Stage: naar Amerika (Texas), wie heeft connecties?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Stage: naar Amerika (Texas), wie heeft connecties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 22:13

Beste bokkers,

Eind dit jaar kan ik de laatste 6 weken buitenlandstage doen. En uiteraard is dit maar 1 keer in de 4 jarige opleiding en wil ik deze kans grijpen om naar Amerika te gaan. Ouders weten dit en zijn ook erg enthousiast.

Vandaag heb ik hier over dan ook een gesprek gehad op school. Ik doe overigens de opleiding paraveterinair (dierenartsassistent). Mijn coach vertelde dat zij weinig ervaring had met buitenlandstage. Ik wist niet waar ik moest beginnen met zoeken, dus vandaar een gesprekje met mijn coach. Zij gaat nu algemene informatie inwinnen over buitenlandstage en praten later verder. Zij gaf mij de opdracht gewoonweg te gaan google'n naar een praktijk en er contact mee te leggen. Ik zal jullie uitleggen wat mijn ideale situatie daar zou zijn.

Ik zou heel graag naar Texas willen. Ook omdat je het hier vooral kan zoeken met paarden. Mijn wens is om te verblijven op een ranch en daar in de buurt een stage te hebben bij een dierenarts praktijk. Ik wil dus deels tegen de kosten van inwoning, naast mijn stage daar helpen op de ranch met klusjes en schoonmaken en dergelijke. Het ligt er aan vooral hoe die mensen op de ranch er over denken of mee helpen met klussen genoeg is of dat ik eventueel nog extra betaal aan hun voor het inwonen. Nu lijkt me dit zo fijn, omdat ik ook uiteraard mijn paarden 6 weken moet missen. Het lijkt me dan ook weer een ervaring om daar met paarden om te gaan. De omgang is daar anders en dat interesseert me. Dit is niet voor school, maar vooral zelf interesse. Maar ook omdat ik het naast mijn stage het leuk wil hebben en naar mijn zin.

Nu weet ik dat bokkers hier goede connecties hebben met het buitenland en er zelfs wonen. Misschien bestaat er wel een kans dat ik via bokt een adresje in Texas vind. Texas is groot, maar ik heb dan ook geen voorkeur welke richting. Iemand die misschien iets aanraad? Ben nog niet begonnen met google'n. Ik dacht, een paardenforum, dat moet met zoveel mensen vast ook wel iets weten.

Ben erg benieuwd of iemand connecties heeft of advies en dergelijke. Alvast heel erg bedankt voor reacties en hulp!!

kleinvosje

Re: Stage: naar Amerika (Texas), wie heeft connecties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:16

Er is een internationaal paardenforum, waar ook Amerikanen op zitten. Misschien daar eens een poging wagen?

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:16

Amerika is een heel duur stageland omdat je een werkvergunning moet hebben. heb je daar al rekening mee gehouden?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 22:16

kleinvosje schreef:
Er is een internationaal paardenforum, waar ook Amerikanen op zitten. Misschien daar eens een poging wagen?

Goed idee, hoe heet dit forum of waar kan ik het vinden?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:17

horseforum.com

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 22:17

PocoGaucha schreef:
Amerika is een heel duur stageland omdat je een werkvergunning moet hebben. heb je daar al rekening mee gehouden?

Werkvergunning, daar heb ik nog helemaal niks over gehoord? Waar kan ik meer vinden?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:19

De kans dat je in Amerika stage.mag gaan lopen is erg klein, hoe banketstaaf het ook is. Om in Amerika werkzaamheden uit te voeren (ook vrijwillig) heb je een vergunning nodig en die geven ze vrijwel niet meer af. Je komt in het gunstigste geval in een lotingsprocedure.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:23

Marit, die loting waar jij het over hebt is voor een green card, als je permanente inwoner wilt worden en de Amerikaanse nationaliteit wilt aannemen. Voor een stage is het prima doenbaar om een visum te krijgen, ik ken genoeg mensen die het gedaan hebben. Zolang je genoeg info kan voorleggen die aantoont dat je stage betrouwbaar is (je moet bv. kunnen aantonen waar je studeert, gegevens van stageplaats, etc), dan is het heus niet zo moeilijk om een visum te krijgen. Je moet er gewoon op tijd aan beginnen omdat het vaak even duurt voor je documenten verwerkt zijn.

