Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
meeste opleidingen hebben weinig contacturen en bij een aantal studies kun je zelfs thuis op je pc de collega's volgen. Bovendien heb je vaak geen stage's 
je bent echt niet de enige! Marieke_K schreef:Of eens op een hogeschool gaan praten. Bij ons is bijvoorbeeld het powerplatform actief dat studenten met een beperking ondersteunt, informeert enzovoort. Ook voor stages kan er een oplossing worden gezocht, door bijvoorbeeld 1 dag op het bedrijf te werken en 3 dagen thuis.
vuurneon schreef:Universiteitmeeste opleidingen hebben weinig contacturen en bij een aantal studies kun je zelfs thuis op je pc de collega's volgen. Bovendien heb je vaak geen stage's
Op als het goed is elke hogeschool zul je ook een punt vinden voor gehandicapten en aangepast studeren. Daar kunnen ze je verder helpenje bent echt niet de enige!
Lianne86 schreef:vuurneon schreef:Universiteitmeeste opleidingen hebben weinig contacturen en bij een aantal studies kun je zelfs thuis op je pc de collega's volgen. Bovendien heb je vaak geen stage's
Op als het goed is elke hogeschool zul je ook een punt vinden voor gehandicapten en aangepast studeren. Daar kunnen ze je verder helpenje bent echt niet de enige!
Ik weet niet of je dan aan MBO niveau 3 genoeg hebt.... Voor de meeste studies heb je wel een voortraject nodig (of een *ik kom niet op de naam* dat je je eerste jaar gehaald hebt?) op het hbo of VWO... Open universiteit is iets ruimer daarin volgens mij
(21+ toets
) afleggen, en als je die haalt word je ook toegelaten zonder (passende) vooropleiding 
(Je P... ja.. dat klinkt ook zo vaag
)
) Als je het bijhoudt is het te doen, maar zorg dat je dan niet achter raakt, mocht je later nog een slechte dag hebben.
Dat geeft ook weer geen garanties... Zullen een hoop afvallers zitten tussen de 21+toetsers.
Werk 3 tot 10 uur per week.RubyRed schreef:Ik lees mee, havo-diploma met vwo-certificaten, en net afgewezen op een 'gewone' MBO-opleiding omdat ik niet 100% aanwezig kan zijn. Blijkbaar tellen aanwezigheidscijfertjes meer mee dan motivatie, studiehouding en intelligentie.
RubyRed schreef:SaiLady: Denk dat je daar gelijk in hebt. Maar baal toch dat ze op deze school, die toch qua reistijd het meest ideaal is, niet verder kijken dan hun neus lang is. Nu ga ik het inderdaad bij een andere school proberen.