer doen. Fouten maken is niet erg, als je er van tevoren zo veel mogelijk maakt, maak je er tijdens je toetsen veel minder! Voel je dus niet gelijk zo onzeker dat je iets niet snapt, of als iets niet direct lukt. Blijven oefenen! Wat ook kan helpen is het jezelf uitleggen. Welke stapjes moet ik maken om tot het antwoord te komen? Zo kan je er ook achter komen dat je nog niet zo goed bent in een bepaald aspect van het oplossen van een vraag bijvoorbeeld, en hier kan je dan weer wat extra op oefenen.

Anoniem

Re: Toetsweek : totaal geen vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:21

Maak een planning! Dat geeft mij altijd veel rust. En zoals hierboven gezegd is, je leert juist van je fouten. Als je nu fouten maakt, maak je die waarschijnlijk niet meer op je toets.

Succes met je toetsweek! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:25

Bedankt voor je reactie!
Ik heb net geofend met sommige of sommige(n) , waar wel of geen -n achter moet, dat is heel frustrerend want in het boek staat het heel raar , en raak ik echt in paniek hoe het nou moet.
Nu heb ik voor mezelf de regel : met -n is als het zelfstandig gebruikt is( als het nergens naar verwijst word) en als het over personen gaat, bij alles wat niet zo is doe ik dan zonder n.
Er is ook nog een uitzondering, maar daar snap ik niks van, dus ik maak dan liever een paar fouten dan dat ik weet hoe het in theorie is, maar dat ik het niet in de praktijk kan brengen.
Nu nog al dat andere oefenen.