Ik heb geen ervaring met het programma op de HU, maar ik heb wel het Honours programma van de RuG gevolgd tijdens mijn bachelor (inmiddels zowel bachelor als Honours afgerond). Misschien heb je iets aan mijn ervaringen als Honours student 
Ik vond het in ieder geval wel de moeite waard! Ik heb leuke, ambitieuze medestudenten leren kennen vanuit verschillende disciplines, heb interessante vakken gevolgd aan andere faculteiten en heb een superleuke scriptie mogen schrijven. Daar tegenover stond wel dat het Honours bij ons vaak erg rommelig georganiseerd was, maar ik zat dan ook nog maar bij de tweede lichting Honours studenten aan de RuG. En natuurlijk is, net als met je gewone studie, niet alles altijd even boeiend, en is het soms wel wat lastig te combineren met je gewone vakken. De ene periode kan heel druk uitvallen en de andere periode rustiger. Ik begin nu aan mijn master, dus ik kan nog niet vertellen of het je kansen op de arbeidsmarkt vergroot, maar ik heb het idee van wel. Bij mijn sollicitatiegesprekken voor stages was het wel iets wat opgemerkt werd op mijn CV en waar men nog wat meer van wilde weten.
Succes met je keuze!