Gezocht: Mensen uit het HR vakgebied.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

leeneliefje

Gezocht: Mensen uit het HR vakgebied.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 15:48

Hoi allemaal,

Zoals de titel al zegt, ik ben opzoek naar mensen die stage lopen of werken in het HR vakgebied op HBO niveau.
Dit eigenlijk puur uit interesse, ik ben tweedejaars hr student en ben bezig met bekijken welke kant ik graag op zou willen,
mijn interesse ligt volgens mij in de strategische kant van het hr.

Ik zou zeggen, brand los, vertel wat je precies doet en wat je er van vind. Ik ben reuze benieuwd! :)
Ik ben trouwens specifiek nieuwsgierig naar mensen die werken al Interim hr manager.

Groetjes.
Eileen

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 15:52

Ik lees even met je mee. :)

Inguhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 17:41

Hallo daar,

Ik denk dat ik wel voldoe aan de persoon die je zoekt. Ik werk niet interim, maar wel op projectbasis, dus ik ga van het ene grote bouwproject naar het andere, maar ik doe daar wel 'regulier' advieswerk. Moet veel ontwikkelen en opzetten dus in die zin ook strategisch.

Wat zijn je vragen precies?

Groetjes,

Inge

leeneliefje

Re: Gezocht: Mensen uit het HR vakgebied.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 00:02

hoi inge!

Wat klinkt dat leuk! Op projectbasis is in grote lijnen toch het zelfde als interim? of klopt dat niet?
Mijn vragen, hoe ben je daar terecht gekomen, wat vind je van je werk, wat zijn zoal je bezigheden en welke richting heb je gekozen al tijden je studie

Groetjes

Inguhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 20:37

Ja, op projectbasis is eigenlijk zo goed als hetzelfde als interim, met als verschil dat ik wel echt werkzaamheden doe voor het moederbedrijf en niet alleen puur het project. Ik heb in die zin dus meer binding met het moederbedrijf. Ik werk wel het grootste deel van mijn tijd op het project. Ik ben daar terecht gekomen doordat ik ben blijven hangen bij mijn stageadres, en er toen een vacature vrij kwam op het project (binnen hetzelfde concern) en daar heb ik op gesolliciteerd en ben aangenomen. Mijn werkzaamheden zijn met name dingen opzetten. Op het project was nog niets op HRM gebied, en nu is de instroom en beoordeling procesmatig goed opgezet, daarnaast werving en selectie, social return, meepraten in het directie overleg en allerlei soorten vragen op allerlei gebieden. Ik ben namelijk de enige adviseur, alles komt bij mij terecht.

Tijdens mijn studie heb ik me met name gericht op adviesvaadigheden. Verder heb ik na mijn HBO de master strategisch HRM gedaan op de universiteit Utrecht.

Oh, en mijn werk is echt onwijs leuk, heel afwisselend, en doordat ik op projectbasis werk wordt het ook niet saai. Wel wil ik je adviseren om eerst een tijdje (al is het maar een jaar) ergens te gaan werken met direct collega's. Zeker in de eerste periode vond ik het heel fijn om direct te kunnen sparren met een collega. En zo'n ervaring is wel heel fijn als je op interim basis wil werken. Mijn leidinggevende zit tegenwoordig op 50 kilometer afstand, dus als ik wil sparren dan bel ik wel, maar het is dan toch lastig om de echte dynamiek van het probleem uit te kunnen leggen. Het grootste deel van de problemen moet ik dus zelf oplossen, en dan is het wel fijn dat je een hoop al gezien en gedaan hebt, maar dan onder begeleiding van een collega.

Geeft dit een beetje antwoord op je vragen? En heb je nog meer vragen? Roep dan maar!