Thuisstudenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ilja000

Thuisstudenten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 12:19

Een topic voor iedereen die een thuisstudie doet :D

Ik volg via het NHA MMZ 4 gehandicaptenzorg. Dit ivm een piepklein contractje in de zorg (dus geen interne opleiding) en gezondheidsproblemen. Het thuis studeren bevalt mij prima. Net lag de uitslag van het laatste examen op de mat: een 8 voor saw 3 (ging oa over psychiatrische stoornissen).

Murthul

Re: Thuisstudenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:44

Ik doe een thuisstudie visagie, die bestaat uit 12 hoofdstukken, voor het 1e hoofdstuk had ik een 7, en mn 2e heb ik nu 2 weken geleden ingestuurd maar mn lerares is op vakantie..

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 13:51

Bij wie studeer je? Bevalt het je? Ga je op voor een erkend diploma?

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:54

Ik studeer bij NHA, tot nu toe bevalt t wel, behalve dat ik baal dat mn lerares nu niet nakijkt want ik wil door :P ik kan voor een erkend diploma gaan, of ik dat doe weet ik nog niet, dat ligt er sowieso aan hoe ik de lessen doorkom, als alles heel goed gaat wil ik misschien wel voor n diploma gaan.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 13:56

Je kunt gewoon doorgaan met huiswerk maken en studeren hoor :) Is geen probleem. Mocht je dingen van je opgestuurde huiswerk moeten verbeteren, kun je dat altijd nog doen.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:01

Ja klopt, en ik ben ook wel voor een deel al verder gegaan, maar toch houd iets me tegen om verder in te zenden, ik wil eerst mn andere cijfer weten _O-

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 23:17

Ik doe de opleiding apothekersassistente bij de LOI. Ik heb voor een thuisstudie gekozen omdat ik al jaren werkzaam ben in een apotheek, en van mezelf een erg hoog werk en leertempo heb. Op deze manier kan ik zelf bepalen hoe snel ik ga. Ideaal! Heb net een serie cijfers terug, 1 zeven en verder allemaal achten. Het bevalt me prima tot nu toe!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 00:42

Studente Toegepaste Psychologie via de LOI meld zich :)

Al bijna een jaar bezig en me vandaag eindelijk aangemeld voor m'n eerste tentamen! Combi met moederschap en FT baan valt niet altijd mee hihi...

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 00:45

Ik volg, wil op den duur ook graag een thuisstudie gaan doen, maar heb nog wat twijfelpunten.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 00:45

Ik doe Small Business and Retail Management bij Hogeschool NTI. Heb pas 1 opdracht ingeleverd, vind het nog wel heeel moeilijk om mezelf aan het studeren te zetten naast een baan en hobby's.. Maar ik heb goede voornemens en ga er meer vaart achter zetten!

Vinden jullie het niet lastig om echt aan de slag te gaan en dat ook structureel te blijven?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 00:47

Ik zit er aan te denken via scheidegger kapper te volgen. ik heb NTI gedaan, maar dat was helemaal niks voor mij. :n

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 08:56

Ik zit aan het twijfelen of ik naast mijn baan en de paarden ook nog een thuisstudie ga volgen.
Het liefst zou ik International Business and Languages gaan studeren erbij.

Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen, is het een beetje vol te houden?
En via welke instelling volgen jullie de studie en waarom juist die instelling?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 11:11

Ik heb bij de LOI twee losse modules Toegepaste Psychologie gedaan. De inleiding gehaald met een 7, voor de tweede gezakt en ik was erg boos omdat ik vond dat de lesstof en het examen niet bij elkaar aansloten. Daarbij hoorde ik dat er mensen waren die al voor de 4e keer dat examen deden, dus vond ik het zonde van het geld om door te gaan.
Verder in een grijs verleden basiskennis boekhouden gedaan bij de LOI en PDI bij het NHA.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:13

Wat leuk, een topic voor thuisstudenten!

Ik doe SPH via de NTI. Tot nu toe bevalt het wel, alleen vind ik het héél moeilijk om de motivatie te vinden!

