Studenten Nijmegen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eleandra

Studenten Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 17:22

Nu ik sinds vandaag weet dat ik Psychologie mag gaan studeren in Nijmegen, zou ik het wel leuk vinden om in contact te komen met mensen van daar :D
Wie studeert er of gaat nog studeren in Nijmegen?
Lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen/tips voor kamers of leuke dingen te doen in de stad etc.

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 17:26

Gefeliciteerd! :)
Ik studeer zelf in Arnhem maar ik woon super dicht bij Nijmegen en mijn zus woont/studeert er.
Het is een hele leuke stad om te studeren en wonen (en stappen :j )

Eleandra

Re: Studenten Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 17:32

Dankje, en leuk om te horen dat het bevalt! Vriendin van mij woont juist in Arnhem, terwijl ze in Nijmegen studeert. Ik twijfel om nu een kamer te zoeken, of te wachten tot Oktober, misschien zelfs later. Weet jij wanneer de beste tijd zou zijn om wat te zoeken? Eerder ging helaas niet ivm de loting, maar veel haast heb ik er op zich niet mee.

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 17:35

kamers in nijmegen zijn super moeilijk te vinden.
Je kan beter iets zoeken wat meer van de stad afligt en niet midden in het centrum.
Stappen vind ik hier niks aan maar misschien omdat ik zelf in nijmegen woon.
Als je wat wilt weten pb me maar :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 17:41

Ik ga in Nijmegen studeren! Of nou ja, studeren, ik ga een HBO opleiding volgen aan de HAN! :)
Ben zo blij dat ik was toegelaten voor mijn opleiding- de school lijkt me super leuk én ik vind Nijmegen zelf ook heel erg leuk. Ik vind het vooral heel erg grappig dat ik nu voor het eerst "Carnavalsvakantie" ga krijgen, aangezien ik van boven de rivieren kom ken ik dat niet, ik had altijd voorjaarsvakantie.. :))

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 17:57

Citaat:
Je kan beter iets zoeken wat meer van de stad afligt en niet midden in het centrum

Dat ligt er maar net aan toch! Mijn zus had zo een super fijne kamer midden in 't centrum :j

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 18:35

Ik ga ook naar de HAN! Ik blijf gewoon thuis wonen, ik hoef namelijk maar 20 minuutjes met de bus. Ik kan zelfs nog met de fiets gaan, maar ik denk niet dat dat vaak gaat gebeuren :')

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 20:26

Ik ga inmiddels al weer over naar het derde jaar op de Han en het bevalt me super :D
Een kamer moet je of nu snel gaan zoeken of even een paar maanden wachten.
Dan zijn er namelijk weer vrij veel mensen die stoppen met de studie en zijn er weer plekjes vrij ;)

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 20:51

Ik studeer ook in Nijmegen! :) Ga nu naar het 3e jaar Geneeskunde. Als je toch al weet dat je op kamers wilt, zou ik gewoon direct gaan zoeken. Het kan namelijk best een paar keer hospiteren kosten voor je iets hebt, je moet daar een beetje geluk mee hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:19

Ik blijf mijn eerste jaar thuis wonen (heb ook nog m'n hockey en zo thuis) en wil daarna op kamers gaan, meestal kan je dan toch wel via-via aan een kamer komen, hoop ik. :')

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:37

Ik begin volgend schooljaar aan de opleiding gastheer/vrouw op ROC Nijmegen, heb vandaag te horen gekregen dat ik aangenomen ben :D

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:01

Wat leuk dat je mag beginnen in Nijmegen! Je bent dus ingeloot, gefeliciteerd :D Ik begin in september in het tweede jaar psychologie aan de RU. Ben je al bekend in Nijmegen? Nijmegen is inderdaad vrij prijzig in haar studentenkamers, om die reden woon ik ook aan de buitenste rand van Arnhem. Het prijsverschil tussen Arnhem en Nijmegen is ongeveer 100 euro voor exact hetzelfde oppervlak. Wellicht komen we elkaar nog eens tegen op de universiteit, lijkt me leuk :D

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 22:27

Wat leuk dat je ook Psychologie doet winnie! Als je wil kunnen we natuurlijk vast wel een keer meeten, lijkt me wel tof. Tot nu toe bevalt stad en studie goed dus? Nog boeken van het eerste jaar die je kwijt moet? :')

