Niet aanvaard in de klas.. wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

TsarinaZ

Niet aanvaard in de klas.. wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 18:58

we zijn nu bijna november en ik kan het echt niet meer aan..

ik zal maar best beginnen bij het begin.
Ik volgde tot vorig jaar (4de middelbaar) bio-estethiek, of beter gekend als schoonheidsverzorging. eind vorig jaar kreeg ik dus te horen dat mijn punten niet voldoende waren om naar het 5de te gaan. Na een zomer lang nadenken over wat ik nu moest gaan doen heb ik besloten naar het 5de kantoor, klantendienst te gaan. Dit betekende dan ook dat ik van school moest veranderen. Gelukkig kwam ik er achter dat mijn vriendin, L, (zij mocht ook niet verder) ook deze richting zou gaan doen. Met vol goede moed gingen we dus samen de eerste schooldag in en waren blij te horen dat we weer samen in de klas zaten.

De eerste indruk over onze klasgroep was vrij goed we hadden al helemaal door met wie we goed zouden kunnen omgaan.
Maar iedereen kent het wel, elk jaar weer opnieuw moet jij jezelf komen voorstellen in elke les, een hele week lang.
De 3de dag was dus de eerste klap van de hamer. bij één van onze lessen kregen we een papier, hierop stonden dus vragen over ons leven. naam, hobby's, huisdieren, wat je leuk vind en wat je haat.
B, een meisje uit de klas gaf dus het antwoord "Ik haat potten" de leerkracht van de les reageerde heel dom en snapte het niet en ging er verder op in en vroeg of ze koken haat ? B en haar vriendinnen lachte luid en stemde maar gewoon in.
Maar ik wist wel wat ze bedoelde ze haat lesbische meisjes en dat was recht in de roos want ik zelf ben lesbisch.
ik besloot er niet op te reageren en deed alsof het mij niets deed. op die moment wist ook nog niemand dat ik lesbisch ben.

De tweede week begon en voor ik het wist was het dus al bekend in de klas dat ik voor vrouwen was B en haar groep bekeken me vuil gaven 'subtiele" opmerkingen wanneer het hun paste en ik ? ik begon af te zien. Namelijk op mijn vorige school was de mentaliteit heel anders.. veel holebi's gingen daar naar school en vaak werden er dagen georganiseerd zoals pride day en purple friday (steunen van holebi's en opkomen tegen het geweld) ik voelde mij thuis op die school en iedereen accepteerde mij en de anderen zoals we waren. Maar deze school was anders..

Er werd gepraat achter mijn rug tijdens de lessen, maar toch luid genoeg dat ik het kon horen. 'het is gewoon zo vies" 'hoe dan ze het dan eigenlijk' 'hoe krijgen ze kinderen" "het is niet normaal' 'sebiet komt ze achter ons aan' 'ze gaat ons aan staren in de kleedkamer"
alles wat ze konden bedenken.

week 4.. het was een les lichamelijke opvoeding. Ik en vele anderen besloten gewoon niet mee te doen en gingen lekker zitten in een kring. F een vriendin van B begon mij plots heel wat vragen te stellen "heb je een vriendin?" "hoe lang al" "hoe hebben jullie sex" "ik hoorde dat sex tussen meisjes beter is" al snel begon ik mij thuis te voelen in het gesprek en heel wat andere in de kring luisterde mee en stelde vragen wanneer nodig. B kwam er bij zitten en even kreeg ik weer schrik voor wat er ging komen maar ook zij luisterde mee en gaf toe dat ze zelf een relatie met een meisje had enkele jaren terug. de les was gedaan en ik ging met een goed gevoel naar huis.
2 weken later gingen wij 2 dagen weg met school en ook dat ging beter.. maar nog steeds werd ik buiten gesloten, laatst gekozen voor activtieiten, en voelde ik mij niet op mijn gemak. mijn vriendin L, die open bisexueel is had echter geen problemen en werd overal mee ingesleurd en bij betrokken door de klas. Ondertussen werd er nog steeds commentaar gegeven, maar ze beweerde dat dit puur voor het lachen is en ze er niets slechts bij bedoelde.. ik geloofde hun en lachte mee, maar ja het deed pijn.

