J-1 Visum USA

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MaaikeMo

J-1 Visum USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 20:56

Als je een J-1 visum wilt aanvragen voor de USA, in welke periode kan je je visum aanvragen?
Mij is al duidelijk geworden dat je visum ingaat op moment van vertrek, maar kan ik deze dan ook enkele maanden van te voren aanvragen? Of zit daar een max. aan van 1 (of meerdere) maanden? Of maakt dat niet uit?

Ik ben flink aan het googlen geweest, maar kan hier geen helder antwoord op vinden..
Alvast bedankt!

MacavityL

Re: J-1 Visum USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 23:46

Visum kan ten alle tijden aangevraagd worden, wel belangrijk is de datum waarop het visum in zou moeten gaan (niet per se moment van vertrek - je kan tot max 1 maand voor ingangsdatum al naar de VS gaan).

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 23:48

Hoelang wil jij blijven in amerika?
Je mag amerika NIET in zonder een of ander visa
hier kan je een touristen visa aanvragen kan je tot 90 dagen mee blijven
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 00:09

MacavityL schreef:
Visum kan ten alle tijden aangevraagd worden, wel belangrijk is de datum waarop het visum in zou moeten gaan (niet per se moment van vertrek - je kan tot max 1 maand voor ingangsdatum al naar de VS gaan).

Ok, dus ik zou in principe in oktober al een visum kunnen aanvragen voor februari? (begin en einddatum is al bekend)

shilady schreef:
Hoelang wil jij blijven in amerika?
Je mag amerika NIET in zonder een of ander visa
hier kan je een touristen visa aanvragen kan je tot 90 dagen mee blijven
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/

Ik begrijp dat ik niet zonder visum naar de USA mag. Vandaar dat ik daar ook een vraag over had.
Ik wil er stage lopen, dus een toeristen visum is voor mij niet van toepassing. Toch bedankt voor je link.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 00:44

Mocht je meer vragen hebben over alles wat met visums en Amerika te maken heeft, kan ik je forum.allesamerika.com van harte aanbevelen! Er zit heel veel kennis op dat forum mbt allerlei soorten visa.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 01:08

MaaikeMo schreef:
MacavityL schreef:

Ok, dus ik zou in principe in oktober al een visum kunnen aanvragen voor februari? (begin en einddatum is al bekend)

Ja dat kan en is zelfs aan te raden, want er gaat altijd redeliijk wat tijd overheen.

(Heb zelf 2x een J-1 aangevraagd).

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 01:19

Ja dan zou ik het nu al gaan aanvragen omdat er inderdaad een tijd overheen kan gaan

Gracefull

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 02:43

Ik heb zelf ook.een j1 visum gehad. En het duurde bij mij ook een hele poos voor ik het had!

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 07:46

Super bedankt voor jullie antwoorden!
Dan snel de laatste documenten in orde maken en dan ga ik een afspraak maken bij het consulaat :)