Voor info kan je best kijken op de website van de Amerikaanse ambassade: http://amsterdam.usconsulate.gov/non-im ... visas.html

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 22:23

Dat klinkt niet veelbelovend. Ga toch proberen erg goed mijn best te doen om er te komen

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:26

Omdat het een stage is, kan dat misschien via een speciale 'studentenvisa' ofzo?
Amerika is zeker niet het makkelijkste land, maar als je iets echt wil, moet je er voor gaan :)
Ik weet wel dat je moet kunnen aantonen dat je voldoende spaargeld hebt voordat je het land in mag, dat is zo'n €4000,- (velen vragen hulp van hun ouders daarvoor)

Ik heb denk ik wel eerder verslagen op Bokt gelezen van stages of werkervaringen in Amerika.
Gebruik de zoekfunctie eens, wie weet kom je Bokkers tegen die hetzelfde hebben gedaan. Kun je ze pb-en :)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:32

Oei, je komt wel heel laat ermee dat je stage wilt gaan lopen in het buitenland en dan vooral Amerika.
Ik ben bezig geweest voor Australië een jaar van te voren en mij is het niet gelukt, verzekeringstechnische problemen.

Ik hoop dat je het gaat redden, maar ik ben er bang voor.

Wat ik zou doen, en misschien klinkt het raar, waarom bel je ze niet gewoon op. Amerikanen zijn vriendelijke mensen, degene die ik ken dan en staan vaak voor je klaar om je te helpen.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:35

wat leuk dat je dat wilt gaan doen.
ik heb stage gelopen in vermont. vanuit paardenhouderij.

de connectie hebben wij gevonden middels het fjordenstamboek. zij hadden paarden verkocht naar amerika en daar gingen vaker mensen heen voor die mensen te werken. mijn klasgenootje is later nog naar een friezenstal gegaan via dezelfde weg (handelaren die naar amerika verkopen). op deze manier kun je dus met een ranche in aanmerking komen. hoe dat in texas is weet ik niet. volgens mij lopen zij voor qua westernpaarden etc.

daarnaast moet jij dus stage lopen bij een dierensarts, dus dat is weer een stapje verder. maar wie weet.

verder hebben wij 3 maanden stage gelopen en hebben dit op een toeristenvisum gedaan (2003). dit is niet helemaal zoals het hoort en als ze willen kunnen ze je toegang weigeren. bij ons ging alles prima. Ik heb de tijd van mijn leven gehad.

ik weet niet wat je wilt, maar het paardenniveau was daar lager dan in nl (qua dressuur en zo dan). en de dierenarts daar was ik niet zo gecharmeerd van (bleek tijdens castratie te weinig verdoofd te hebben dat het paardje ging staan tijdens een liggende castratie. paardje was ook nog erg jong). maar dat is je eigen keuze. je kan ook na je studie 3 maanden gaan werken in amerika. vriendin van mij heeft dat ook gedaan. wederom via handelaar naar buitenland. zo was er laatst nog een oproep voor iemand die naar china wou om paarden te rijden

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 22:38

lucifertje schreef:
Oei, je komt wel heel laat ermee dat je stage wilt gaan lopen in het buitenland en dan vooral Amerika.
Ik ben bezig geweest voor Australië een jaar van te voren en mij is het niet gelukt, verzekeringstechnische problemen.

Wat ik zou doen, en misschien klinkt het raar, waarom bel je ze niet gewoon op. Amerikanen zijn vriendelijke mensen, degene die ik ken dan en staan vaak voor je klaar om je te helpen.

Ik zal vragen of papa is wil bellen. Ik ben aan de telefoon al helemaal niet goed om vloeiend te praten en verstaan is al helemaal lastig... In persoon versta ik alles perfect... Pap is voor werk vaak in het buitenland dus aan hem de taak deze week :Y)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:39

Ik denk dat je beter zelf kan bellen, komt anders erg onzelfstandig en onvolwassen over ben ik bang.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:40

Gaan onder een ander visum is écht niét aan te raden. Ze kunnen je niet alleen wegsturen maar er bestaat ook een grote kans dat je voor x aantal jaar Amerika niet meer binnen mag.

Waarom wil je overigens naar Texas? Utah, Wyoming, Californië, Idaho, Montana, Colorado enz. zijn ook allemaal staten waar er paarden en ranches in overvloed zijn.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 22:44

Nynke1 schreef:
Ik denk dat je beter zelf kan bellen, komt anders erg onzelfstandig en onvolwassen over ben ik bang.

Voor een visum maakt dat niet toch? Het bedrijf waar ik naar toe wil en verblijf zal ik zelf bellen, maar dit is toch wat lastig en laat ik even aan papa over.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:46

Volgens mij doelde lucifertje ook op verblijven/ranches, maar kan het mis hebben.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 22:49

Nynke1 schreef:
Volgens mij doelde lucifertje ook op verblijven/ranches, maar kan het mis hebben.

