Enquete Dierenmishandeling

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

liefsmarleen

Enquete Dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 15:53

Hallo allemaal :)

Ik had laatst al een enquete gemaakt maar daar had ik 'klachten' op gehad, dus hopelijk is deze beter.
Dus zouden jullie misschien deze enquete in kunnen vullen?
De enquete is voor school.

Alvast bedankt voor het invullen! :)

http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=159006

bromfiets

Re: Enquete Dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:56

Ingevuld voor je. Alleen zijn de keuzes hier en daar erg summier. De vraag over de zwerfhonden bv. Ik had graag willen kiezen voor inslapen op een diervriendelijke manier. Nu kan mijn keuze zowel diervriendelijk als mishandeling zijn :)

Letje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:59

gedaan...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:01

bromfiets schreef:
Ingevuld voor je. Alleen zijn de keuzes hier en daar erg summier. De vraag over de zwerfhonden bv. Ik had graag willen kiezen voor inslapen op een diervriendelijke manier. Nu kan mijn keuze zowel diervriendelijk als mishandeling zijn :)

:j

En de straffen 0-10 jaar of levenslang, dat ligt er toch wel helemaal aan wat er gebeurd is :P

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:04

Vond de vraag van de zwerfhonden ook niet heel handig. Dus daar heb ik maar geen mening ingevuld was beter geweest om het een open vraag te houden zodat mensen dat beter kunnen verwoorden.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:06

Bij de vraag die Kentaro aanhaalt mis ik de optie dat er een verbod om dieren te houden uitgevaardigd wordt. Als aanvulling, want ik denk dat je daarmee een duidelijker beeld krijgt van je enquête :)

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 16:07

Bedankt voor het invullen.
Ik wilde eigenlijk geen open vragen meer erin zetten want daar had ik dus commentaar op gekregen, sorry daarvoor.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:08

Heb hem ingevuld, succes ermee :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:48

Ik vind "wat vindt u van dierenmishandeling" wel een zeer aparte en overbodige vraag...kan me niet inbeelden dat iemand -behalve als hij lollig wilt zijn- gaat antwoorden "ja goed, is geweldig!" := .

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 16:51

Maar als ik het er niet bij zou zetten, zouden mensen waarschijnlijk reageren dat mensen dr niet op kunnen reageren dat het goed is blabla...

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:58

Ik mis ook de open vragen om toelichting te geven al kan ik me nav je vorige topic begrijpen waarom je dat eruit hebt gelaten.
Ik heb het ingevuld, succes :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:14

Je hebt niet toegelicht wat jullie onder dierenmishandeling verstaan en ook niet gevraagd wat de invullers eronder verstaan, dus je hebt weinig aan de antwoorden op vraag 3. De ene vindt een ruk met de slipketting al dierenmishandeling, een ander maakt onderscheid tussen verwaarlozing en mishandeling, en de derde vindt het pas erg worden als een dier bruut in elkaar getrapt wordt. En iemand kan ook nog denken "oh, de meesten zullen een stroomband bij honden wel mishandeling vinden, maar ik vind dat een hond dat soms nodig heeft." :j

Ook bij vraag 7 is de waarde van de antwoorden nogal dubieus, aangezien de straf nogal afhankelijk is van de omstandigheden. Mensen kunnen wel 0-10 jaar invullen, maar als het ineens gaat om een paardenverkrachter dan moest 't eigenlijk levenslang zijn, en de man die twee keer zijn hond schopte maar inmiddels spijt heeft en zijn gedrag heeft veranderd kan er eigenlijk toch wel vanaf met een boete. Bovendien is een keuze 0-10 jaar natuurlijk belachelijk, er zit een enórm verschil tussen 3 maanden of 6 jaar dus je kunt op basis van dat antwoord nog steeds niets zeggen over wat voor straf men gepast vindt.