Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mijn stiefzusje had ook onwijs veel moeite met rekenen/wiskunde. De uitleg van de verschillende docenten snapte ze niet. Totdat ik een keer met haar ben gaan zitten. Uitleg in Jip en Janneke taal. Rustig, vanaf het begin. Hoofdstuk 1, paragraaf 1. Op je eigen tempo. Meid, je bent echt niet de enige die moeite heeft met rekenen
. Wiskunde moet je uiteindelijk zien en dan pas kan je het begrijpen. Wilt je moeder of een vriendin niet een keer rustig met je gaan zitten? Heel veel succes in ieder geval en je mag altijd een berichtje sturen! 
PINK schreef:BobbieLover vervelend hé? Je raakt er gestrest, gefrustreerd van. Mensen die dan niet snappen hoe je je voelt. Het is dan wel niet het einde van de wereld. Maar wel vervelend.. En inderdaad mensen die je het zovaak uit willen en proberen te leggen en dan nog het niet snappen. Fijn dat je wiskunde niet meer hebt (ik ook niet meer; gelukkig!) maar rekenen is ook geen pretje.

i don't understand gheghe
wiskunde snap ik tijdes de lessen wel maar op toetsen niet meer dan is het blanco bij mij ook een stukje faal angst rekenen stond ik vorig jaar een 2,6 en als ik ietsmoet uitreken en het lukt niet word ik boos op mezelf omdat het niet lukt dus ja ik herken het 
PINK schreef:Suzanne F. jeetje huilend boven een proefwerk. Wel fijn dat je dan weer echt een talenmens bent en je er bij neer hebt kunnen leggen.
Lolacabana ik pb je zo eventjes. Heel lief je aanbod!
CoSnuf hoe staat het er nu voor met je engels? Gelukkig sta ik er niet op en ga ik er niet mee naar bed. Als ik dat doe kan ik helemaal geen rekenen meer zien en dat werkt bij mij alleen maar averechts. Wel fijn dat je je in je baan nu prima red.
VeraPopeye wat vervelend dat je een rekentoets/examen hebt. Blijft het bij jou ook gewoon niet hangen? Wat zeggen ze er thuis en op school van?
xDaphnexx inderdaad wat je zegt tellen met vingers. En zelfs tijdens de les snap ik er niks van. Is het bekend bij je op school dat je hier moeite mee hebt?
CupCakes heel herkenbaar van die simpele rekensommetjes en het dan nog niet snappen. In de stress raken, gefrustreerd raken. Vervelend dat ze het uitleggen je het dan nog niet snapt..
Morrie ik heb dit nagevraagd en de docente gaat er even voor me achteraan.
_JTM precies dat wat je zegt. Ook dat van achter de kassa. Had je ook kasverschil enz? Frustrerend hé als ze het dan uitleggen en je het nog niet snapt. Wel fijn dat je het hebt kunnen laten vallen!
Rekenen vandaag ging prut. Onverwachts kregen we een 'toets' om te kijken waar je zit. Werd er misselijk van, kreeg hoofdpijn (opkomst van me migraine). Dus me onderdrukkende medicijnen maar genomen. Het ging gewoon niet, snapte er helemaal niks van. Ben benieuwd wat de docent volgende week zegt over mijn rekenniveau.
met rekenen. Het idee al. Ik kijf buikpijn en kan wel huilen. Als ik een sommetje uit wil rekenen blokkeert mijn hoofd gewoon. Het lukt niet en is zo ferustrerend. Een simpel sommetje kan ik niet eens meer uitrekenen. En de leraar pusht je maar: je kan het wel, dat kan iedereen. Nou ik dus niet. Het lukt gewoon niet, ookal doe ik zo mn best.