Uiteindelijk hebben we samen besloten dat ik in september (nu dus) zou gaan starten met een opleiding HBO Office Management, ik doe dit in 1 jaar, bij de NCOI.
Het is een onderdeel van Bedrijfskunde dus eventueel zou ik daarna door kunnen stromen naar Bedrijfskunde. Ik durfde dat nu echter nog niet aan. Ben nooit een gedisciplineerde leerder geweest, dus ik wilde mezelf ook weer niet te veel uitdagen
Alleen, nu het dichterbij komt begin ik een beetje zenuwachtig te worden. Kan ik het allemaal wel, wat moet ik allemaal opgeven zodat ik tijd genoeg heb om alles onder de knie te krijgen. Over 2 weken hoef ik er pas te zijn, maar ik ben eigenlijk nu al klaar met de opdrachten die ik moest voorbereiden
En denk er zelfs over al vast even te kijken naar de opdrachten die ik twee weken daarna moet inleveren voor een volgende module. Ik werk op dit moment 5 dagen in de week. Op vrijdagmiddag doe ik de boodschappen en het huishouden en ga daar meestal op zaterdag mee verder. Op zondag doe ik meestal niet zo veel en dat is dan ook mijn uitgelezen leer/studeermoment en ik kom op zo'n middag echt ver.
Het abbo voor de sportschool heb ik opgezegd en ook de badminton laat ik een jaartje voor wat het is, vriendlief gaat daar dan wel heen en dat is dan weer een avond dat ik alleen thuis ben. Voordeel is denk ik dat wij op dit moment nog geen kinderen hebben en dat de avonden weer heel lang worden, dus het hardlopen buiten straks ook weer afgelopen is.
Maak ik me te druk? Hoe doen anderen dat?
Het was 1 avond in de week na het werk naar school en dan nog een paar uur per week thuisstudie. Met alleen op de zondag iets aan de studie werkt (bij mij) niet... Ik moest toch zeker 3x per week naast de "school avond" in elk geval een uur aan de studie besteden. Met name het uit het hoofd leren van bepaalde dingen kost veel tijd, voor de examens.
en als dst is gelukt wil ik een externe opleiding gaan doen.. Maar ohh wat ben ik het nu soms beu.. vroeg uit bed om te werken (5.30) als het tegen zit een uur reistijd en voordat ik weer thuis ben is het tegen half zes.. koken. Huishouden en 'huiswerk' dan is het al weer 22.30 
op maandagavond heb ik nog gewoon mijn muziek waar ik gewoon heen ga en dat is ook iets wat ik niet aan de kant schuif. Daar vind ik gewoon ontspanning en veel sociaal gebeuren en dat wil ik graag behouden.