salarisverhoging?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

briitje

salarisverhoging?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 19:16

Wat vind bokt? Zal de situatie nauwkeurig proberen uit te leggen.

Ik werk aankomende november 5 jaar in het desbetreffende bedrijf.
Ik heb me ondertussen hier al opgewerkt naar een eigen filiaal, waar ik bedrijfsleider was.
Met het bij behorende salaris, waar ik niet over mag klagen. Per 1 september is dit bedrijf in français genomen. Dit betekent voor mij dat ik weer terug ga, naar het filiaal, waar ik ben begonnen. Dit vind ik prima om de volgende redenen: Dit bedrijf is vele malen drukker, wat ik leuker vind. Minder reistijd. Ik blijf gewoon in eigen beheer werken. Het enige nadeel is: ik ben geen bedrijfsleider meer, aangezien er op dit filiaal al 2 bedrijfsleiders zijn. Dus eigenlijk ga ik een functie naar beneden. Ookal is dit niet gezegd.

Nu word ik over een aantal dagen 23 jaar. Volgens de loontabel stopt het jaarlijkse loonsverhoging op 22 jaar. Ik heb dit jaar al salarisverhoging gevraagd, wat helaas geweigerd werd. Dit niet omdat ik niet goed functioneerde, maar omdat we met bonussen gingen werken.
Dit stopt nu ook, aangezien ik op een ander filiaal sta.

Nu heb ik dit jaar dus geen salarisverhoging gekregen. Nu vraag ik me af of ik nog wel 'recht' heb om met me verjaardag salarisverhoging te krijgen?
Moet ik het überhaupt wel gaan vragen?
Wat denken jullie?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:18

vragen kan altijd, wel moet je natuurlijk met goede argumenten komen.
Succes!

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:20

Ga je op je 23 ste niet naar een loonschalen cao? Het jeugdloon met daarbij behorende jaartrappen gaat dan over in een cao voor 23 + met zijn eigen loonschalen. Even checken onder welke cao julie vallen en dan weet je waar je aan toe bent.

briitje

Re: salarisverhoging?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 19:22

Ik werk nu op meerdere filialen om 1 aan me uren te komen en 2 opstartende bedrijven te helpen. Hier zijn ze tevreden over me. Eigenlijk ben ik dus net pas weg, dus heb niet veel argumenten te benoemen. Dat ik het vorige filiaal goed runde, heeft nu dus geen nut meer. Daarom twijfel ik dus heel erg, heb ik wel genoeg goede argumenten?

@ zumbabwe wij hebben een eigen CAO. Volgens mij weten staat hier niks in over loonschalen 23 +. Deze zal er vast en zeker wel zijn. Maar ik verdien al meer dan de loontabel aan geeft. Dus dat er een kans op nee is, is aanwezig.. Maakt het nog moeilijker voor mij om het te vragen! Haahaha.