Ik zit met een probleem waar ik geen oplossing voor weet te vinden...
Ik heb in 2009 mijn mavo diploma gehaald, heb nooit geen klassen overgeslagen ofzo. Behalve talen was ik minder goed in. Ik wilde eigenlijk al na de basisschool meteen naar de havo, maar dat mocht niet vanwege de lage citotoets score (228) Toch had ik hoge cijfers, ik mocht ook niet de mavo in 3 jaar doen... en dan 2 jaar havo. Toen begonnen de problemen eigenlijk al. Wist niet precies wat voor vervolgopleiding ik wilde doen na de havo. Heb toen gekozen voor het profiel natuur en techniek, ik wilde liever wat anders, maar kon in nov niet meer veranderen van profielkeuze. Ik ben toen gestopt met school. Ik had in sept 2010 ook kunnen beginnen met een ander profiel, maar zou dan 1,5 jaar geen geld meer hebben, want je krijgt immers geen stufi voor de middelbare school. Dat kon dus ook niet.
In 2012 ben ik na goed nadenken toch begonnen aan de opleiding commercieel medewerker. Hier ben ik mee doorgezet tot februari dit jaar. Wegens omstandigheden thuis ben ik een hele tijd niet meer naar school geweest. In april een gesprek gehad, ik mocht een andere opleiding doen, maar dan niveau 2. Stage gelopen in een ruitersportzaak, ik vond het een leuke stageplaats. Zij dachten er blijkbaar anders over en vonden stage niet goed gaan...
Eind juni heb ik een operatie gehad en kon toen ook niet meer naar school. Toen was het zomervakantie.
Ik ben een paar weken ziek geweest, griep en had afgelopen donderdag een gesprek gehad. School heeft me uitgeschreven.
Nu kan ik of paardenhouderij doen, wat ik eigenlijk het liefste wil of een uitkering aanvragen en wachten tot februari dan de 21+ toets doen. Maar wat als ik die niet haal, dan heb ik helemaal geen opleiding. Eventueel zou ik een BBL opleiding willen doen. Maar ik wil zeker niet weer BOL MBO doen, behalve paardenhouderij dan.
Ik wilde altijd al een eigen pensionstal, maar die kun je ook hebben zonder die opleiding... Maar aan de andere kant zou ik al blij zijn dat ik stalruiter word of een parttime baan vind in de paardenwereld.
Paarden, sport en kleding zijn mijn interesses, weet niet welke hbo opleiding daar bij past.