Studie Juridisch medewerker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maiateck

Studie Juridisch medewerker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 20:44

Oeff.. nog maar een aantal weken dan start ik aan me nieuwe opleiding,
Juridisch medewerker.
Ik ben zo zenuwachtig en vind het super spannend!
Ik hou niet zo van onder de mensen zijn die ik niet ken, heb ook een nare tijd gehad op me vmbo.

Iemand tips dat ik de eerste weken ga door komen...
Ben best bang dat ik weer niet naar school ga omdat ik gewoon domweg niet durf ofzo

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:53

Ik vond het ook een beetje eng vorig jaar, omdat ik de oudste was en verlegen ben. Had ook de neiging om niet te gaan, maar toch ben ik gewoon naar school gegaan, moest ook wel, had alles al geregeld voor school enzo. En ging na 3 jaar voor het eerst weer naar school, dus was weer wennen.

Maar je zei dat je een nare tijd hebt gehad op het vmbo, ben je gepest misschien? Nu ga je mbo doen, neem ik aan.
Meestal zijn de meesten daar anders, pesten gebeurt volgens mij alleen op basisscholen en de middelbare.

Gewoon gaan, misschien maak je wel nieuwe vriendinnen.

maiateck

Re: Studie Juridisch medewerker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 20:56

Bedankt voor je reactie,
Klopt ik ben inderdaad gepest zoals ik dat zelf altijd heb ervaart.
ik was zo gezegd "anders".
Helaas heeft dat geleid tot 2 jaar lang bijna tot niet op school en afgelopen jaar een cluster 4 school dus dat maak het extra moeilijk om weer naar een "grote" school te gaan.

Ik hoop dat het me lukt om te gaan..

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:56

De enige tip die ik je kan meegeven is: gewoon doen! Niet te veel bij nadenken, het komt vanzelf wel.
Bovendien zullen de andere studenten ook vast ontzettend zenuwachtig zijn de eerste dagen/weken. ;)

maiateck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 20:57

ik hoop het, dan ben ik niet de enige :)

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:34

Gewoon doen inderdaad. Mijn ervaring is dat de mensen van een MBO-opleiding al een stuk meer volwassen zijn dan de mensen van de middelbare school, omdat je dan een opleiding kiest die je echt leuk vindt. En zoals hierboven al is aangegeven, de meeste mensen komen zonder dat zij iemand kennen, dus dat moet vast wel goedkomen!

Succes met je opleiding, het zal vast een leuke opleiding worden met leuke klasgenoten. Voor je het weet heb je je diploma op zak!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:11

MBO is sowieso al een stuk volwassener dan VMBO en onthoud je zult ook zelf veel moeten ondernemen. Succes!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:16

Komt vast goed! :j
Je gaat gewoon aan een leuke nieuwe studie beginnen, die hartstikke interessant is!
Niemand kent je daar, dus je maakt een frisse nieuwe start!

Gewoon jezelf zijn en je open stellen voor andere studiegenoten. Als iemand je aardig lijkt maak je eens een praatje en stel je jezelf voor. Je kunt informeren waar iemand vandaan komt en vragen waarom hij/zij deze opleiding heeft gekozen. En gewoon niks zeggen over je pestverleden, dan kun je het misschien proberen om achter je te laten (al snap ik wel dat je niet zo makkelijk je ervaringen kunt vergeten hoor).
En iedereen voelt zich vast een beetje onwennig, zo in het begin van een nieuwe studie.

Edit: ook even in je profiel gekeken, je bent gewoon een hartstikke leuke meid om te zien, geen zorgen! ;)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:21

Gucci_ schreef:
Ik vond het ook een beetje eng vorig jaar, omdat ik de oudste was en verlegen ben. Had ook de neiging om niet te gaan, maar toch ben ik gewoon naar school gegaan, moest ook wel, had alles al geregeld voor school enzo. En ging na 3 jaar voor het eerst weer naar school, dus was weer wennen.

Maar je zei dat je een nare tijd hebt gehad op het vmbo, ben je gepest misschien? Nu ga je mbo doen, neem ik aan.
Meestal zijn de meesten daar anders, pesten gebeurt volgens mij alleen op basisscholen en de middelbare.

Gewoon gaan, misschien maak je wel nieuwe vriendinnen.

Hier hetzelfde. Verlegen en na 3 jaar eind deze maand weer starten met school. Zal ook gegarandeerd de oudste zijn is me verteld. Maar ik ga er gewoon het beste van maken!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:33

Friendly, jij ook veel succes! :j

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:37

Zeer vriendelijk bedankt :)