Begeleiding bieden vanuit PGB

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ingrid_92

Begeleiding bieden vanuit PGB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 14:14

Als afgestudeerd HBO pedagogiek student ben ik op zoek naar een leuke baan. Helaas valt dat nog niet mee, de vacatures liggen niet voor het oprapen. Daarom lijkt het mij aantrekkelijk om zelf begeleiding te gaan bieden aan kinderen/jongeren die een pgb hebben (bijv. begeleiding bij de zelfredzaamheid,plannen etc.). Ik heb op internet gezocht, maar kan nergens echt duidelijke informatie hierover vinden waar je aan moet voldoen. Waar moet je je bijvoorbeeld registreren en welke paperassen zijn nodig?

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:16

Kijk maar eens op zoekpgbzorg.nl Hierop kan je een oproepje plaatsen of reageren op een oproep van anderen. Hier staat ook aan welke eisen je moet voldoen en hoe het zit met belasting etc. Succes!

edit: sorry, het is blijkbaar veranderd naar nationalehulpgids.nl

Ingrid_92

Re: Begeleiding bieden vanuit PGB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 16:18

Bedankt! Ik moet me daar maar eens in gaan verdiepen, want er staat inderdaad een hoop informatie. Ik ben bang iets over het hoofd te zien of iets verkeerd te doen op dat gebied. Wil niet straks allemaal kosten aan mijn broek hebben hangen omdat ik iets niet/wel gedaan heb.

Achterom

Re: Begeleiding bieden vanuit PGB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:20

Kijk ook eens op www.pgb.nl
Dit is de website van de belangenorganisatie van mensen met een pgb. Zij hebben echter ook allerlei informatie voor zorgverleners. Ook organiseren ze cursusdagen voor zorgverleners waar alle informatie wordt gegeven voor zorgverleners die op basis van het PGB aan de slag willen.