Hospiteren...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hospiteren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:00

Na 8 keer hospiteren heb ik helaas nog steeds geen kamer! Ik weet dat het vooral geluk hebben is maar begin me nu wel een beetje af te vragen wat ik verkeerd doe.
Hoe vaak hebben jullie gehospiteerd voordat je een kamer had?

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:03

Niet, ik had me aangemeld via studiehuisvestiging maar daar liep het allemaal niet zo lekker,
Heb nu een kamer in project duivendaal, een oud gebouw waar ze allemaal studentenkamers van hebben gemaakt :D

knollina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:29

Aah balen Aukje! Maar Utrecht is gewoon lastig denk ik, helemaal in deze periode (nu er zoveel mensen op zoek zijn naar een kamer) :( Volgensmij kun je het beste jezelf blijven en niet extreem proberen op te vallen, een huis prikt daar wel doorheen! ;) (Ik heb zelf 2x moeten hospiteren.. maarja dat is Wageningen hè :P ) Iig heel veel succes!

mrieeek

Re: Hospiteren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:33

Ik heb 2x gehospiteerd in Groningen, maar dit was geen succes. Mijn eerste kamer heb ik via de huisbaas geregeld, maar dit was geen succes achteraf. Misschien een loze tip, maar via-via werkt toch echt het beste! Ik zit nu in een heerlijke kamer in huis met twee vrienden van me. Voor mijn de perfecte plek!

Hospiteren is toch een lastig systeem. je toekomstige huisgenoten weten nog steeds eigenlijk niet wat ze in huis halen. Het kan zo zijn dat degene zich anders voordoet dan wanneer hij in het huis woont. Blijf jezelf en neem een take it or leave it houding aan, want zowel jij als de bewoners van het huis hebben er niks aan als je hun naar de mond probeert te praten!

Het vinden van een kamer is niet leuk en soms heel lastig, maar als je een fijn huis kunt vinden waar je je thuis voelt is dit goud waard!
Succes!

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:38

Ik weet niet precies wat het hospiteren is tov gewoon naar een kijkavond gaan, maar ik had 3 kamers waar ik naar ging kijken en had dus ook 3 wijn flessen meegenomen ;) speciale wijn die hier in de buurt gemaakt wordt (dus er zat wel een verhaaltje achter :p).. In eerste instantie vond ik het zelf niks (omkopen haha) maar mn moeder pushte me om het toch te doen! Uiteindelijk toch gekozen uit 16 anderen, want de wijn zorgde ervoor dat ze zich mij herinnerden ;)

RoeanneT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:46

Hospiteren kan inderdaad behoorlijk stressvol zijn.
Ik heb het zelf 1 keer gedaan en toen had ik mijn kamer, maar ik ken ook vriendinnen die wel een aantal keer gehospiteerd hebben voordat ze een kamer hadden.

Zelf heb ik nu twee keer een hospi van de andere kant meegemaakt.
Hoe er gereageerd wordt op een fles wijn/kratje verschilt volgens mij heel erg per huis.
Soms wordt het inderdaad gewaardeerd en als je dan ook nog leuk naar voren komt is het goed. :P
Andere huizen vinden dat vaak weer een beetje overdreven overkomen en misschien gezien worden als omkopen.

Mijn tip is: Probeer de huizen te filteren waar jij jezelf wel ziet wonen. Zie jij jezelf in een echt studentenhuis wonen met huisfeesten, huisavonden etc of woon je liever in een iets rustiger huis? Als je alleen naar hospi s gaat van de huizen die jou aanspreken is het misschien ook makkelijker om gewoon jezelf te zijn op de hospi! :D Succes!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:49

20x :') en toen kon ik via via aan een studio-appartementje komen.
Je moet met hospiteren gewoon geluk hebben. Meestal kom je veel sneller aan een kamer via studie- of verenigingsgenootjes.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 10:11

Ik heb nooit gehospiteerd, de eerste kamer kwam van een makelaar, en dat was nog niet eerder een studentenappartement geweest, dus viel niets te hospiteren, en nu heb ik sinds gisteren ook weer een kamer, eerste bezichtiging en meteen raak. Ook weer een huis van particulier die voor het eerst zn huis verhuurt aan studenten.
Blij dat dit allemaal zonder hospiteren ging! lijkt me niets.
2e kamer kwam trouwens van kamernet.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 19:10

Ik heb heel vaak gehospiteerd en helaas nog geen kamer. Het geluk gehad dat
mijn vader uiteindelijk een huis in Utrecht gekocht heeft.
Wij zoeken nu nog een huisgenoot.
Of heb je al iets gevonden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 19:33

Bedankt x_Anne_x maar na 12 keer hospiteren heb ik dan eindelijk een kamer gevonden haha! :D

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 19:49

Wat fijn!