Mantoux prik laten zetten voor hbo-v

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Magiccc

Mantoux prik laten zetten voor hbo-v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 10:49

Ik ben een beetje dom geweest :')
Ik ga in september starten met de opleiding HBO-V, en daarvoor moest ik een Mantoux prik halen. De uitslag daarvan moet de school 27 augustus al hebben, dat is overmorgen... En ik lees het vandaag (zondag) pas dat dat had gemoeten.
Er staat ook nadrukkelijk bij: Het is verplicht om ervoor te zorgen dat wij op dinsdag 27 augustus in het bezit zijn van een geldige TBC-vrije verklaring. :=
Ik maak me nu heel veel zorgen! Ga morgen meteen bellen naar de opleiding en de GGD. Maar kan iemand me nu alvast gerust stellen dat ik gewoon aan de opleiding mee kan doen? Of zou ik niet toegelaten worden? :o

Lisetjj

Re: Mantoux prik laten zetten voor hbo-v

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 10:55

Ga je duaal studeren of voltijd?
Ik volg de opleiding voltijd en heb voor zowel studie als stageplekken nog geen mantoux test hoeven doen.

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 10:57

Ik ga voltijd doen. Zag het net ineens op internet staan. We hebben van die inlogcodes voor een online netwerk, en daar stond het op.
En ik ben echt een zenuwenlijer dus ik maak me meteen zorgen, haha :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 11:02

Zsm regelen en morgen even school op de hoogte stellen.
Ik denk dat je gewoon kunt starten hoor, er zijn vaak zat mensen die in de laatste week voor start van het schooljaar nog op vakantie zijn en die zullen de prik ook nog niet gehaald hebben.

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 11:06

Ja daar heb je gelijk in. Ik ga morgen meteen bellen om een afspraak te maken voor dezelfde dag nog (hoop ik) en de school bellen. Zal vast niet de enige zijn inderdaad. Dankjewel, ik maak me al minder zorgen :o

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 11:09

Mwah, ik heb ook een HBO opleiding afgerond en heb zo ontzettend vaak meegemaakt dat mensen dingen niet geregeld hadden in hun grote vakantie. Vaak geen probleem, als school het maar even weet :)
Scholen verdienen erg graag aan je, dus je moet t wel een stuk bonter maken willen ze je voor aanvang al weigeren hoor.

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 11:17

Ja dat is waar Mars. Ze verdienen aan me, dus ze moeten me haast wel toelaten :)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 17:38

Je hebt 'm nodig voor je stage, ik neem aan dat je niet gelijk gaat stage lopen na de vakantie?
Wij kregen 'm ergens halverwege het 1e jaar, werd gewoon via school geregeld. Maargoed dat is vast overal anders. Ik zou me niet zo'n zorgen maken en het gewoon z.s.m. regelen. :)

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 08:48

Heb een mail verstuurd naar de opleiding en meteen een terug ontvangen, dat ik hem dan de eerste lesweek moet inleveren. Geen probleem dus gelukkig. Wat wel een probleem is is dat GGD Drenthe maar 2 ochtenden in de week kan prikken, precies op de dagen dat ik introductiedagen heb :P Maar bel die in Zwolle wel op misschien heb ik daar meer kans.

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 09:21

het is geregeld, hier kan een slotje op :)