Goed idee of geen goed idee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

willemieke

Goed idee of geen goed idee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 14:42

Al jaren speel ik met het idee dat ik wat meer met 'evenementen' organisatie wil gaan doen.

Ik werk al jaren (15) in de paarden en heb regelmatig cursussen, kampen en clinics georganiseerd. Dit heb ik altijd met veel plezier gedaan. Zelf ga ik ook graag naar een goede clinic, cursus of evenement.

Nu woon ik zelf in midden Nederland, op de Veluwe, en valt het me tegen wat hierin de buurt te doen is op een beetje niveau. In het zuiden heb je Deurne en het HCE waar hele leuke dingen georganiseerd worden en hier hebben wij de KNHS. Maar juist die laatste vind ik erg eentonig worden, het is meestal Gert van den Hof en Lammert Haanstra. Niet dat daar wat mis mee is, dat bedoel ik niet. Maar ik zou best wel eens wat meer variatie willen en meer interactie, zelf ook mee kunnen doen bijvoorbeeld.

Nu speel ik met het idee in mijn hoofd om hier in de buurt cursussen en clinics te gaan organiseren.
De doelgroep daarvoor is de recreatieruiter en basissporter. De activiteiten moeten interactief, laagdrempel en normaal geprijsd zijn. en op regelmatige basis
Hiervoor heb ik al 2 goede locaties in gedachten die zeer gepast zijn.

Bij thema's denk ik zelf bijvoorbeeld aan;
Wedstrijd training, proefje met echte jury, veel interactie.
Valtraining
Massage cursuss
De 'standaard' clinics, rijden bij bekendere ruiter
Ruiterfit
Fotografie van paarden
Horsedating
Zadel en fit check ruiter en paard
enzovoorts.

Denken jullie dat hier animo voor is? Of is iedereen clinic moe en verkerende in crisis... :P
Mijn doel is niet om hier een hoofd inkomen uit te halen, maar het opzetten van locatie die bekendheid krijgt als een soort 'kenniscentrum', een plek waar op regelmatige basis clinics/cursussen zijn, maar dan lekker laagdrempelig, en dus gericht op de doelgroep recreant en basissporter.

Ik hoop dat het een beetje een duidelijk verhaal is geworden.. :(:)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Goed idee of geen goed idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:17

Het idee spreekt me aan al denk ik dat het opstarten en naamsbekendheid krijgen moeilijk kan zijn.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:22

Ik hoorde via-via dat in mijn geboortedorp ook iemand begonnen is met een soortgelijk bedrijfje.
Die richt zich daarnaast ook op (her)opvoeden probleempaarden, net iets anders dus.
De manege waar ik altijd heb gereden heeft ruimte beschikbaar gesteld voor een ruiter-balans clinic en naderhand was iedereen dolenthousiast hoorde ik.
Zelf zou ik hier ook best interesse in hebben.

Ik denk dat het best kan, maar zoals C_arola al aangaf, opstarten en naamsbekendheid kan moeilijk zijn.
Zoek een soort 'zakenpartner', een grote stal bij je in de buurt die af en toe iets samen met jou wil doen. Zo kun je aan je naamsbekendheid werken en heb je een soort vaste locatie aan de start.

willemieke

Re: Goed idee of geen goed idee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 16:42

Ik heb als ik doorzet al 2 grote en bekende locaties voor elkaar, beide met een goede naambekendheid en een groot digitaal netwerk, dus daar ben ik niet heel bang voor.

Ik hoop alleen dat er genoeg animo zal zijn. Ik kan me voorstellen dat mensen juist nu dit soort dingen schrappen.

Ik heb geen intentie om iets met andermans paarden te gaan doen. Dit gaat puur om evenementen, groot en klein.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 23:07

TAO --> STW