Wat moet ik nu doen dan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_mexx_lady_

Wat moet ik nu doen dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 12:43

Hallo allemaal,

ik heb net mijn uitslag gekregen van de herexamens en die waren niet bijster goed. ( via pb als je het wilt weten ).
Ik doe 1ste jaar rechtspraktijk en mag nu met een aantal vakken naar het 2de, maar ja ik doe het maar half half.
Ik vind sommige lessen wel interessant, andere helemaal niet en ook al doe ik echt mijn best het lukt me niet. Te moeilijk? Ik weet het niet waar het aan ligt maar het lukt me niet. Motivatie is ook geen 100%, eerder 65-70%... Mijn hart ligt niet hier maar ergens anders, in het leger..
Ik heb een jaar getwijfeld maar gewoon doorgedaan met de gedachte, met deze opleiding vind je snel werk. Maar nu ik weet het toch niet zo.

Nu zitten we er financieel ook niet super bij. Op het moment hebben we alleen het inkomen van mama en dat is te weinig voor een gezin van 4, rekeningen betalen,... Vader is wel werkzoekende maar ja dat is ook niet simpel.

Zoals ik al zei ligt mijn hart bij het leger. Als helikopterpiloot, helaas is dat écht te zwaar. Als soldaat ben ik niet geschikt, na een tijd trainen gaat mijn lichaam protesteren en dan is het gedaan met de zware training. Medische in het leger lijkt me ook super leuk! Je zit toch in het leger maar hebt ook een normaal diploma achter de hand.. Alles bij elkaar super!
Nu was ik aan het denken om verpleegkunde te gaan studeren. Je hebt hier 2 of 3 keer per week les en de rest ben je vrij. Nu dacht ik eraan om parttime te gaan werken. Ik doe een opleiding, kan ondertussen toch werken ( want de zin om te studeren is ver te zoeken ) én al bij al kan ik met dit diploma proberen om bij het leger te raken als verpleegkundige.

Maar ik heb geen idee wat ik moet doen!! Ik wil niet nog eens wisselen van richting want dat kost mijn ouders wéér zoveel geld, maar anderzijds zorg ik dan voor geld voor mezelf. Ik wil dit jaar at ik nu gedaan heb niet echt vergooien maar ik zie geen andere oplossing?

Pff die op dit moment nuchter kan nadenken en weet wat moreel juist is?

dank je voor het lezen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Wat moet ik nu doen dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:53

Kun je niet een jaar gaan werken en in dat jaar eens goed nadenken over wat je echt wilt? Desnoods een orientatie volgen oid? Het heeft geen zin je nu in een andere studie te storten. Dan zit je volgend jaar weer met hetzelfde probleem. In dat jaar werken kun je dan ook zelf sparen voor je nieuwe opleiding :)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 12:59

Werken is niet echt een oplossing want dan weet ik dat ik niet meer aan een studie ga beginnen.
Ik moet nu echt blijven doordoen anders begin ik er nooit meer aan.
Vandaar de verpleegkunde: diploma+werken en daarna eventueel leger..
Nu wou ik wel wat boeken gaan inkijken van een vriendin die dit jaar verpleegkunde heeft gedaan en morgen eventueel naar een infodag.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 14:24

Ik mis even welk niveau je doet, maar HBO Vepleegkunde schijnt een behoorlijk zware studie te zijn. En qua restvvan de week vrij: is dat vrij, of simpelweg geen les/college? Ikzelf heb bijvoorbeeld maar 3 colleges per week, en dus 3 dagen 'vrij', maar reken maar dat er op die dagen gestudeerd moet worden.

Dat tot zover. Voor nu zou ik als ik jou was eens met een studieadviseur op school gaan praten. Wie weet kunnen ze je adviseren over je manier van leren, een studie die beter bij je past, of wellicht extra ondersteuning ivm je situatie thuis..

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 14:28

Sorry ben even vergeten te vermelden ik ben van België en studeer in BE.
Ze verwachten wel van je dat je tijdens die "vrije" dagen dat je geen college hebt studeert.
Maar als ik een aantal uur werk per dag en daarna of daarvoor studeer.
Geen enkele richting is echt gemakkelijk maar hier wordt wel gezegd dat het makkelijker is als hetgeen ik nu doe.

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 14:32

Volgens mij lijkt verpleegkundige bij het leger de ideale weg als je hart daar ligt. :)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 14:43

Heb net een mailtje gestuurd naar het defensiehuis even kijken wat zei zeggen over wat voor opleiding enz.

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 14:53

_mexx_lady_ schreef:
Heb net een mailtje gestuurd naar het defensiehuis even kijken wat zei zeggen over wat voor opleiding enz.

Dat lijkt mij ook het beste. Zij kunnen je misschien op leuke ideeën brengen voor een opleiding :j Je hoeft daarom niet per sé een zware of ongeschikte opleiding te gaan doen. Ik hoop dat je rap wat vindt :)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 15:16

Ik ook, heb nog maar een week en dan begint mijn huidige studierichting opnieuw.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 15:33

Als je hart daar ligt, dan klinkt het ideaal.

Maar wat als je geen plaats vindt in het leger?
Kan je dan ook gelukkig worden als je 'gewoon' in de verpleegkunde werkt?

En vergis je niet in de studie. Ik weet niet hoe het in België zit, maar in Nederland is HBO-V behoorlijk zwaar. Als er bovendien gezegd wordt dat je de vrije tijd nodig hebt om zelf te studeren, dan zou ik dat niet onderschatten. Sommige mensen halen met twee vingers in hun neus de studie nog, maar zelfstudie kan voor anderen ook heel tijdrovend zijn. Ik zou dus oppassen met er nu al vanuit gaan dat je ernaast nog veel kan werken. Niet om je te ontmoedigen, maar verdiep je daar even goed in.

En ik hoop dat het voor je lukt zoals je wilt!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 15:38

Op dit moment is er inderdaad geen plaats voor verpleegkunde in het leger. Maar tegen de tijd dat ik eventueel mijn bachelor verpleegkunde heb kan dit veranderd zijn.
Gewoon werk in de verpleegkunde kan ik ook gelukkig van worden. Ik kan bijvoorbeeld thuiszorg gaan doen ( in BE is dat het wit-gele kruis ). Je bent onder de mensen, kan er wat mee praten en ik zit deels ook in de auto op weg naar mijn patiënten ( en ik rij graag met de auto ). Ik zit niet vaak op kantoor en alles in het geheel gezien maakt dit het plaatje ook compleet.

Ze zeggen wel dat Verpleegkunde in BE gemakkelijker is maar ieder zijn eigen mening. Mensen hier in de omgeving zeggen wel dat het gemakkelijker is dan de richting die ik nu doe.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 15:40

Bedenk wel dat je ook een beroepstraining moet doen als je als verpleegkundige het leger in wil :)

Maar sowieso is verpleegkunde een goede zet :j

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 15:43

Dank je vuurneon! Goed excuus om ondertussen ook eens langs de fitness te gaan!

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 22:41

Vraag eens na bij de VDAB wat de mogelijkheden zijn. Verpleegkunde is een knelpuntberoep.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 11:45

Kan ik ook wel eens doen ja.. Morgen moet ik bellen naar het hoofd van de verpleegkunde afdeling op school maar het begint nu wel allemaal te dringen ik moet het toch wel op tijd weten wat ik wil.
Jeetje