Gedrag paard benen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Gedrag paard benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 21:30

heey hoi :)

Voor dierverzorging heb ik een powerpoint opdracht. Hartstikke leuk, en het leek mij leerzaam om het gedrag van paarden eens onder de loep te nemen :):)
Ik heb al veel kunnen vinden, gelukkig mede dankzij de wiki hier :D
Waar ik nu een beetje vastloop, is het stukje over benen.
Ik heb overal op internet al zitten zoeken, maar ik kan de juiste omschrijving maar niet vinden -O-

Maar misschien kunnen jullie mij helpen :) vanaf 0:25 sec. zie je het bonte paard iets met zijn benen doen. Nu zie ik al wel dat dit niet een uitdaging is tot spelen zoals mijn hond wel eens lekker subtiel kan lopen doen _O-
Wat ik ervan heb kunnen vinden is; pas op of ik ga slaan.
Maar ik vind het zo uitgebreid, dus heb ik het in mijn powerpoint maar neergezet als zijnde dreigen.
Roep ik nu wat vreemds in mijn powerpoint? Kan ik het beter omschrijven?

Nu is het zo dat mijn lerares mijn powerpoint straks zelfs zelf wil gaan gebruiken in haar lessen, dus dan moet de info wel correct zijn :') Vandaar dat ik hoopte dat er hier wat bokkers mij de juiste formulering konden helpen, voordat ik vreemde dingen neerzet :')

Tigress

Re: Gedrag paard benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 22:00

Iemand enig idee? Ik vind nergens anders op het internet een echt goeie omschrijving voor deze benaming, en zit er nu al ongeveer een week naar te zoeken :')
(heb ovigens ook in het engels gezocht, helaas gaf ook dit geen uitkomst)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:06

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:09

Ik zou het ook dreigen noemen, ik zou niet weten wat anders :)
Het is duidelijk dat hij de ander niet moet en later vallen ze ook aan, dus het lijkt me dat hij niet wil dat de ander dichtbij komt.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:12

Dat is echt puur dominantie, de ander imponeren, reactie op het bruine paard (dominante indringer) als in, 'zeker dat je het tegen mij wilt opnemen? Daag me niet uit' dus dat komt ook wel een beetje neer op dreigen 'pas op of je krijgt er van langs', absoluut :j

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 22:24

+:)+ Super, thanks a lot!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 08:50

Ik zou eerder gaan voor uitdagen. Echt dreigen ziet er toch weer iets anders uit vind ik. Dan zit er meer agressie in. Maar verder ga ik met yinthee mee

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 10:31

pluisje88 schreef:
Ik zou eerder gaan voor uitdagen. Echt dreigen ziet er toch weer iets anders uit vind ik. Dan zit er meer agressie in. Maar verder ga ik met yinthee mee

daarom twijfelde ik ook. Ik vond het eerder voorzichtig dan echt gevaarlijk dreigend. Denk dat imponerend een beter iets zal zijn dus? :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 15:29

Ja imponerend/uitdagend is de goede omschrijving denk ik. Als het echt agressie is dan is dat behoorlijk angstaanjagend. zo vind ik dit er niet echt uit zien