Moeders die werken en opleiding doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JodieR

Moeders die werken en opleiding doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 12:35

Eigenlijk, krom gezegd, ben ik op zoek naar ervaringen van mensen die een opleiding doen tot receptioniste/telefoniste.

Ik ben op moment 22, heb ondertussen 2 kinderen. 1 van 8 weken de oudste is alweer 3,5. Die gaat dan ook over een half jaar na de basisschool.

Doordat ik jong moeder ben geworden kon ik helaas mijn opleiding, die ik toen deed, niet afmaken. Achteraf gezien is er ook niet echt werk in te vinden als moeder zijnde.

Nu wil ik graag de avondopleiding doen tot receptioniste/telefoniste. Ten eerste dit interesseert mij heel erg, ik vond het leuk om met mensen om te gaan en denk ook echt dat dit echt een opleiding is voor mij.

Naast de opleiding wil ik graag blijven werken, als ik vanmiddag word aangenomen ga ik ongeveer 10/12uur in de week werken, weekend en avond.

Hebben mensen deze ervaring qua opleiding? Of andere die ervaring hebben als moeder die werkt en opleiding doet?

Liefs Jodie

__Marije__

Re: Moeders die werken en opleiding doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 15:38

Ik heb er (nog) geen ervaring mee maar kan alleen maar zeggen: doen! Er zijn zat moeders die werken dus dan lukt het jou ook vast om die 10/12 uur + studie te doen. Wel moet je even kijken hoe je qua oppas zit. Als je kinderopvang moet betalen is het afhankelijk van jullie inkomen wat jullie terugkrijgen van de belasting en het kan maar zo zijn dat het niet uit kan om die 10 uur te gaan werken. Je kunt een proefberekening doen en als je dan wat puzzelt met je inkomen kun je zo zien wat er gebeurt als je meer of minder gaat verdienen.

Zelf ben ik nu ruim 16 weken zwanger en ik studeer geneeskunde. Ik werk daarbij niet maar het is wel een fulltime pittige studie. Onze uk zal straks naar het kinderdagverblijf of een gastouder gaan en de oma's passen een dag op. Doordat ik studeer krijgen we zo'n beetje maximaal terug van de belastingdienst waardoor de kosten voor de kinderopvang zo'n 1,5 euro per uur voor ons zijn en dat is prima te behappen voor die paar uurtjes dat ukje er heen moet!

Rosanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 15:41

Mijn moeder werkte van maandag tot en met donderdag iedere dag van 7-17, alleen op woensdag was ze om kwart voor 2 vrij. Verder volgde zij een mbo 4 opleiding waarvoor zij vrijdags de hele dag naar school moest. Deze opleiding heeft voor haar 2 jaar geduurd. Ze was bijna iedere avond voor school bezig. Ze vond het pittig, maar is uiteindelijk met vlag en wimpel geslaagd waar ze nog iedere dag heeel blij mee is. Dat zijn onze ervaringen :).

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 15:43

Ik snap nooit hoe die mensen het doen moet ik heel eerlijk zeggen :+ Ik heb een baan (36 uur per week) 1 dag per week college en dan nog huiswerk, dan nog een beetje hobby en een sociaal leven en het zit gewoon vol.. Ik snap dat het prioriteiten stellen is) maar zou me niet kunnen voorstellen om het allemaal te combineren...

(Lees nu dat het om 10-12 uur per week werk gaat... dan is het makkelijk te doen zit ik me te bedenken :) vooral als je de goede prioriteiten stelt en als je bezig bent met studie je ook even een uur niet gestoord wordt... dan even wat anders gaat doen en weer kan gaan zitten ;)) (Heel de tijd "mamma, ik wil dit, mamma ik wil dat" werkt dan denk ik niet)

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 15:48

Ik, Ik werk in de zorg. Maar wat ik deed mocht niet meer dus ik moest geschoold worden. Een jaar lang om de week een hele dag naar school, en daarbij nog 19 uur werken per week.
Dit met 4 kinderen van toen 4 jaar, 6 jaar en 9. nu zijn ze (bijna) allemaal een jaartje ouder. en ik moet nog 3 keer naar school. oktober hoop ik school afgerond te hebben. en nog maar 18 uur te gaan werken.
Doordat mijn werk dagen maar maximaal 6 uur lang zijn en minimaal 4 uur, moet ik dus best vaak op het werk komen.

Ik heb wel familie achter de hand die de kinderen opvangt. eerder moest ik ze naar gastouders brengen dat koste me meer dan het werk me opleverde.

christel0908

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 15:53

Ik heb toen onze jongste zoon 1 jaar was een lerarenopleiding gevolgd, ik ging 4/5 werken (32u) en 1 dag per week naar schaal (3 jaar lang)
Nu ben ik vorig jaar werkloos geworden en ik volg nu een voltijdse opleiding verpleegkunde.
We hebben ondertussen 4 kinderen, het is doenbaar maar ik moet mijn tijd toch beter verdelen dan de meesten van mijn klas, ik studeer enkel de vakken waar ik voor moet studeren om te slagen, de andere moeten zo maar lukken tot nu toe lukt dat aardig.