Typische dingen van jou opleiding/school

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Emmaa

Typische dingen van jou opleiding/school

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 13:14

Zo hoorde ik dat bij de communicatie opleidingen alle dames persee een flesje Spa blauw 'moeten' hebben, zeker geen ander merk. :')
Bij ons op school zijn het typisch de Ray Ban zonnebrillen en dure handtassen (Louis Vuitton, MK).

Wat zijn typische gebruiksvoorwerpen bij jou op school?

capopjekop

Re: Typische dingen van jou opleiding/school

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 13:14

Ik kan me niet heugen dat we dat hadden op journalistiek. Of ik heb weer eens zitten slapen :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 13:15

Oh bah, wat een school :=

Op mijn school waren er juist geen typische gebruiksvoorwerpen. Hebben echt enorm veel verschillende leerlingen met hele andere kledingkeuzes enz.

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 13:17

Haha, ja het verschilt vast en zeker ook per school. Hier zie je ook bijna alleen maar iPhones & MacBooks.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 13:18

Wij moeten uniform aan op school.
De momenten waarop dit niet hoeft merk je dat ieder zn eigen stijl heeft.

SSDesign

Ik ben blij dat wij dat niet hebben, typische gebruiksvoorwerpen of zo :)
Laatst bijgewerkt door SSDesign op 02-09-13 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Die zag je bij ons ook wel veel, maar dat was meer omdat die mediafanaten vaak zweren bij apple. Maar het was niet zo dat je zonder mac of iphone er niet bij hoorde.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 13:19

ik zit op een mannen/jongensschool (techniek) dus ben ik sowieso uniek/typisch :+

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 13:23

Leeeuuuk topiccc :D

Mijn school is heel typisch. Ten eerste werken we met laptops, de hele klas zit in een klas met een laptop :D
Ten tweede is onze school onwijs klein, in totaal zitten er 96 leerlingen :D
En als laatste, wij werken met een onderzoek. We hebben drie periodes, en in elke periode kies je een onderwerp. Je krijg 3/4 vakken en voor elk van die vakken moet je je onderwerp combineren. Kies je bijvoorbeeld paarden fokken zoals ik vorig jaar en je hebt oa het vak biologie, dan combineer je bio met paarden fokken en dan maak je daar een werkstuk van. Voor elk vak moet je een werkstuk maken, en met die werkstukken moet je een groot werkstuk formuleren. Dat presenteer je in 15/20 minuten aan het eind van de periode. Die presentatie's doen we op een dag, met z'n alle. Een vermoeiende maar keileuke dag!!
Dit is een beetje hoe mijn school eruit ziet :D

Link naar mijn school, in Breda ;)
http://start.orionlyceum.nl/

EDIT: Ohw, wacht, typische gebruiksvoorwerpen ... :') Lezen voordat je wat plaatst Sera _O- Maarruuuh, laptops dus :D
Laatst bijgewerkt door YentlShots op 02-09-13 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 13:24

capopjekop schreef:
Ik kan me niet heugen dat we dat hadden op journalistiek. Of ik heb weer eens zitten slapen :')

Hier ook journalistiek, maar niet veel opvallende zaken gezien.

(Prototype journalist: Leren jack, sigaret, glas bier ook opvallend weinig gezien ;) )

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 13:25

LZP -> STW

Kyana18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 13:26

Bij ons op school lopen ze bijna allemaal met klompen :') ( ik zit op een aoc! )

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 13:26

Emmaa schreef:
Zo hoorde ik dat bij de communicatie opleidingen alle dames persee een flesje Spa blauw 'moeten' hebben, zeker geen ander merk. :')

Communicatiestudent meldt zich... Ik vind bovenstaand echt een hele bijzondere opmerking :+ .
Zie dit in ieder geval niet terug op mijn school (of één van de andere twee scholen waar ik deze opleiding gevolgd heb).

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 13:27

het is wat onze school alleen typisch dat ze afspraken maken en ze dan niet nakomen :+

maar voor de rest geen rare dingen _O-

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 13:28

Yenti wat dat betreft is mijn school ook wel typisch inderdaad, zitten totaal ook maar 150 leerlingen. Is ook particulier dus dat scheelt wel veel denk ik qua kledingstijl/accessoires.
Ik heb ook op het Sint Lucas gezeten en daar was het juist hoe alternatiever hoe 'beter'. Aparte wereld.
@Winged, zo zie ik journalistiek studenten juist helemaaaal niet haha!

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 13:30

Emmaa schreef:
Yenti wat dat betreft is mijn school ook wel typisch inderdaad, zitten totaal ook maar 150 leerlingen. Is ook particulier dus dat scheelt wel veel denk ik qua kledingstijl/accessoires.
Ik heb ook op het Sint Lucas gezeten en daar was het juist hoe alternatiever hoe 'beter'. Aparte wereld.

Fijn he, zo weinig leerlingen! Echt heerlijk rustig :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 13:32

Emmaa schreef:

Sint Lucas daar lopen idd aparte types rond :D ik heb er klusjes gedaan voor het bedrijf waar ik voor werk....
Laatst bijgewerkt door Neej op 02-09-13 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: stukje offtopic/commercieel verwijderd.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 13:37

oooh ik dacht meteen aan dingen die we van leraren moeten doen.... zo worden wij echt knettergek van een docent die áltijd powerpoint presentaties wil hebben van de hoofdstukken die we moeten leren voor een toets. Offe... een heel jaar lang iedere week een krantenknipsel mee moeten nemen zodat we 'leren' het nieuws te volgen. Op zich niks mis mee, maar ik volg volwassenen onderwijs en iedereen in onze klas volgt het nieuws al :P

Met merken hebben we niet veel, we scheppen juist op over onze agenda's van de action en waar de aanbiedingen zijn... en als iemand een jasje van de kringloopwinkel heeft gekocht is iedereen verbaasd over de prijs en gaat ook kijken bij de kringloop :D