Nog mensen die in de filmindustrie werken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Nog mensen die in de filmindustrie werken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 23:40

Aangezien ik hier op Bokt nog niet veel over heb gelezen, ben ik erg benieuwd of er hier mensen zijn die werkzaam zijn in de filmindustrie? Zo ja, waar werken jullie, welke functie hebben jullie? Werken jullie vooral aan productie, pre- of postproductie? Plannen om in het buitenland te gaan werken?

Ik ben net afgestudeerd met een master of arts in de culturele studies. Sinds dit jaar heb ik geprobeerd om hier en daar wat te maken te hebben met film, in maart ben ik een 5 draaidagen op de set van een Hollywoodproductie geweest als figurant (en érg veel geleerd) en deze zomer heb ik een paar dagen meegelopen als stagiair productieleiding op een filmset. En vanaf begin oktober ga ik voor enkele maanden aan de slag als assistant producer (stagiair) bij een Belgisch productiehuis :)

Grapjasjes12

Re: Nog mensen die in de filmindustrie werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 14:17

Ik zit er aan te denken om Scenario schrijven te gaan studeren in Amsterdam. Ik lees dus graag even mee :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 15:59

Oh, tof! Ik heb een vriend die dat hier in Brussel doet en dat bevalt hem enorm. Ik wou het ook erg graag doen volgend jaar, maar ik ben op vakantie tijdens de toelatingsexamens dus voor mij was het geen optie meer. Maar met mijn stage die ik heb vastgekregen ben ik ook ontzettend blij :)

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:01

ik wil heel graag imvfx gaan studeren over 3 jaar , nu doe ik n soortgelijke opleiding op mbo :)

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 14:33

Ik ben nu een jaar afgestudeerd aan de filmschool in Brussel!
Ondertussen werk ik als documentaire filmmaker, ben nu bezig aan mijn eerste langspeelfilm.
Echt een fantastische ervaring, een droom die uit komt. De film speelt zich af in Thailand/Birma, dus
daar ben ik vaak te vinden.

Daarnaast werk ik freelance, oa. voor Oneill, Protest, Festival van Vlaanderen, kunstfestivals...

Een paar vrienden van mij hebben net hun contract bij Woestijnvis/Vier en Koppen/VRT afgesloten.
Het is niet echt leuk werken blijkbaar...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 23:01

Oh Moeshie, interessant! Bij welk productiehuis maak jij je film? :)

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 20:34

Bij Visualantics, met steun van het Vaf!
We zijn nog bezig met pitchen op festivals enz, dus wss komen er nog wel wat coproducers bij!

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 21:33

Ik werk er (nog) niet, maar doe nu een mbo opleiding tot producer. Nu net m'n eerste jaar afgerond en volgend jaar ga ik op stage.

Mijn opleiding is vooral gericht op productie, maar krijg ook lessen regie en redactie. We hebben voor ons eindproject samen met de AV'ers en de Mediavormgevers een programma gemaakt van 10 minuten, hiervoor deed ik een groot deel productie en de regie op de draaidagen.

Na deze opleiding wil ik naar de filmacademie in Amsterdam voor regie, dat ligt me meer dan productie. Al hoewel ik een echte regelneef ben :D