Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dappere beslissing en ik hoop voor je dat het goed uitpakt! Heel veel succes!
Maar wat is dat precies voor 'n opleiding? Kun je dan gids worden oid?
Citaat:Activiteitenbegeleiding Natuur & Welzijn
Je hebt inlevingsvermogen, bent creatief, sociaal, kunt goed relativeren en bent graag in de buitenlucht. Dan voel jij je zeker weten thuis bij Activiteitenbegeleider Natuur & Welzijn. Jij begrijpt als geen ander dat planten, bloemen en dieren een positieve invloed kunnen hebben op het welzijn van mensen. Mensen met een hulpvraag kunnen jouw inspirerende kijk op het leven en de natuur goed gebruiken.
Bedenken, organiseren en verzorgen
Dementerende mensen vrolijken bijvoorbeeld op van het knuffelen met dieren en verslaafden kunnen afleiding vinden door te werken op een boerderij. Het mooie aan het vak Activiteitenbegeleider is dat je de begeleiding van mensen met een hulpvraag combineert met jouw kennis en liefde voor de natuur en dieren. Jij helpt bij hun dagbesteding door het organiseren van activiteiten met dieren, muziek, bewegen en spel én zorgt ervoor dat ze zich beter voelen dankzij de natuur.
ik snap dat het ontzettend spannend is, maar je hebt de moed gehad om de eerste stap te nemen, dus dan heb je zeker ook genoeg in je mars om het allemaal op zijn pootjes terecht te laten komen.
heel veel plezier met je opleiding, klinkt interessant!
Shiloh schreef:Vind het helemaal geen slechte keuze! Het is in deze tijd echt een drama om aan werk te komen, zeker zonder nuttige opleiding. Als de ruimte er is, is het een mooie manier om je bij te scholen en wellicht (hopelijk) het dieptepunt van de crisis te overbruggen.
Cayenne schreef:Dappere en moeilijke keuze! Is er bij deze opleiding wel werk te vinden! Een vriendin van mij heeft dit namelijk ook gedaan maar kwam niet aan de bak. Dan schiet je er ook niet zoveel mee op

ik hoop heel erg voor jou dat de statistieken gelijk hebben!
daarbij was de gewone opleiding gewoon bij mij in mijn woonplaats haha.gabyfedde schreef:Bii HBO wordt er voor studiefinanciering niet gekeken naar salaris ouders of evt partner. Al ben je getrouwd met een miljardair, die financiering heb je recht op. hoe dat met MBO zit weet ik niet.
tassie schreef:ik ben een langzame leerling met dyslixie, dus de opleiding verkorten is geen optie, ik moet overal de tijd voor nemen, en daarbij licht de economie toch op zijn gat dus haast heb ik ook niet :p