Mag een school je laten betalen voor de bibliotheek?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Haarbal

Mag een school je laten betalen voor de bibliotheek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 23:18

Kort maar krachtig: Mag een school je extra laten betalen als je boeken wil lenen?

Mijn hogeschool is deze zomer gefuseerd met een andere hogeschool, wij gaan bij hun in. Nu hebben wij de toezegging gekregen dat wij onder dezelfde voorwaarden onze studie mogen afmaken (ik moet nog 2 jaar). Nu wilde ik vanochtend een paar boeken lenen op deze nieuwe school, maar moest voor 30 euro een pasje KOPEN(!!!) om boeken te mogen lenen! Ik mocht de boeken wel in de bieb gebruiken, maar als ik ze lenen wilde moest ik elk schooljaar zo'n pas kopen.

Ik ben deeltijdstudent, en ben dus erg weinig op school. Dan is het erg handig als je boeken mee kan nemen, een voltijdstudent zou nog op school in de bieb kunnen werken. Bovendien betaal ik potdorie 1800 euro collegegeld voor 8 uurtjes les in de week. Ik mag toch aannemen dat de bibliotheek een faciliteit van de school is, en ik deze dus met mijn collegegeld al betaal! Bovendien heb ik (en met mij veel klasgenoten) het niet zo breed en 30 euro extra kan ik niet zomaar missen. Ik vind het belachelijk, en heb dus al een keurig nette klachtenbrief gestuurd. Wat is jullie mening, mag een school dit zomaar doen?

Shadow0

Re: Mag een school je laten betalen voor de bibliotheek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 10:46

Volgens mij niet, en hoort een school leermiddelen gewoon ter beschikking te stellen, dat is inderdaad een beetje de tegenprestatie die ze horen te leveren voor het collegegeld.
Dit gaat over het MBO: http://www.job-site.nl/uploads/managed_ ... kosten.pdf Maar daar staat heel helder in dat mediatheek en leermiddelen vrij toegankelijk moeten zijn. Op de JOB-site staan ook voorbeeldbrieven, die kun je vast aanpassen voor toepassing op HBO.