De meest vervelende baan die je hebt gehad?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

De meest vervelende baan die je hebt gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 11:54

Ja, hier ben ik wel benieuwd naar :D

Op zich was het leuk, maar met dit weer echt onhoudbaar: werken in een kas.
In de zomer steeg de temperatuur rustig richting de 38/40 graden, om vervolgens naar de koelcel te moeten lopen en een klap in je gezicht te krijgen van de kou (net een graad boven nul). De dagen waren ook erg lang: om 6 uur beginnen tot 5 uur 's avonds, en dan van 7 uur 's avonds tot 9 uur 's avonds. Zes dagen per week. Heb het trouwens wel jaren volgehouden als weekeinde en vakantiebaantje!

Toch was de groep wel gezellig, maar door het werk werd je volledig uitgeput. Sindsdien heb ik nooit meer kunnen uitslapen, ben altijd vroeg wakker :=

Gelukkig nooit echt vervelende bazen (wel die je als een nummer zagen helaas) of iets dergelijks gehad, maar ik ben benieuwd naar jullie verhalen!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 04-08-13 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Re: De meest vervelende baan die je hebt gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:56

Het opbellen van mensen om ze een abonnement voor een krant aan te smeren. Vreselijk werk.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:09

Vakantiehuisjes schoonmaken... Je krijgt gewoon de tijd niet om het fatsoenlijk te doen eigenlijk. Nee dat was niet mijn ding, hebben toen maar in goed overleg besloten dat het beter was mijn contract daar te beëindigen. :o

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:17

Een dag in een outbound callcenter. Mensen die jaarlijks een donatie doen aan een goed doel, vragen of ze dit maandelijks willen doen. Alleen al de sfeer, door de stress rookte daar iedereen. Als je dan zelfs te horen krijgt dat je in een gesprek waarin de klant je verteld dat haar zoon net verongelukt is, je toch beter je best had moeten doen, voel je je echt in een robot veranderen.
Voor mij nooit, maar dan ook nooit meer.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:18

Als bijbaantje achter de lopende band plakjes kaas recht leggen in een fabriek, wel twee dagen volgehouden :P

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:29

Bij een textielwasserij. De hele dag washandjes en handdoeken uitzoeken, en lakens aan de mangel hangen. Wát een ramp. Praten was er amper bij door de herrie van de mangel in die veel te grote hal: alleen de pauze was aangenaam. En ik was nogal geshockeerd toen ik merkte dat de mensen die er werkten dat deden voor een bedrag dat gewoon genant is, zo laag.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 12:30

Poeh, er komen hier idd toch wel hele erge dingen voorbij :=

Bollen pellen was trouwens ook niets voor mij :')

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:32

Klantenservicemedewerker bij Feyenoord. Je bent gewoon een klachtenlijn voor hersenloze voetbalhooligans, verschrikkelijk! Ging iedere keer met hoofdpijn naar huis.

Heel grappig, ik werk alweer 10 zomers in de kas waarvan 2 jaar ongeveer fulltime (wegens gebrek aan betere baan) :+ Maar onze werkruimte heeft dan ook airco en we zitten niet in de kas zelf (kan ook niet want dat houd je niet vol). De werktijden komen me bekend voor, iedere dag van 7 tot 6 werken :j (maar niet op zaterdag, vind het wel best met hun).

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:32

Post bezorgen. Meestal van die flut briefje die niemand leest en waar je dan speciaal voor naar een straat moet. Ik was er uren per week mee bezig en verdiende bijna niks. Ik geloof iets van 5 cent per poststuk. Vreselijk! Ben er na 2 maanden mee gestopt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 12:34

Ik zat wel iedere dag in de kas zelf, rozen knippen :j Iedere dag je armen open van de doorns, al leer je die op een gegeven moment wel op een bepaalde manier pakken zodat je niet van onder tot boven open lag. In de winter was het overigens wel heerlijk! Maar in de zomer, pfff... en dan zag je iedereen van school voorbij komen met hun fietsje richting het zwembad en stond je zelf in de snikhete kas te ploeteren :')

Ik ben op een gegeven moment gestopt omdat m'n longen het niet meer aan konden. Die zwaveldampen (tegen ongedierte) en de temperatuursverschillen zorgden voor enorme benauwdheid.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:38

Ik heb moeten schoonmaken op een middelbare school. Verschrikkelijk! Soms zelfs gebruikte maandverbandjes op de muren geplakt en grond. Toen ik dat zag ben ik meteen gestopt. Bah! Had me geestelijk voorbereid op vieze kaugompjes overal aan vastgeplakt, etensresten op de meest rare plekken maar die gebruikte maandverbandjes? Dat was voor mij de druppel. Gatverdamme, hoe iemand dat in haar hoofd kan halen.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:38

Kan me wel voorstellen dat je het niet volhoudt, verschrikkelijk! Onze kas is een stekbedrijf dus heel wat anders gelukkig. :D

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:41

Nachtwerk in een hotel. Smerig werk en constant gezeik. Wat ik wel weet is dat ik bij die keten nooit hoef te slapen/eten. En daarbij betaalde het ook nog belachelijk weinig.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:41

Ik heb drie dagen gewerkt bij een callcenter. We waren de concurrent van KPN en moesten telefoonabbo's verkopen. Verschrikkelijk, want ik verkocht maar niets. Op een gegeven moment kreeg ik een blind, oud vrouwtje aan de telefoon en heb ik ontslag genomen :+

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:42

Dat ik moest bellen om mensen een vrijblijvende offerte aan te smeren voor een lening, heel vervelend werk....
Bedreigingen of dat je iemand aan de lijn had die echt niet in aanmerking zou komen maar je moest ze toch een afspraak aansmeren....
Heb het een paar dagen volgehouden toen heb ik ze gedag gezwaaid. Was er helemaal klaar mee.....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:45

Lopende band werk bij een baas die vanuit zijn kantoortje met een verrekijker de fabriekshal in keek of alles wel goed ging, was dat niet het geval kwam hij pijlsnel naar je toe, kwam achter je staan :r en legde dan uit hoe je wel de tubes tandpasta netjes neer moest leggen. Had ook wel 10 minuten koffiepauze en 15 minuten lunchpauze. Tegen de tijd dat je ein-de-lijk bij de kantine was, was de pauze al weer om :+ .

