Master in het buitenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Samir

Master in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 17:20

Nu ik in mijn laatste jaar HBO Marketing zit, begin ik langzamerhand na te denken 'wat hierna'.
Nu de banen niet voor het oprapen liggen, ik leergierig ben en ik makkelijk universiteit aankan ben ik aan het overwegen om een master WO te gaan doen.
Maar.. het liefst wel in het buitenland! Zelf zit ik te denken aan Frankrijk of Groot-Brittannië om zo mijn Frans of mijn Engels ook te kunnen verbeteren.

Zijn er bokkers die een master hebben gedaan in het buitenland? Waar zijn jullie geweest en hoe is het bevallen?
Tips, tricks en sites over instanties zijn altijd welkom! :D

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 17:23

Kijk eens in dit topic: [HK] Wie studeert er in het buitenland?

Ik heb het overwogen, maar uiteindelijk besloten (na twee uitwisselingen) om voor de tweede master in Leiden te blijven. Soms vind ik dat wel jammer, maar voor het niveau hoef je het niet te doen, en je Engels verbeteren lukt hier met een Engelstalige master ook wel :)

Yasmine

Re: Master in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:41

Ik heb een uitwisseling naar Canada gedaan via mijn uni en heb daarna ook veel gekeken naar masters in de UK maar daar zit je vaak meteen aan £5000 voor een jaar. Qua kosten is het makkelijker om je in te schrijven voor een master in je thuisland en dan tijdens die master een uitwisseling naar het buitenland te doen. Uitwisseling houdt immers in dat je studiegeld betaalt aan je eigen universiteit en in ruil daarvoor een semester in een ander land mag gaan studeren. Dus waarschijnlijk is dat voordeliger en het overwegen waard :)

Szan

Re: Master in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:10

Niet al het buitenland is even duur. Zo heeft Duitsland een hoop (Engelstalige) opleidingen die helemaal niet zoveel kosten, maar alleen een 'semesterbeitrag' (à €250 per semester).

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:13

Een master in Engeland kan, maar is inderdaad over het algemeen heel duur. Afhankelijk van het studieveld waar je naar kijkt is de 5000 die hierboven genoemd wordt zelfs nog een heel erg leuk bedrag :+ Dat gezegd hebbende, als je goed zoekt kun je ongetwijfeld ook in de UK prima plekken vinden. Zoek dan alleen niet aan de 'topuniversiteiten' en blijf buiten Londen - het is vreselijk duur qua leefgeld namelijk, ik woon er :+

Ken je deze website? Hier kun je masteropleidingen in een heleboel landen vinden en met elkaar vergeleken. Als je niet per se vast zit aan 1 land, of zelfs 1 universiteit, dan kan het best informatief zijn om eens verder te kijken via deze website: http://www.findamasters.com/