Sinds deze week heb ik echter weer het gevoel en begin ik ook te begrijpen dat ze me eigenlijk helemaal niet accepeteren. hun commentaar is niet om te lachen en vaak hoor ik mijn naam tussen hun roddels door.. mijn vriendin word goed behandels en vaak mee in activiteiten getrokken ook tijdens LO word zij gekozen en ik niet, waardoor ik dus bij het overblijvende team moet en dus van haar gescheiden word. Vandaag merkte mijn leerkracht van LO dit ook op en heb ik dit ook tegen hem gezegd... hij zei dat hij wat zou proberen doen maar nu heb ik zoveel schrik dat het nu alleen maar erger gaat worden omdat ik gaan 'klikken' ben..

ik heb na een zware jeugd vorig jaar in een heel diepe depressie gezeten. ik deed aan zelfverminking en dacht vaak aan zelfmoord.
dankzij mijn vriendin ben ik hier uit geraakt en ben ik ook gestopt met zelfverminking maar nu na 5 maanden, begin ik de drang terug te voelen en langzaam maar zeker voel ik ook de depressie weer opkomen..

ik ben ten einde raad.

heel erg bedankt als je dit helemaal gelezen hebt!

Nebron

Re: Niet aanvaard in de klas.. wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:03

Moeilijke situatie! Ik heb zelf een lesbische vriendin en die wordt ook niet door iedereen geaccepteerd. Ik accepteer dit wel, 'het is maar net waar je hart ligt'. Echt tips kan ik je niet geven, maar hou vol! Laat zien dat ook jij een normale meid bent en niet anders dan de rest! :) Sterkte ermee!

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:04

Jeetje wat een verhaal...
Ik zou willen dat ik je kan helpen, maar ik zou niet weten hoe.
Als je wilt kunnen we wel pb'en als je dat fijn vindt.
Ik hoop in ieder geval dat je niet al te veel in de put gaat zitten.
Sterkte TS! Y;(

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:05

goh, wat een naar verhaal! :(:) ik haat het zo als mensen worden buitengesloten.
de enige tip die ik heb is praten, maakt niet uit met wie, desnoods met je pony of je hond.
maar schiet zeker niet terug naar je zelfverminking!! Probeer het nu de kop in te drukken, voordat je weer begind.
staystrong, hou ons op de hoogte.
(ken je butterlfy project? hielp bij mij ook!)

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 19:09

heel erg bedankt aan jullie allen voor de steun en raad.
@Nebron ik dacht dat het in deze tijd al goed geaccepteerd word maar ik was duidelijk verkeerd..
@lideli ik zal je aanbod zeker in gedachten houden! dankjewel hoor :j
@kitlover ik wou vandaag na school inderdaad even naar mijn merrie, die doet me altijd wel beter voelen maar ik vond gewoon de energie niet meer.. butterfly project ken ik inderdaad maar heb ik nooit geprobeerd..

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:20

Gewoon blijven naar je paardje gaan, anders ga je straks helemaal wegkwijnen...
Hebben jullie geen klastitularis of vertrouwensleerkracht?
Die moesten wij aanspreken als er problemen waren in de klas...

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 19:28

__Astrid schreef:
Gewoon blijven naar je paardje gaan, anders ga je straks helemaal wegkwijnen...
Hebben jullie geen klastitularis of vertrouwensleerkracht?
Die moesten wij aanspreken als er problemen waren in de klas...

die hebben we inderdaad, maar om eerlijk te zijn.. is het eenige wat zij doen het eens zeggen tegen de klas en daar blijft het bij.. dat lost het probleem vaak niet op..

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:11

Meid, kliek niet zo met L en ga op zoek naar een ander maatje :) Ik kan me niet voorstellen dat iedereen in de klas wordt mee getrokken in dat geroddel en ik krijg het idee dat je er aan L klit. Laat dat een los en ga met andere klasgenoten om, in je schulp kruipen zorgt alleen maar voor meer geroddel.

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 20:15

mayniac_val schreef:
Meid, kliek niet zo met L en ga op zoek naar een ander maatje :) Ik kan me niet voorstellen dat iedereen in de klas wordt mee getrokken in dat geroddel en ik krijg het idee dat je er aan L klit. Laat dat een los en ga met andere klasgenoten om, in je schulp kruipen zorgt alleen maar voor meer geroddel.

met L omgaan is niet echt mijn droom hoor.. zij is namelijk een reden geweest van mijn depressie vorig jaar.. ik probeer wel met anderen om te gaan maar die hebben zelf ook hun maatjes en laten we eerlijk zijn.. aangezien b en haar clubje de popular' girls ' zijn en iedereen bij hun in het goeie boekje wilt staan ben ik niet de beste keuze om mee om te gaan...

Yasminvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:20

Hoe moeilijk het ook is, en ik weet het ben zelf 8 jaar gepest zit nu in de 1e, trek je er niks van aan!!
JIJ weet dat je beter bent dan hun!! Hun zijn gewoon jaloers op JOUWN lef!!
Kin omhoog en doorlopen!!
:j :j :j :j

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:23

TsarinaZ schreef:
mijn vriendin word goed behandels en vaak mee in activiteiten getrokken ook tijdens LO word zij gekozen en ik niet, waardoor ik dus bij het overblijvende team moet en dus van haar gescheiden word.

Citaat:
met L omgaan is niet echt mijn droom hoor.. zij is namelijk een reden geweest van mijn depressie vorig jaar.. ik probeer wel met anderen om te gaan maar die hebben zelf ook hun maatjes en laten we eerlijk zijn.. aangezien b en haar clubje de popular' girls ' zijn en iedereen bij hun in het goeie boekje wilt staan ben ik niet de beste keuze om mee om te gaan...

De bovenste quote laat het anders heel anders klinken :)
Ik kan me niet voorstellen dat iedereen bij de 'popular girls' in het goede boekje willen staan eigenlijk. Ik geef zelf les en heb jaren op school gezeten/gestudeerd en in geen van beide situaties heb ik ooit gezien dat werkelijk iedereen in een groep bij het populaire groepje wilde horen. Ikzelf heb daar nooit over geprakkiseerd, bijvoorbeeld. Waarom zou ik, ik ben wie ik ben en als het niet goed is, donder je maar lekker op. En zo denken anderen er ook wel over :) Je moet alleen even goed observeren wie dat zijn.

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:31

de popular girls zijn meestal niet de geliefste van de klas, maar iedereen houdt zijn mond omdat ze bang zijn dat er dan over hun wordt geroddeld. als ze nog eens commentaar hebben of over je roddelen, ga gewoon naar ze toe en zeg rustig en beleefd dat je het niet grappig/leuk... vindt dat ze zo reageren tegenover jouw. als ze dan verder gaan met het gepest vraag gewoon of ze even normaal met je willen praten, misschien begrijpen ze je niet helemaal. heel veel sterkte, ik ben ook gepest geweest, en ik heb vooral spijt dat ik nooit mijn eigen mening heb verteld. dat ik nooit mijn stem heb gebruikt.

Fitii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:03

Wat zijn mensen en vooral jongeren toch verschrikkelijke wezens... Probeer het je niet te hard aan te trekken, het is niet jouw fout. Ik heb nooit gesnapt hoe je bewust zo iemand zijn leven kan verpesten.

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 21:12

mayniac_val schreef:
TsarinaZ schreef:
mijn vriendin word goed behandels en vaak mee in activiteiten getrokken ook tijdens LO word zij gekozen en ik niet, waardoor ik dus bij het overblijvende team moet en dus van haar gescheiden word.

Citaat:

De bovenste quote laat het anders heel anders klinken :)
Ik kan me niet voorstellen dat iedereen bij de 'popular girls' in het goede boekje willen staan eigenlijk. Ik geef zelf les en heb jaren op school gezeten/gestudeerd en in geen van beide situaties heb ik ooit gezien dat werkelijk iedereen in een groep bij het populaire groepje wilde horen. Ikzelf heb daar nooit over geprakkiseerd, bijvoorbeeld. Waarom zou ik, ik ben wie ik ben en als het niet goed is, donder je maar lekker op. En zo denken anderen er ook wel over :) Je moet alleen even goed observeren wie dat zijn.

het klopt inderdaad dat onze band erg verbeterd is maar moet ik haar dan laten vallen om met anderen om te gaan? dat doe je ook niet zomaar. in onze klas is het wel duidelijk dat ze iedereen daan de populaire trekt.. uiteraard zijn er wel mensen die wel normaal doen maar ja dat blijft ook maar bij het minimum

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:14

Blijf trouw aan jezelf, je bent OK zoals je bent. De meest populaire meiden hebben vaak de grootste mond, waarmee ze hun eigen onzekerheden proberen te maskeren. Daarbij durven ze blijkbaar niet alleen te zijn en hebben dus een groepje nodig om zich te kunnen handhaven. Probeer dat te bedenken de volgende keer dat ze over jou roddelen of jij je buitengesloten voelt. Jij hebt blijkbaar iets wat zij bedreigend vinden en meestal is dat een zekere kracht, ook al voelt dat nu niet zo voor jou.

