uitstapjes naar paardenbedrijven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marieke1994

uitstapjes naar paardenbedrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 14:35

Hallo,
Misschien een beetje onduidelijk maar wij moeten een profileringsproject doen, dit wil zeggen dat wij dingen moeten gaan doen om meer te weten te komen over het werk dat wij later willen gaan doen. Nu wil ik, zoals zoveel denk ik, graag iets met paarden doen. Dus nu vraag ik aan jullie hebben jullie nog ideeën waar ik een dagje mee kan lopen en kijken wat de bedoeling is. En zelf mee te draaien binnen het bedrijf indien mogelijk.

ik ben heel erg geïnteresseerd in training van (jonge) paarden. met de trainingen zou ik het ook graag zelf willen voelen enz. op zo'n bedrijf zou ik dan een soort van stage kunnen lopen een aantal weken/maanden lang één dag in de week.

Ook ben ik zeer geïnteresseerd in gedrag en de algemene gezondheid van het paard, hoe hou je het gezond enz. Dus het lijkt me ontzettend leuk om mee te lopen met een gedragsdeskundige of voedingsdeskundige. of bijvoorbeeld een ostheopaat voor paarden. Natuurlijk geld ook hier dat ik best een paar weken/maanden lang op dit bedrijf stage zou willen lopen.

Ook ben ik wel geïnteresseerd in cursussen die hierover gaan, training, gedrag of voeding of iets dergelijks. maar het probleem is vaak dat het allemaal zo duur is. Maar dat kan ik altijd nog bekijken, ik hoor het graag, sla het altijd graag op. om als nog later te gaan doen.

Ook moeten wij met school in de lessen dingen gaan verzinnen die we kunnen gaan doen. Dus hebben jullie ideeën hiervoor? we moeten er dus heen met de hele klas. ongeveer 15 tot 20 leerlingen. het zijn niet alleen paarden mensen om het maar zo te zeggen. maar dieren algemeen. Maar iedereen is wel geïnteresseerd in paarden. Ik hoor het graag van jullie!

Ik woon in Winterswijk . Ik moet het (nu nog) doen met het openbaar vervoer en fiets. ik ben bezig met mijn auto rijbewijs.
Hebben jullie ideeën? Ik hoor het graag!
Groetjes Marieke

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:51

Bedrijven zoeken die je aanspreken en vragen of er mogelijkheden zijn dat jij en je klasgenoten eendaagse " in de keuken" komen kijken bij ze.

Dat is denk ik de beste optie.
Weet niets welke opleiding je precies doet, welk jaar, niveau etc.
Maar als je ook stages moet lopen, kies je stage bedrijven daar dan op uit!
Het mooiste is altijd stoeterij/ hengsthouderijen met eigen opfok, daar heb je vaak te maken met sportpaarden, fokmerries, dekhengsten, genetica, geboorte, dierenarts, hoefsmid, tandarts, osteopaat, stalbeleid, voeren, veulens, jonge paarden, opvoeding, zadelmak maken en trainen. Heel veel aspecten tegelijk dus.

Succes!

marieke1994

Re: uitstapjes naar paardenbedrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 19:46

Oke, bedankt voor je reactie!
Ik zoek inderdaad stages uit die mij aanspreken enzovoor en ook zoveel mogelijk verschillende bedrijven.
Nu mogen we dus met de klas uitstapjes verzinnen naar bedrijven waar we wat ober willen weten. Maar ik weet niet precies wat waar zit enz. Dua daarom de vraag aan jullie.
We doen de opleiding dierhouderij managment maar ik wil liegste verder in de paarden. Dus zoek ik ookbedrijven die iets met paarden doen. We zitten in het vierde jaar. Laaste jaar dus. En we soen niveau vier. Ook moet het in de omgeving van doetinchem liggen daar zit namelijk de school
Dankje:)

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 09:15

Anders ff kijken op www.aequor.nl daar staan alle geregistreerde opleidingsbedrijven en kun je een hoop vinden denk ik!

marieke1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 19:07

Okee, bedankt voor je reactie. Ik zal er eens op kijken!