Naar school fiets probleem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Emma21Nobel

Naar school fiets probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 08:29

Hallo,
( ik weet niet of het hier goed staat)
Ik heb een klein probleempje.
Ik en mijn vriendin (laten we haar F noemen) fietsen altijd samen naar school. We zitten nu in de zelfde klas en in de 2e. We moeten best ver fietsen, zo'n 14 km. Er zitten niet veel kinderen uit onze streek op die school, (omdat het zover fietsen is en het is gewoon een klein dorp.) maar nu heel toevallig zit er een meisje (laten we haar T noemen)in dezelfde klas die ook uit deze streek komt! Super leuk dachten wij! Dus we fietsen nu al een week met zijn 3e naar school. Als we aan het fietsen zijn doet T super aardig en F en ik kletsen dan ook heel de tijd. Maar zodra we op school bij de fietsen rekken aankomen, en ze ziet haar andere vriendinnen, doet ze alsof wij er niet meer zijn... Ze zegt in de klas niks tegen ons, komt niet naast ons zitten, etc. Maar in het laatste les uur komt ze naar ons toe en vraagt ze of ze mee kan fietsen! Dit vind ik zelf een beetje raar, maarja. En het ergste is, als we bv om 16:00 uit zijn, zijn Fen ik rond 16:10 bij de fietsen, dus wij wachten, wachten, wachten en dan komt ze pas om 16:30 naar de fietsen! (En dan nog het idee dat we nog een uur moeten fietsen en huiswerk maken -O- ) ik weet zelf niet zo goed wat ik hier mee moet...

Iemand tips?

capopjekop

Re: Naar school fiets probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 08:32

Dat je samen fietst wil niet meteen zeggen dat je beste vriendinnen moet zijn toch? Dat ze jullie laat wachten is niet zo netjes. Waarom spreek je niet met haar af dat ze even moet zeggen als ze later is en dat jullie anders na 5 minuten wegfietsen? Dat zij langer wil blijven is prima maar dat wil niet zeggen dat jullie dat dan ook verplicht worden.

Emma21Nobel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 08:37

Ja dat is waar en dat is een goed idee!

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 08:37

Niet zo'n probleem van maken. Prima toch als jullie gewoon samen naar school kunnen fietsen en op school gewoon je eigen weg gaan. Vind het niet zo netjes dat ze jullie zo lang laat wachten.
Daar zou ik afspraken over maken. Als jullie om de zelfde tijd uit zijn en jullie moeten langer dan zoveel minuten op haar wachten dat jullie dan weg gaan inderdaad.
Dan kan ze zelf kiezen. Of ze fietst met jullie mee of ze fietst alleen terug.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 08:37

Dat ze met jullie mee fiets en op school andere vriendinnen heeft is nog niet zo vreemd. En als het gezellig is op de fiets, waarom zou het dan erg zijn als zij op school andere vriendinnen heeft?

Dat ze jullie een half uur laat wachten na het laatste uur vind ik alleen niet zo netjes van haar. Dat moet je ook gewoon tegen haar zeggen, dat jullie het niet fijn vinden dat ze jullie een half uur laat wachten, omdat jullie ook nog een uur moeten fietsen en huiswerk maken.

En bedenk maar zo, als zij het er niet mee eens is is zij degene die alleen moet fietsen, jullie hebben altijd elkaar nog ;)

Emma21Nobel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 08:39

Bedankt voor de tips, ik weet genoeg! :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 08:46

Ik zou het persoonlijk wel raar vinden wanneer ze in de klas niks tegen jullie zegt, ze kan wel gewoon bij haar vriendinnen zitten maar wat zeggen kan wel, ik haal er nu uit dat ze jullie negeert weet niet of dat ook zo is?
Je kan inderdaad zeggen dat je liever niet zolang wacht ivm de fietstocht terug en het maken van huiswerk.