Waarom zijn die laatste loodjes toch zo zwaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

x_Anne_x

Waarom zijn die laatste loodjes toch zo zwaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 11:08

Ja hoor ik zit alweer een half uur naar mn beeldscherm te staren zonder dat er iets op 'papier' komt.

Ik ben bijna afgestudeerd aan de Pabo. Ik moet alleen mijn eindverslag schrijven.
Maar man wat gaat dat moeizaam. Het is in feite precies opschrijven wat ik ook in mijn eindgesprek besproken heb maar ik krijg t gewoon niet voor elkaar. Waardoor ik maar weer stop en t maar weer uitstel.

Ik ben zo bang t fout te doen dat ik maar niets opschrijf. Dan doe ik t immers niet fout.
Ik snap alleen echt niet waar die enorme faalangst vandaan komt. Ik had mijn eindstage zelf bijna niet beter kunnen doen. De school kon niet vaak genoeg zeggen hoe goed ik t deed en toch ben ik nog steeds bang niet goed genoeg te zijn. Niet afstudeerwaardig te zijn ofzo.

Mensen die dit herkennen en tips hebben om te zorgen dat mijn eindverslag nu wel echt af komt?
Gewoon doen heb ik geprobeerd maar lukt helaas echt niet -O-

_Tara_

Re: Waarom zijn die laatste loodjes toch zo zwaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:11

Herkenbaar helaas... Al het praktische werk gaat me goed af. Maar dat schrijven van zo'n verslag duurt bij mij altijd ontzettend lang. Niet per se omdat ik bang ben om 't fout te doen maar puur doordat ik er geen zin in heb. Bij mij is 't dus wel gewoon een kwestie van gewoon doen.

Helpt 't je niet om eerst in grote lijnen je verhaal op papier te zetten en die dan te bespreken met je begeleider? Zodat diegene kan vertellen of je op de goede weg bent of niet? Zo heb ik 't nu met m'n verslag gedaan en dat helpt wel.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 11:13

Mijn begeleidster heeft nu ook gewoon vakantie. Ze heeft wel aangegeven dat als t verslag af is ze er nog naar wil kijken voor ik t inlever.

Ook de begeleiding van school heeft nog vakantie. Die zijn volgende week terug en dan zou ik t eigenlijk ingeleverd willen hebben.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:17

O daar zou ik ook wel onzeker van worden idd... Anders een vriendin die dezelfde studie doet je verslag tussendoor laten lezen? Al zou ik dat zelf ook niet zo snel doen eerlijk gezegd :=

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 11:21

Huisgenoot/heel goed vriendinnetje doet de zelfde opleiding en heeft ook al stuk gelezen en wel veel geholpen. Maar ben bang dat ik t qua opbouw vooral fout doe en daar weet zij ook niets van omdat zij nog niet aan t afstuderen is. -O-

Man word ernstig moe van mezelf. Krijg daar idd ernstig uitstel gedrag van.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 09:59