Hogere Hotelschool Den Haag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lideli

Hogere Hotelschool Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 19:24

Haai bokkers,

Nog steeds weet ik niet wat ik wil gaan studeren en na weer een middagje surfen kwam ik bij de Hogere hotelschool in Den Haag uit.
Nou vroeg ik me af of er hier bokkers zijn die ervaring hebben met deze school/opleiding.

Ik hoor graag van jullie!

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 01:39

Een vriendin van me doet deze opleiding nu voor het eerst dit jaar :) als je wilt kan ik haar contact gegevens doorsturen als je meer info wilt. Ik weet dat ze de sfeer heel goed vind en vergeleken met Amsterdam wordt er veel 'serieuzer' gewerkt. Er zit welke een grote groep studenten die gewoon rijke ouders hebben en waarbij het allemaal aan komt waaien. Een ding weet ik zeker: Het is ontzettend hard werken. Ze heeft net een blok gehad waarin ze soms wel 52 uur per week moest werken in het school hotel (verschillende taken, ook hele simpele zoals wc's schrobben) en daar krijgt ze dan niks voor betaald. Ik geloof dat iedereen dat moet, sommige in het 1e half jaar en sommige in het 2e halfjaar. Het is een ook meer een soort van 'test' of je het vol kan houden geloof ik. Ze woont daar 3 minuten van school op de campus en betaald iets van 400 nog iets per maand maar je moet daar het eerste jaar wonen. De school staat wel heel erg goed aangeschreven en er zitten ook buitenlanders (ook uit de VS) en je moet een buitenlandse stage doen, echt gaaf.

__Leonie

Re: Hogere Hotelschool Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:23

Ik zit zelf op de hogere hotelschool in Leeuwarden. Zelfde principe ook in het engels, maar niet verplicht op de campus eerste jaar.
Het zit wel een beetje in een uithoek, maar wel super leuke internationale school met veel verschillende culturen en diversiteit.
De praktijk is inderdaad zwaar, je maakt lange dagen en het kan zo zijn dat je half zeven sochtends op school klaar moet staan.

Verder vind ik de theorie persoonlijk niet al te moeilijk, maar sommige module opdrachten zijn wel pittig.