Zij heeft het ook verzekeringstechnische problemen, lijken me meer dingen die papa sowieso al beter weet dan ik :+

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:53

Ja in Australië, niet in Amerika..

Lucifertje verklaar je eens nader :D, want of ik zit er compleet naast of Batlow interpreteert jouw post verkeerd.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 23:04

Nynke1 schreef:

Lucifertje verklaar je eens nader :D, want of ik zit er compleet naast of Batlow interpreteert jouw post verkeerd.

Haha lastige zaak... Ja daarom zijn het zulke zaken die je ver van tevoren moet regelen en wat papa toch beter kan doen aangezien ik eigenlijk niet veel verstand van visum en verzekeringen heb := Zal morgen maar eens even met papa rond te tafel gaan en bekijken wat er allemaal geregeld moet worden zodat we dat daadwerkelijk ook kunnen gaan regelen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 23:05

NoeskaMoos schreef:
Omdat het een stage is, kan dat misschien via een speciale 'studentenvisa' ofzo?
Amerika is zeker niet het makkelijkste land, maar als je iets echt wil, moet je er voor gaan :)
Ik weet wel dat je moet kunnen aantonen dat je voldoende spaargeld hebt voordat je het land in mag, dat is zo'n €4000,- (velen vragen hulp van hun ouders daarvoor)

Ik heb denk ik wel eerder verslagen op Bokt gelezen van stages of werkervaringen in Amerika.
Gebruik de zoekfunctie eens, wie weet kom je Bokkers tegen die hetzelfde hebben gedaan. Kun je ze pb-en :)

ik ben met 1700 op mijn rekening binnen gekomen en kon 3 maanden blijven :) hadden ze overigens niet naar gevraagt :n

ik ben er overigens onder een toeristenvisum heen gegaan. het is allemaal goed gegaan maar ik raad het niemand aan. vriendin (dreamy) is teruggestuurd terwijl ze niet eens zou gaan werken maar met mij ging rondtouren door kansas :+ dus hele planning in duigen...

mocht ik weer naar amerika willen gaan en dan weer werken ga ik gewoon voor een werkvisum :) anders dan ga ik niet werken en gewoon rondreizen :)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 23:32

Batlow schreef:
lucifertje schreef:

Ik zal vragen of papa is wil bellen. Ik ben aan de telefoon al helemaal niet goed om vloeiend te praten en verstaan is al helemaal lastig... In persoon versta ik alles perfect... Pap is voor werk vaak in het buitenland dus aan hem de taak deze week :Y)

Word je volwassen van, hoe wil je je anders over een 3,5 maand redden in amerika? Dan is paps er ook niet om je te helpen, en als je een woord niet weet kan je eromheen kletsen. Vergeet niet om even te kijken wat het tijdsverschil is.

Bel desnoods mij op dan doe ik net alsof ik Amerikaan ben :D

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 23:35

Ja maar zulke belangrijke zaken laat ik dan toch liever eerst aan mijn vader over. Die heeft daar zelf ook meer verstand van, ik niet. Dat is ook al een stuk lastiger en dan laat staan in een andere taal.. Verder kan ik prima engels verstaan en praten als het dan mee zit :+ Mijn zus woont in denemarken en heeft een vriend die Deens is. Zijn vaak in Nederland, dan is het ook constant engels praten.
Laatst bijgewerkt door Batlow op 24-09-13 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 23:37

Nynke1 schreef:

Ikzelf zit in de para-medische wereld, werk met allerlei lichaamsappen, je kan het zo gek niet bedenken.
Voor mij was Amerika al helemaal een no go en Australie is uiteindelijk ook afgeketst op verzekeringstechnische redenen.
Ik werk immers indirect met patienten en ohh wee als ik een foutje zou maken...

Het zou er bij mij op neerkomen dat ik een verzekeringspremie van 2000€ pm moest neertellen om in australie mijn stage te mogen doen..

Edit: goed lezen blijft lastig, ik doelde op je stageplek en je slaapplek :+ .
Mensen doen steeds meer via de mail en wachten dan eeuwen op antwoord terwijl je met een telefoontje binnen een half uur meer weet dan van een mail. Verder heb jezelf dan een beeld wat voor persoon het is..
Laatst bijgewerkt door lucifertje op 24-09-13 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 23:37

ik zou het dan wel samen met hem doen. ik had mijn reis naar Amerika van 3 maanden gewoon alleen helemaal gedaan. alle papieren geregeld, reisverzekering etc. je kan gewoon naar de Amerikaanse ambassade bellen voor eventuele vragen geloof ik. Zijn het Nederlanders waar je heen gaat?