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 21:18

wat mij eigenlijk nog het meeste pijn doet is mijn vriendin J (waarmee ik een relatie heb) zij heeft het erg moeilijk met accepteren wie ze is en ik ben haar eerste lief (als meisje dan) zij wilt dan weten wat er aan de hand is en zal er alles aan doen om het te weten te komen.. als ik dan deze verhalen vertel kan ik me goed voorstellen dat ze schrik heeft..

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:21

Ik zal proberen om niet op hun t er letten dat is misschien heel moeilijk.
En weest trots op jezelf ook al val je op meisjes jongens wat maakt het uit.
Vind hrt alleen al mooi dat jij ervoor uit durft te komen.
En je hebt altijd meiden die kinderachtig zijn.
Maar probeer gewoon met de leuke meiden om te gaan.
En als ze je wat vragen probeer het te zien als een grapje.
Ik kan je wel zeggen dat veel meiden en jongen juist nieuwschrierig zijn hoe het allemaal in elkaar zit.
En of het anders is om op meisjes te vallen.
Want ik ken een paar meiden die lesbi zijn inclusief mijn zusje en ja sommige mensen vragen eenmaal dingen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:23

Waar heeft je vriendin dan schrik van? Is ze bang dat haar hetzelfde overkomt als ze er voor uit komt dat ze een relatie met een vrouw heeft of vindt ze het zo vervelend voor jou en heeft ze het gevoel dat ze tekort schiet tegenover jou of voelt ze zich schuldig dat zij de bron van jouw ellende lijkt te zijn?

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 21:24

ralphtdw schreef:
Ik zal proberen om niet op hun t er letten dat is misschien heel moeilijk.
En weest trots op jezelf ook al val je op meisjes jongens wat maakt het uit.
Vind hrt alleen al mooi dat jij ervoor uit durft te komen.
En je hebt altijd meiden die kinderachtig zijn.
Maar probeer gewoon met de leuke meiden om te gaan.
En als ze je wat vragen probeer het te zien als een grapje.
Ik kan je wel zeggen dat veel meiden en jongen juist nieuwschrierig zijn hoe het allemaal in elkaar zit.
En of het anders is om op meisjes te vallen.
Want ik ken een paar meiden die lesbi zijn inclusief mijn zusje en ja sommige mensen vragen eenmaal dingen.

de vragen heb ik niks op tegen vind ik net heel leuk het is meer wanneer ze echt commentaar geven zoals "ik ga naast de lesbo zitten kom jij ook naast de lesbo zitten" wat is daar grappig aan ?

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:24

wees jezelf, knap dat je er voor uit komt (vondt ik op school lastig) kun je geen gesprek met je mentor aan gaan?

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:27

je kan trots op jezelf zijn dat je er voor uit komt wat je bent en wie je bent, daar kunnen die meiden nog wat van leren!

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:27

TsarinaZ schreef:
wat mij eigenlijk nog het meeste pijn doet is mijn vriendin J (waarmee ik een relatie heb) zij heeft het erg moeilijk met accepteren wie ze is en ik ben haar eerste lief (als meisje dan) zij wilt dan weten wat er aan de hand is en zal er alles aan doen om het te weten te komen.. als ik dan deze verhalen vertel kan ik me goed voorstellen dat ze schrik heeft..

