Pfff werk zoeken....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

trysteffy

Pfff werk zoeken....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 21:55

Ik zit met een probleem.
Ben net 18 en moet eigenlijk alles zelf betalen.
Had 2 maanden geleden nog een baan maar door prive redenen heb ik ontslag genomen.
Moet nog een maand salaris en overige geld van ze krijgen.
(Hier zijn we mee bezig)

Maar nou moet ik werk zoeken en wil ik ook heel graag naar school fotografie opleiding.
Maar werk tja wil heel graag in een winkel heb daar ook een diploma voor.
Maar hier bij mij omgeving is er gewoon bijna geen vacature dat er mensen zoeken.
Heb me al bij een paar een open solicitatie gedaan.
En ook 1 winkel waar ik heel graag wil waar iemand per 1 oktober weg ga en de mensen een goed woordje voor me hebben gedaan en ik nog een mail gestuurd of ze nou mensen zoeken hoor ik ook hellemaal niks. Oja het is een oude stageplek.

Maar is het echt in deze tijd gewoon moeilijk om werk te zoeken?

Me ouders blijven ook zeuren dat ik er niet mee bezig ben enzo.
Maarja blijf er mee bezig maar hun blijen denken van niet wil het heus wel laten zien maar ze zijn altijd eind van de middag thuis als ik alles al heb gekeken.

Hebben jullie nog tips of iets?

Dess

Re: Pfff werk zoeken....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:58

Wat vervelend dat het zo moeilijk gaat. Ik stop een half jaartje met school, dus heb ook nieuw werk gezocht. Ik werk bij de C1000 maar daar kon ik geen meer uren krijgen, ik heb nu bij een aantal winkels sollicitatiebrieven gestuurd, en ik ben aangenomen bij de Karwei.

De enige tip die ik heb is, stuur zoveel mogelijk sollicitaties, er is altijd wel iemand die je uitnodigt voor een gesprek :)

Succes

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:58

Niet mailen maar langs gaan. Als je mailt ben je een naam op papier. Ga je langs, dan ben je een naam met een gezicht, dan spring je eruit en dat onthouden mensen.
Sterkte in deze moeilijke tijd.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:05

Heb je je cv en brief al eens laten nakijken door iemand die er wat verstand van heeft?
Ga je ook persoonlijk bij winkels langs? Bel je wel eens een winkel op? Heb je een nette verzorgde pasfoto bij je cv steken?
Je moet er voor zorgen dat winkels je onthouden, niet dat je gewoon weer een van die vele papieren briefjes op hun stapel wordt :j . Zeker in die sector moet je durf en assertiviteit tonen. Het is al een heel moeilijke tijd dus nu moet je dat ook nog eens extra hard in de verf durven zetten.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:10

Het is inderdaad lastig om iets te vinden, maar waar een wil is is een weg. Ik kon in eerste instantie bij mijn oude werkgever terugkomen na mijn stage, toen toch weer niet want ik was te oud, maar ik en mijn leidinggevenden hebben net zo lang doorgeduwd bij het hoofdkantoor tot ze toestemden. Idem dito met mijn andere baan, die waren in eerste instantie positief maar mochten toen opeens geen mensen meer aannemen vanwege de tegenvallende drukte. Ik ben er zelf achteraan blijven gaan en toen kon ik er uiteindelijk toch aan het werk.

Niet alleen brieven schrijven, inderdaad opbellen, langsgaan etc. En niet snel opgeven, een beetje brutaal zijn mag best. Je moet niet bang zijn om als dwingeland over te komen, ik heb gemerkt dat het vaak juist gewaardeerd wordt als je doorzet.

Verder ook via via vragen. Gooi een oproep op Facebook, vraag iedereen in je familie om uit te kijken. Niet alles komt op internet, sterker nog, de meeste vacatures niet. En kijk niet alleen bij winkels, maar zoek ook in bijvoorbeeld productiewerk, de kassen, schoonmaakwerk...

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:15

Ik heb ook heel lang moeten solicitere. 4 maanden werkloos geweest met ook nog een paard erbij. Uit eindelijk aangenomen bij de macdonalds. Is leuke baan en gezellig. Heb t er naar me zin. Krijg genoeg uuren elk jaar vakantie geld en snipper buuren. Is goeie baan. En heb opleining van ze gekrege. Mocht je er een in je buurt hebben. Kun je probere.
Laatst bijgewerkt door chrisje20 op 09-09-13 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:16

LZP -> STW

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:16

Probeer ook eens bedrijven waar je anders nooit zou denken dat je er zou gaan werken. Focus je niet teveel op winkels.
Was ook wanhopig op zoek naar een baantje nadat m'n contract in een supermarkt na 3 jaar niet verlengd was omdat ik te "oud" was (18 toen) ben toen via via in een drukkerij terecht gekomen. Werk er nu bijna 2,5 jaar en het is echt geweldig werk! En het betaald heel goed...
Maar het is allemaal lastig hoor. Heb tussendoor vanaf februari niet in de drukkerij gewerkt omdat ze falliet waren, toch een doorstart, geen nieuw contract... Heb toen met ontzettend veel geluk een baantje in een sportwinkel gevonden vanaf juni maar man, wat heb ik een sollicitatiebrieven gestuurd! Uiteindelijk ben ik 8 weken later weer teruggegaan naar de drukkerij, ze wilden me terug :=

Misschien in een distributiecentrum? Schoonmaakwerk? Huishoudelijke hulp in de zorg? Soms moet je ook genoegen nemen met wat je vind en dat met beide handen aangrijpen. Dan heb je in ieder geval wat.
Vond de sportwinkel 3x niks, maar goed het leverde geld op...

Maffieioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:17

weet niet waar je woont, maar weet een baan in groningen (dichtbij) in een supermarkt.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:18

je kunt beter werk aannemen wat je niet helemaal ligt (niet alleen voor je salaris, maar dat staat ook beter op je CV dan een gat) Zeker dan huishoudelijke hulp e.d want daarmee toon je aan dat je wel aan het werk wilt, ookal is het onder je niveau/niet in je opleidingsgebied.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:24

Krissis schreef:
Niet mailen maar langs gaan. Als je mailt ben je een naam op papier. Ga je langs, dan ben je een naam met een gezicht, dan spring je eruit en dat onthouden mensen.

tegenwoordig moet bijna alles via internet..

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:25

trysteffy schreef:
Maar is het echt in deze tijd gewoon moeilijk om werk te zoeken?

Dat is niet overdreven, er zijn gewoon veel meer mensen die werk zoeken dan dat er vacatures zijn.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:27

MissDonna schreef:
Krissis schreef:

Dan juist persoonlijk je cv en brief gaan afgeven. Je springt er dan uit, men heeft je al een keer gezien. Uit onderzoek (bron niet voorhanden, was op tv) bleek dat dat erg effectief was.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:29

Ik ben ook opzoek naar werk, er is echt niks in mijn vakgebied. (dieren) maar dan ook echt niks, 1 vacature in en dierenasiel maar dan alsnog zou ik moeten verhuizen, heb wel gesolliciteerd maarja hoe groot is die kans hè? En verder zijn de meeste banen voor specifieke MBO opleidingen, die ik dan weer niet heb, dus moet ik maar een baan zoeken in een supermarkt, post oid.... Zit weinig anders op. Tja en open sollicitaties maar ik heb gemerkt dat dat niet meevalt om te schrijven en een reactie terug hoef je natuurlijk ook niet te verwachten. Ellende haha :P Alhoewel ik het van te voren natuurlijk al een beetje wist.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:30

MissDonna schreef:
Krissis schreef:

Dat is zo, maar ik heb toen ook van me laten horen via de telefoon en toen kreeg ik te horen dat ik via internet moest solliciteren. Heb ik gedaan en toen werd er wel gereageerd met 'oja, dat is die en die' i.p.v. 'oh, nummer 100'.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:33

saskiakefie schreef:
Ik ben ook opzoek naar werk, er is echt niks in mijn vakgebied. (dieren) maar dan ook echt niks, 1 vacature in en dierenasiel maar dan alsnog zou ik moeten verhuizen, heb wel gesolliciteerd maarja hoe groot is die kans hè? En verder zijn de meeste banen voor specifieke MBO opleidingen, die ik dan weer niet heb, dus moet ik maar een baan zoeken in een supermarkt, post oid.... Zit weinig anders op. Tja en open sollicitaties maar ik heb gemerkt dat dat niet meevalt om te schrijven en een reactie terug hoef je natuurlijk ook niet te verwachten. Ellende haha :P Alhoewel ik het van te voren natuurlijk al een beetje wist.

oef... dierenbranche... dat ligt ook royaal op z'n gat. Net als de zorg... Moeilijk voor jullie.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 22:36

Wauw wat een reachtie's

Ik kom zelf in de winkel waar ik heel graag wil werken ieder geval bijna iedere week.
En kom ik zelf wel eens dan de bedrijfsleider tegen die over de solicitatie's gaan vaak tegen en me gedag zegt. Ook heb ik toen in de vakantie gevraagt of ze nog mensen nodig hadden personeel zelf zegt ja en hoofdkantoor zegt nee.
Zal der dan deze week maar dan persoonlijk naar toe gaan en nog een keer vragen of ze iemand nodig hebben.
En oja in mijn stage tijd hadden ze me BBL contract aangeboden maar omdat ik al ergens anders een BBL ging volgen had ik daar met spijt nee gezegt.

Oja heb zelf dan in een dierenwinkel gewerkt en dan waar ik het nu over heb is een tuincentrum op de dierenafdeling.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:44

Ga eens langs bij uitzendbureaus, voor tijdelijk (seizoens) werk. Schrijf je in op Indeed.nl/Monsterboard en Nationale Vacaturebank. Maak LinkedIn-account aan. En vooral netwerken, laat kennissen weten, dat je werk zoekt. Of ga een BBL-opleiding (werken/leren) volgen, indien mogelijk.

Ik vind je ouders ook niet zeuren, ik vind het normaal dat je op jouw leeftijd een opleiding volgt of werkt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 06:29

Als je echt wilt werken is er wel werk te vinden, alleen misschien niet in het vakgebied dat je zoekt.
Loop eens een kas binnen. Daar kun je vaak wel snel aan het werk :) en anders productiewerk.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 13:03

Electra63 schreef:
Ga eens langs bij uitzendbureaus, voor tijdelijk (seizoens) werk. Schrijf je in op Indeed.nl/Monsterboard en Nationale Vacaturebank. Maak LinkedIn-account aan. En vooral netwerken, laat kennissen weten, dat je werk zoekt. Of ga een BBL-opleiding (werken/leren) volgen, indien mogelijk.

Ik vind je ouders ook niet zeuren, ik vind het normaal dat je op jouw leeftijd een opleiding volgt of werkt.

Zo deze opgenoemde allemaal ingeschreven!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:16