Ik heb vorig jaar gesolliciteerd
Deel A is een conditie test, cognitieve test en een rekentest, en een korte test om je Nederlands te checken. De conditie test is nu 4 grote rondes die je binnen een bepaalde tijd moet halen. Hoe jonger je bent, hoe sneller je hem moet afleggen
De conditie is een soort 'hindernis' baan. Daarbij moet je slalommen, over banken springen, een kar van 200kg duwen/trekken en op de streep neer zetten, over de lengte en breedte van een kast springen (zo 1 van gym) en drie ballen van 5 kg verplaatsen van het ene vak naar het andere vak en moeten stil blijven liggen.
Na dat 4x te hebben gedaan.. je bent kapot en je hebt een flinke dosis wilskracht nodig. Ik dacht met de 3e ronde; ik ga stoppen. Ik word zo duizelig. Maar toch door gegaan een een tijd van 3;14 neer gezet (snelste vrouw van het groepje)! Dus train veel met interval, bukken, springen e.d. Bereid je goed voor!
Cognitieve test kan je trainen (nummer reeksen, hoofdrekenen, logica) met de sites die ze met de introductie ronde geven (dus eerst een soort van sollicitatie gesprek).
Deel B bestaat uit een gesprek met een psycholoog (daar ben ik met 1 punt voor gezakt...
) en een rollenspel.
Ben je voor A gezakt, kan je na 6 maanden opnieuwe proberen. Ben je voor B gezakt dan mag je volgend jaar nog een keer proberen (waar ik dus nu op wacht
)