Astaloca, waarom was de NTI niks voor jou? :)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 11:13

Matheno schreef:
Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen, is het een beetje vol te houden?
En via welke instelling volgen jullie de studie en waarom juist die instelling?

Ik vind het prima te doen. Ik ben dan ook van hollen of stilstaan, ook met studeren :)
Ik heb gekozen voor de NHA. Die was het meest betaalbaar, ik heb eerder goede ervaringen met hen opgedaan en de studiehandleiding zag er duidelijker uit dan die van de NTI (die ik ook had aangevraagd).

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:01

Astaloca schreef:
Ik zit er aan te denken via scheidegger kapper te volgen. ik heb NTI gedaan, maar dat was helemaal niks voor mij. :n

Ik vraag me dan toch af hoe dat gaat! Echt pure nieuwsgierigheid, ik begrijp wel dat er ook wat theoretische kennis nodig is voor je gaat knippen, maar verder kan je dat toch helemaal niet thuis leren? Is toch vooral veel doen, oefenen, en praktische lessen krijgen? Ik zou mijn haar niet willen laten knippen door iemand die het uit een online lessenserie heeft geleerd, in ieder geval.. :o

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 15:45

Kapper worden via een thuis studie is inderdaad apart. Of zitten er ook praktijk dagen bij??

Ik denk er ook over om een thuisstudie te gaan volgen, maar dan in de trend van persoonlijke ontwikkeling.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 00:36

ik zag dat ze iig praktijkdagen hadden. En ook gewoon praktijkexamens. Dus dat je er wel heen moet om klassikaal die les te volgen :).

En waarom NTI niet meer? Ik vond de begeleiding niet goed en ik mistte de stok achter de deur. Ik snapte niet voor wie of wat ik het deed.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 08:55

Dat is simpel. Je doet het altijd voor jezelf, wie ook je vragen beantwoord of je lessen nakijkt. Thuis studeren is gewoon niet persoonlijk.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 16:18

er is er maar 1 voor wie je het doet idd, jezelf.
daar zul je je motivatie uit moeten zien te halen.

even over de kappers opleiding, vaak zitten er bij de mbo opleiding gewoon stageverplichtingen aan vast en praktijkdagen die je met goed gevolg moet afronden wil je je diploma halen

ik wil dit jaar een deel vwo examenvakken gaan leren via examenbundels en samenvattingen om komend jaar de staatsexamens gedeeltelijk te doen , jaar daarop het tweede deel.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 20:34

Mijn reflectie over periode 1 is goed gekeurd! Op naar periode 2! *\o/*

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 20:51

Ik heb de LOI opleiding tot tandartsassistente gedaan. Huiswerk maken/opsturen hoefde niet dus heb ik niet gedaan. Heb vanuit het niets de examens gedaan en alles in 1x gehaald. Kon me er naast mijn baan echt niet toe zetten om ermee bezig te gaan.
Thuisstudie past daardoor niet goed bij me.
Ben nu bijna afgestudeerd als mondhygiënist (4-jarig voltijd HBO) en ben erachter gekomen dat ook op die manier studeren eigenlijk niet bij me past. Want studeren doe ik nog steeds nauwelijks.
Zou best nog een thuisstudie willen doen (zat interessante studies), maar ken mezelf nu te goed... Ik ga in februari aan het werk ;)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 20:55

Ik volg dit topic even, heb gezondheidsklachten, misschien is dit wel wat voor mij

saskiamax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 18:03

Ik volg ook even.
Zit eraan te denken om een thuisstudie te gaan doen.
ben in november ongeveer klaar met mijn MBO Detailhandel (werken en 1 dag in de week naar school)
Maar wil eigenlijk het HBO nog in.
Dan meer richting de commerciele/ marketing kant.

Zijn er ervaringen?
Misschien dat er ook nog opties zijn voor later instromen bij een 'gewone' HBO. Maar ben bang dat het dan heel lastig wordt met alles inhalen.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 07:34

Ik vraag me echt af of je aan de bak komt met een thuisstudie-diploma..