Juistem wel gaan praten.
Soms kan dat heel erg helpen en ja voor jou vriendin is het misschien allemaal nieuw en dat is ook even wennen.
Mijn zusje heeft een moslim meisje en daar is het echt verboden en deze relatie gaat ook niet altijd goed ondat je alles stiekem moet doen maar praten helpt een hele beol.
En twijfel nou niet aan jezelf.
Ik werd ook vaak gepest omdat ik dik ben ik trok het zelf altijd heel erg aan en kroop weg in een hoekje dat maakte het alleeb maar erger. Maar toen ik van school veranderde en ze zijden wat over mijn figuur dan maakte ik daar een grapje over ik meende het natuurlijk niet en vond het erg. Maar ze hielden wel op omdat ze zagen dat ze mij er niet mee hadden.
Maar van binnen natuurlijk wel

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 21:28

Maflinger_S schreef:
Waar heeft je vriendin dan schrik van? Is ze bang dat haar hetzelfde overkomt als ze er voor uit komt dat ze een relatie met een vrouw heeft of vindt ze het zo vervelend voor jou en heeft ze het gevoel dat ze tekort schiet tegenover jou of voelt ze zich schuldig dat zij de bron van jouw ellende lijkt te zijn?

ik was al open lesbisch voor ik met haar was maar dit is de eerste keer dat zij voor een meisje is gevallen ze heeft dus vooral schrik voor haar ouders, vrienden en de vele vragen die haar te wachten staan. ook omdat ze zelf helemaal zeker is dat ze nooit meer voor een meisje zal vallen als het ooit gedaan is tussen ons.. ze accepteert haar eigen niet en net daarom vind ik het lastig om dan te zeggen hoe ellendig het kan zijn..

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:30

Meid :(:) wat vervelend dat je geen aansluiting voelt bij je nieuwe klas!

Ik haak even aan op wat er eerder al gezegd is, dat je een beetje aan L lijkt te 'hangen'. Dit is niks negatiefs hoor, logisch juist! Jullie kenden elkaar al, waren 'bevriend'. En nee natuurlijk hoef je haar niet te laten vallen als vriendin, maar je kunt toch daarnaast ook nieuwe vrienden proberen te maken? Er is vast wel 1 iemand in de klas waar je iets meer contact mee kunt krijgen, die ook niet zo in het 'popiejopie' groepje hoort. Probeer hier wat in te investeren (dus ga daar eens mee praten, blijf niet hangen in het niemand wil met mij omgaan gevoel, dit is namelijk niet waar! je hebt daarnaast ook een leuke vriendin, dus je doet vast wel iets goeds ;) +:)+ )
Probeer wel je vriendin er in te betrekken. Je kunt toch aangeven dat je je niet zo happy voelt op school en waar dit door komt. Ik ken jouw vriendin natuurlijk niet persoonlijk, maar hoe zou jij je voelen als de situatie omgekeerd zou zijn? Ik zou me verschrikkelijk voelen als mijn wederhelft zich ellendig voelt maar dit niet aan mij durft te vertellen.. Daar heb je elkaar toch voor? :(:)

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 21:38

Saintelette schreef:
Meid :(:) wat vervelend dat je geen aansluiting voelt bij je nieuwe klas!

Ik haak even aan op wat er eerder al gezegd is, dat je een beetje aan L lijkt te 'hangen'. Dit is niks negatiefs hoor, logisch juist! Jullie kenden elkaar al, waren 'bevriend'. En nee natuurlijk hoef je haar niet te laten vallen als vriendin, maar je kunt toch daarnaast ook nieuwe vrienden proberen te maken? Er is vast wel 1 iemand in de klas waar je iets meer contact mee kunt krijgen, die ook niet zo in het 'popiejopie' groepje hoort. Probeer hier wat in te investeren (dus ga daar eens mee praten, blijf niet hangen in het niemand wil met mij omgaan gevoel, dit is namelijk niet waar! je hebt daarnaast ook een leuke vriendin, dus je doet vast wel iets goeds ;) +:)+ )
Probeer wel je vriendin er in te betrekken. Je kunt toch aangeven dat je je niet zo happy voelt op school en waar dit door komt. Ik ken jouw vriendin natuurlijk niet persoonlijk, maar hoe zou jij je voelen als de situatie omgekeerd zou zijn? Ik zou me verschrikkelijk voelen als mijn wederhelft zich ellendig voelt maar dit niet aan mij durft te vertellen.. Daar heb je elkaar toch voor? :(:)

daar heb je inderdaad gelijk in.. ik zeg het haar meestal wel na veel 'gezaag" :) maar voel me daar meestal wel schuldig bij..
door mijn verleden en depressie ben ik inderdaad ook niet erg sociaal meer ik vertrouw mensen moeilijk