Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
A_nouk schreef:Je zou even kunnen kijken naar je CAO, die staat als het goed is wel vermeld in je arbeidsovereenkomst

Utixo schreef:Als de diensten niet al enkele maanden van te voren doorgenomen zijn.
Overigens staat dat ook niet erg netjes.
verootjoo schreef:Utixo schreef:Als de diensten niet al enkele maanden van te voren doorgenomen zijn.
Overigens staat dat ook niet erg netjes.
Staat niet netjes nee, maar dat is het risico voor de baas van een 0-urencontract. Anderson werkt het ook zo, je baas mag je op de dag zelf nog afbellen.
Zo heb ik wel eens een 0-uren baan waarin ik ingepland stond voor een maand een paar dagen van tevoren afgebeld omdat ik een baan had gekregen met vast contract, zij konden mij dat niet bieden, jammer dan, maar dan is het dus echt bye bye en sta je volledig in je recht
Kirsha schreef:verootjoo schreef:
Staat niet netjes nee, maar dat is het risico voor de baas van een 0-urencontract. Anderson werkt het ook zo, je baas mag je op de dag zelf nog afbellen.
Zo heb ik wel eens een 0-uren baan waarin ik ingepland stond voor een maand een paar dagen van tevoren afgebeld omdat ik een baan had gekregen met vast contract, zij konden mij dat niet bieden, jammer dan, maar dan is het dus echt bye bye en sta je volledig in je recht
Dat snap ik niet. Had je dan geen opzegtermijn? Ik heb nu ook een 0-urencontract en het rooster wordt altijd voor de hele maand gemaakt. Daarbij heb ik een maand opzegtermijn, dan kan ik toch niet volgende week zeggen: 'doei, ik kan niet'?
verootjoo schreef:Kirsha schreef:Dat snap ik niet. Had je dan geen opzegtermijn? Ik heb nu ook een 0-urencontract en het rooster wordt altijd voor de hele maand gemaakt. Daarbij heb ik een maand opzegtermijn, dan kan ik toch niet volgende week zeggen: 'doei, ik kan niet'?
Ja, hoor dat kon gewoon. Ik had wel een maand opzegtermijn, maar volgens mij stond die er gewoon voor jan met de korte achternaam in mijn contract. Want in mijn cao stond dat op een 0-urencontract alle diensten wederzijds geweigerd kon worden. Dus ik kreeg ineens ergens anders een vast contract aangeboden, konden zij toen niet bieden, dus heb toen hun uren afgezegd en heb het vaste contract aangenomen. Waren zij toen niet blij mee, logisch, maar vonden het ook terecht dat ik voor een vast contract ging.