Ik zit nu op tl jaar 4 (examenjaar) en begin dus alvast rond te kijken naar opleidingen. Als mijn cijfers hoog genoeg zijn wil ik door naar de havo, maar aangezien ik hier niet van uit ga is het handig alvast iets achter de hand te hebben.
Ik had gisteren een beroependag, en ben naar 3 voorlichtingen geweest, paardensport en management, stewardessen opleiding en defensie. Paarden opleiding vond ik eigenlijk 3 keer niks, defensie ook niet (maar dat verwachte ik wel

De Steward(dessen) opleiding sprak me wel erg aan, het klonk als een leuke opleiding en ook het werk wat je ermee kunt doen later vind ik mooi. Het is volgens mij geen saaie baan, en dat vind ik wel belangrijk!
Ze vertelde wel dat het een zware opleiding en zware baan is (wanwege onregelmatige werktijden ed) en dat er daardoor wel aardig wat mensen vroeg weer stoppen met de opleiding ..
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die deze opleiding doen/gedaan hebben en of er mensen zijn die dit werk doen. Ik zou het fijn vinden om wat ervaringen van anderen te horen!
Ook nog een paar vragen;
Welke talen moet je verplicht hebben in je vakkenpakket? (ik heb engels, duits en nederlands)
Verdien je wel iets met het beroep? Tuurlijk, ik hoef geen milionair te worden maar droog brood is ook niks

Is de kans op banen groot?
Heb je veel nadeel als je geen frans heb in je vakkenpakket? Ik heb 3 jaar frans gehad, maar weet niet of ze daar naar kijken ..
Ik hoor graag van mensen!