2 jaar geleden Besloot ik het roer om te gooien en na een heel zwaar en twijfelachtig jaar was ik toch echt door naar het 2e studiejaar Wat was ik blij en wat ging ik vol goede moed het 2e jaar in.
Ik heb een hoop geleerd in het 2e jaar, maar door prive-omstandigheden ging het de eerste 2 kwartielen niet goed met mij en mijn resultaten. Na deze 2 kwartielen besloot ik dat het genoeg was geweest en heb ik mijzelf een grote schop onder mijn kont gegeven

Ik ging er weer vol voor! Natuurlijk heb ik door deze domper een aantal vakken niet gehaald en deze zal ik aankomend jaar opnieuw moeten doen. Maar ik heb aardig wat vakken wel gehaald in het 2e jaar en ben zeker trots op wat ik allemaal bereikt heb de afgelopen 2 jaar. Op het moment heb ik vakantie, maar leer ik ook nog voor 3 vakken. Deze moet ik namelijk nog herkansen zodat ik deze het aankomende jaar niet ook nog opnieuw hoef te doen. En 1 vak telt nog mee voor mijn Propedeuse, allemaal nog spannend dus.
Nou is het geen schande van dat laatste vak want het is écht een onmogelijk vak
Even ter verduidelijking, er zijn zelfs 4e jaars die puur op dit vak nog moeten wachten op hun diploma
(zo technisch, zo veel feiten die je moet weten, zoveel chemische berekeningen
)Ondertussen mag ik wel gewoon mijn 3e jaar in gaan en start ik het jaar met een onwijs gaaf en super interessant onderzoek samen met een klasgenoot. Wij gaan 20 weken lang onderzoek doen naar het effect van goud op borstkankercellen. Hierbij gaan wij bezig met celkweek, en de daarbij behorende technieken die voor mij nog allemaal nieuw zijn (en ik dus hier ook niet kan uitleggen). Na deze 20 weken ga ik gelijk door met 20 weken stage lopen op een nog nader te vinden plaats, al gaat mijn voorkeur naar het researchlab van de faculteit diergeneeskunde. De dieren blijven toch trekken

2 jaar geleden ging ik op mijn verjaardag voor het eerst weer naar school, en kon ik niet voorstellen dat ik ooit klaar zou zijn met de opleiding. 4 jaar klonk zo onwijs lang, maar ik ben alweer over de helft en het gaat helemaal goed komen!
Moreel van het verhaal? Twijfel niet en duik gewoon vol in je toekomstdromen, maak ze waar! Je bent nooit te oud om je leven om te gooien
Zorg ervoor dat je nooit in de toekomst zal denken "wat als"
want:
"What" and "If" are two words as non-threatening as words can be. But put them together side-by-side and they have the power to haunt you for the rest of your life: What if? What if? What if?

Ik ben afgelopen januari geslaagd en heb nu een leuke baan in het UMC.
wat...???
Oh waarom zeggen ze dat dan niet meteen
Ik denk dus soms té moeilijk