Marijke_Dub

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:45

Ik doe het nog steeds, -O- sinds 4 maanden

delerium schreef:
Bij een textielwasserij. De hele dag washandjes en handdoeken uitzoeken, en lakens aan de mangel hangen. Wát een ramp. Praten was er amper bij door de herrie van de mangel in die veel te grote hal: alleen de pauze was aangenaam. En ik was nogal geshockeerd toen ik merkte dat de mensen die er werkten dat deden voor een bedrag dat gewoon genant is, zo laag.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:46

Ik heb 1 dag meegelopen bij een bedrijf dat vlees verpakte voor restaurants. Toen we om 10 uur koffiepauze hadden dacht ik dat de dag onderhand al om was, pfff wat duurde die dag lang zeg. Heel de tijd hetzelfde doen.
Heb ook deur aan deur verkoop gedaan, nou dat ook niet meer. Je kreeg niet veel info dus je moest maar een leuk verhaal er van maken, tegen de tijd dat ik steeds meer wist verkocht ik ook steeds minder, stond er gewoon niet meer achter. Bewust mensen oplichten zodat jij er weer een contract bij hebt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:51

callcenter, inbount bij upc, alles snelsnelsnel, en zoooo eentonig. mensen snauwen je af. Waar ik me aan stoorde was omdat je beoordeeld werd op snelheid, bepaalde collegaas klanten wegdrukte als ze eindelijk aan de beurt waren om zo het gemiddelde aantal gesprekken per uur omhoog te krijgen. Ik wilde de klanten allemaal netjes helpen en leefde met ze mee, maar je wordt gewoon een machine na verloop van tijd. na 1 maand ben ik weggegaan, nooit meer. Outbount heb ik 1 dag gedaan, wat een verschrikking, mensen bellen en wat aansmeren en maar blijven doorgaan

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:52

Een cd-winkel waar nooit iemand kwam _O-

Komkommers plukken heb ik ook maar 3 dagen volgehouden omdat ik allergisch ben voor de planten. Mijn broer werkt nog bij datzelfde bedrijf op zaterdag, al bijna 27 jaar. Vind het nog steeds knap...

Verder heb ik veel dingen gedaan die ik zelf erg leuk vind maar waarmee je anderen kan laten walgen, biggen castreren e.d. :D

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:55

Ik had gesolliciteerd op een leidinggevende functie in de horeca/recreatie bij een redelijk groot bedrijf. Gesprek gehad, taakomschijving etc etc. Het sloot ook goed aan op mijn ervaring/vorige baan en het klonk leuk!
De 1ste dag was ik voornamelijk aan het schoonmaken, en wat bijspringen in de horeca/recreatie (nog geen uur per dag). De dagen die volgden werden niet veel anders en toen kwam ik er achter dat ik echt schoonmaakster was :') Ander personeel zei letterlijk; goh ben jij de nieuwe schoonmaakster? :7 Na gesprek met de eigenaar bleek ik idd de nieuwe schoonmaakster. De functie hadden ze opgepimpt, omdat ze geen schoonmaakpersoneel konden krijgen -O-
Ik ben daar ook niet langer gebleven en vond al snel een baan die wel was wat ze beloofden!

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:58

Krantjes rondbrengen die toch niemand leest als er sneeuw ligt.

En achter de kassa in de supermarkt. Kreeg letterlijk nachtmerries van de piepjes en het geld terug tellen. Doe ik nooit meer!!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:03

Achter de kassa bij de AH, ik dacht dat ik hersendood werd verschrikkelijk!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:04

Achter de kassa, dat was mijn eerste bijbaantje 20 jaar geleden. Ik mocht na 2 dagen weer gaan :') ik gaf steeds teveel geld terug :=

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:08

Jaren en jaren geleden werkte in voor een uitzendbureau. Vond dat altijd errug leuk omdat je op veel verschillende bedrijven kwam. Soms voor 1 dag en soms wat langer. Veel variatie.

Op een geven moment de vraag of ik voor 1 week naar een bepaald bedrijf wilde waar ze oa producten voor de frituur maakte.
Ach waarom ook niet is weer eens wat anders, en was maar voor 1 week.
Er was geregeld dat iedereen dagelijks van het station werd gehaald en gebracht met de auto.
Nou dat was 1 malig voor de rest kon je het stuk lopen (lees 20 minuten).
Maar jee wat een stelletje viespeuken waren het daar zeg......
Er was daar intern ook een vleesverwerkend bedrijf..... Daar gingen ze stiekem bloed halen en dat goten ze bij wijze van grap bij elkaar over het hoofd.....Maar meer omdat ze elkaar het licht in de ogen niet gunde....
De bami voor de bamiblokken werd me gegooit, dus als een gevecht.
De sfeer was niet gezellig, heel veel haat en nijd naar elkaar.

Nou ik heb netjes m'n dag afgemaakt en toen ik naar de trein terug liep het uitzendbureau gebeld dat ik daar niet meer heen ging.
Wat ze overigens heel goed konden begrijpen, want ik was achteraf niet de enigste die die klacht had....