Ik kom er maar niet achter wat voor salaris hoort bij een bepaalde schaal. Zelfs een personeelsfunctionaris zegt dat dit niet zo te zeggen valt omdat het afhankelijk is van zoveel dingen. Ik zou graag willen weten hoeveel het netto inkomen is bij een bepaalde schaal bij een werkweek van 20 uur.
Iemand die hier in thuis is en me zou kunnen helpen? Meer info via pb.
Binnen loonschalen heb je weer treden die afhankelijk zijn van dingen als leeftijd en dienstjaren, het is dus idd afhankelijk van verschillende zaken.
Dorus
Geplaatst: 14-08-13 11:55
Een schaal is niet een vast salaris, maar een salarisrange. Minimaal dit en maximaal dat. Een functie wordt in een bepaalde salarisschaal ingedeeld en afhankelijk van de ervaring, leeftijd, dienstverband, etc. van de persoon die de functie uitvoert wordt de feitelijke hoogte van het salaris bepaald. En in sommige gevallen kan er ook besloten worden boven de salarisschaal te belonen vanwege bijzondere omstandigheden (wat dan weer ook vanalles kan zijn).
De indeling van de salarisschalen kan geregeld zijn bij CAO, maar het kan ook zijn dat het bedrijf geen CAO heeft en dat het bedrijf zelf een salarishuis heeft samengesteld. En wat de ene CAO zegt kan voor de andere CAO helemaal anders zijn.
Nu ben je waarschijnlijk nog niet veel wijzer mbt je vraag, maar begrijp je misschien wel waarom het erg lastig is om antwoord te geven op je vraag.
De schalen zijn op basis van een 36 urige werkweek. Voor 20 uur zit er dus een factor 20/36 op.
Izep
Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-13 11:58
Ik ken die links inderdaad maar kom er zelf niet helemaal uit. Iemand die me per pb even verder zou kunnen/willen helpen?
Achterom
Geplaatst: 14-08-13 11:59
Als het goed is, is je functie via het FWG systeem ingedeeld in een bepaalde schaal. Aan de hand van het aantal dienstjaren, kom je op een bepaalde trede in de schaal. Daarna kun je met de link van Petpa je netto loon op basis van 20 uur uitrekenen....
Mootje
Geplaatst: 14-08-13 11:59
PB mij maar
Izep
Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-13 12:49
Heel erg bedankt voor jullie antwoorden. Mijn vraag is inmiddels beantwoord.