Van het ene naar het andere uitzendbureau

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Van het ene naar het andere uitzendbureau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 15:16

Ik kan er niks over vinden dus ik denk ik start maar is een topic.

Ik werk via een uitzendbureau en zit in Fase B. Ik werk nu bijna anderhalf jaar in Fase B.
Nu is het zo dat ik in december naar een ander uitzendbureau moet ivm Payrol Direct.
Allemaal prima, geen probleem.

Wat ik mij echter af vroeg, begin ik straks opnieuw met mijn Fase B en mag ik weer twee jaar in Fase B werken?

Ik was gewoon een beetje nieuwsgierig, anders kan ik het volgende week ook even vragen aan het uitzendbureau.

Plukje

Re: Van het ene naar het andere uitzendbureau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:15

Nee hoor, het is gewoon opvolgend werkgeverschap en je geschiedenis van het andere uitzendbureau wordt volledig meegenomen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:20

Plukje schreef:
Nee hoor, het is gewoon opvolgend werkgeverschap en je geschiedenis van het andere uitzendbureau wordt volledig meegenomen.

Klopt :j

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 09:13

Okay, dank je wel.. Dus ik mag dan nog steeds maximaal een half jaar in Fase B werken.
Op zich is dat niet zo gunstig denk ik eigenlijk.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:32

Wat plukje zegt klopt helemaal. Heel gunstig helaas niet als je opdrachtgever je niet overneemt

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:33

Faniek schreef:
Okay, dank je wel.. Dus ik mag dan nog steeds maximaal een half jaar in Fase B werken.
Op zich is dat niet zo gunstig denk ik eigenlijk.

Ja, nog een half jaar in Fase B, tenzij je al aan de acht overeenkomsten in Fase B zit, dan ga je met ingang van je negende overeenkomst naar Fase C.
Er zijn niet veel uitzendorganisaties die Fase C overeenkomsten aangaan, dus grote kans dat dan de overeenkomst beëindigd wordt.
Als je vervolgens 13 weken elders gaat werken en dan weer bij je huidige opdrachtgever terugkeert, begin je in begin fase B. Als je 26 weken elders gaat werken en dan weer terugkeert, begin je in begin Fase A.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 13:04

Dank je wel. Inderdaad dan niet gunstig voor mij, want het is project matig werk en er blijven wel projecten in mijn regio, maar hoe lang. Dus overname lijkt mij een zeer kleine kans en het Fase C geven ook, maar dat moeten we dan maar afwachten.
In ieder geval bedankt, dan weet ik een beetje waar ik op moet rekenen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:08

Ik heb het een tijdje terug ook gehad, mijn uitzendbureau beëindigde de overeenkomst mijn opdrachtgever. Ben overgegaan naar een groot uitzendbureau. Ook gewoon Face C gekregen op basis van werkverwachting van mijn opdrachtgever. Had mijn uitzendbureau me geen fase C gegeven dan was ik naar een detacheringsbureau gegaan, mijn opdrachtgever kan me niet zelf aannemen maar wil me ook niet kwijt.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 09:52

Ik werk bij de een na grootste uitzendorganisatie en wij geven alleen fase c aan bijvoorbeeld mensen uit de techniek met bijzondere functie. Heb bij mijn klant totaal 14 fase c zitten op de klantenservice uit voor 2008 en wordt daar niet vrolijk van. Minimale inzet, vaak ziek, kont tegen de kribbe als er verandering komt qua systemen oid, minimale marge. Ze zijn gewoon niet gemotiveerd omdat ze niet dezelfde secundaire arbeidsvoorwaarden hebben als vast personeel van het bedrijf maar vergeten dat ze wel profijt hebben van het vaste contract

Als uzb moet je dit soort mensen imo niet zomaar ff fase c geven omdat de opdracht gever ze wel wel wil.