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:43

Leuk! Laten we dat doen :j Nijmegen is een ontzettend leuke stad. De omgeving is prachtig (zeker voor paardenliefhebbers) en de sfeer heb ik altijd, ondanks dat het toch een grote stad is, als gemoedelijk en vriendelijk ervaren. De universiteit is eveneens prachtig gelegen en de studie zelf bevalt mij tot nu toe erg goed. Ik heb noodgedwongen een aantal jaar moeten pauzeren door omstandigheden na mijn propedeuse dus voor mij voelt het momenteel ook, ook al ga ik verder in het tweede jaar, alsof ik weer voor het eerst ga studeren. Best wel spannend dus :j Ben jij al enigszins bekend in Nijmegen?

Wat betreft de boeken; ik ben zo'n type wat haar boeken houdt om dingen terug te kunnen lezen :o

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 22:45

Ontzettend leuk om te lezen dat het allemaal zo goed bevalt, zo krijg ik er nog meer zin in! :D
Haha, snap ik hoor, dat je je boeken liever houdt. Ik ben aan het proberen de ISBN nummers uit te vinden van de boeken van het eerste blok van het eerste jaar, zodat ik via bol wat kan kopen. Scheelt vaak toch weer.

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:54

Haha dat heb ik ook gedaan voor aankomend jaar. Beetje rondzoeken op internet geeft al snel goedkopere resultaten dan waar de universiteit ze voor aanbiedt. Je kunt trouwens ook lid worden van SPIN, die verkoopt alle boeken met 10% korting. Heb ik het eerste jaar ook gedaan en is altijd goed bevallen. Dat was echter 4 jaar geleden en volgens mij kun je je boeken tegenwoordig goedkoper bestellen op internet via webshops.

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:58

Een oud topic, maar ik ga hem toch even omhoog schoppen! Ik ga komend jaar ook in Nijmegen studeren, recht en management aan de RU. Hoe vinden jullie Nijmegen als studentenstad en hoe zijn jullie aan je kamer gekomen? :)

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:15

Ik studeer ook in Nijmegen, ben momenteel 3e jaars psychologie. Vind Nijmegen een erg leuke studenten stad, er is altijd wel wat te doen. En toch heerst er een gemoedelijke en vriendelijke sfeer. Ik woon thuis, omdat ik maar een kleine 20 minuten reistijd heb.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:17

Wouw gefeliciteerd!! Ik moet nog wachten op de loting:( pas 18juli is bekend of k ben ingelood!:((

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:18

Loes1996 schreef:
Wouw gefeliciteerd!! Ik moet nog wachten op de loting:( pas 18juli is bekend of k ben ingelood!:((

Blond moment en natuurlijk niet naar de datum van het topic gekeken..... :')

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 11:36

mereltjuhxxx schreef:
Ik studeer ook in Nijmegen, ben momenteel 3e jaars psychologie. Vind Nijmegen een erg leuke studenten stad, er is altijd wel wat te doen. En toch heerst er een gemoedelijke en vriendelijke sfeer. Ik woon thuis, omdat ik maar een kleine 20 minuten reistijd heb.

Ah oke, fijn te horen! Lijkt me heerlijk haha, ik heb woensdag mn eerste hospiteeravond... Ben heel benieuwd!

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 17:17

Ook ik vind Nijmegen een leuke stad. Erg gezellig en gemoedelijk.
Mochten er hier nog mensen zijn die op zoek zijn naar een kamer, ik moet een tijdje wachten op mijn co-schappen, dus heb voor ongeveer een half jaar (valt te overleggen) mijn kamer vrij. Mocht er iemand interesse hebben, stuur me dan even een berichtje;)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:15

Hier een (na de zomervakantie) 3e jaars Accountancy student op de HAN in Nijmegen :)
Bevalt me prima, woon nog wel thuis, maar is met de bus maar 25 minuutjes en dan kan ik voor de han uitstappen, niet echt een reden om op kamers te gaan :=
Heerlijke terrasjes aan het begin van de molenstraat in de zomer, heerlijk om te zien dat die op stufi-dag altijd weer helemaal vol zitten :')