Studeren in Wageningen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

95Ellen

Studeren in Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 14:30

Hee!
Ik ga aankomende september beginnen met de studie Bos- en natuurbeheer aan de Wageningen Universiteit.
Nou vroeg ik me af of er nog meer mensen in wageningen gaan studeren, en of er zelfs iemand is die dezelfde studie als ik gaat doen (of al mee bezig is ;)).
Dus, wat ga jij studeren? En ga je gelijk op kamers?
Groetjes!

SSDesign

Re: Studeren in Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 14:53

Ik studeer er al even :) ga nu naar 3e jaar levensmiddelentechnologie :) als je tijd hebt zou ik zeker de aid meedoen, is echt een aanrader :)

MeMarijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 22:30

Hi,
Ik ga bio doen aan de wur. Ik heb al een kamer aan de Haarweg.

Gracefull

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 05:21

Hoi ik ga beginnen aan de stoas. En ik heb een kamer jn duivendaal aan de costerweg!

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 10:34

SSDesign ja dat was ik zeker van plan! Heb jij destijds ook meegedaan?

MeMarijke nice! Ga je ook de AID doen?

Gracefull leuk dat je hier ook nog reageert ;) ga jij ook nog naar de informatie avond woensdag op Duivendaal?

Gracefull

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 14:06

Nee ik ga daar niet heen. Ik ben al eens bij toeval in her gebouw geweest en ik heb het huurtcontract al getekend.
En jij dan?

Ik doe ook mee aan de aid!

Zijn er nu 2 topics over wageningen?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 15:17

Ik heb ook meegedaan aan de AID ja. Was echt een geweldige week, één van mijn leukste weken ooit denk ik. :)

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 15:48

Ik ga in september beginnen aan mijn minor in Wageningen :). Ik ga wonen in Utrecht!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 15:57

Aster_ schreef:
Ik ga in september beginnen aan mijn minor in Wageningen :). Ik ga wonen in Utrecht!

Welke Minor ga je doen :)?

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 16:14

Gracefull schreef:
Nee ik ga daar niet heen. Ik ben al eens bij toeval in her gebouw geweest en ik heb het huurtcontract al getekend.
En jij dan?

Ik doe ook mee aan de aid!

Zijn er nu 2 topics over wageningen?

Ja ik ben er nog niet geweest dus ik ga wel ;)
Ah gezellig :)
Ja die ander ging alleen over op kamers dus ik dacht ik open een wat algemenere :p

miepietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:40

ik ga na de zomervakantie dierwetenschappen studeren omdat ik ben uitgeloot voor diergeneeskunde.
ik ben hard op zoek naar een kamer, want vanuit mijn woonplaats is het dik 3.5 uur reizen naar Wageningen.

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 17:11

miepietjuh schreef:
ik ga na de zomervakantie dierwetenschappen studeren omdat ik ben uitgeloot voor diergeneeskunde.
ik ben hard op zoek naar een kamer, want vanuit mijn woonplaats is het dik 3.5 uur reizen naar Wageningen.

Jammer van diergeneeskunde :( ik ben daar ook uitgeloot. Maar wel zin in dierwetenschappen? Ga je het volgend jaar opnieuw proberen?
Kom ook in Duivendaal wonen! :D
Www.projectduivendaal.nl

miepietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:28

Ja wel zin in! Maar ik ga volgend jaar wel dgk opnieuw proberen!
dat leek me wel leuk, maar daar moest je studentnummer invullen om je in te schrijven en dat kon ik niet vinden..

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:42

Er liep inderdaad al een topic over studeren in wageningen: [STW] Wageningen Studenten

Maar ik studeer er dus ook, ga volgend jaar naar m'n 2e jaar toegepaste communicatiewetenschappen, geen typische 'wageningen studie' dus :p
Maar het bevalt goed, ik vind het een hele fijne universiteit, je wordt fijn ondersteund tijdens projecten etc en is allemaal veel minder massaal, heb ook een jaar in Utrecht gezeten, en vind de uni hier dus wel veel fijner! :j
Wel woon ik gewoon thuis, ik kan financieel gezien geen kamer én een paard hebben, en ik woon dichtbij genoeg (25 min met de bus) om dan nog even thuis te blijven ;)

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 19:26

miepietjuh schreef:
Ja wel zin in! Maar ik ga volgend jaar wel dgk opnieuw proberen!
dat leek me wel leuk, maar daar moest je studentnummer invullen om je in te schrijven en dat kon ik niet vinden..

Dat staat als het goed is in 1 van je berichten in studielink ;) hij stond bij mij in een bericht van de universiteit utrecht omdat ik me daarvoor eerst had ingeschreven.

miepietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:38

oo, dus ook al staat hij in die van utrecht, dan blijft het nummer hetzelfde?
Hoe groot is de woning die jij huurt?
ik heb me nu ingeschreven voor eentje van 12m2, en iets groter is gelijk 16m2. Die is qua prijs ook wel te doen, maar je mocht er maar voor eentje inschrijven ofzo?

Maar stel dat ik woensdag die van 16m2 leuker vind, mag dat ook?

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 20:25

Volgens mij blijft dat nummer gewoon hetzelfde ja!
Als je denkt dat je die van 16 leuker gaat vinden kan je je volgens mij redelijk makkeli weer uitschrijven uit die van 12 en je dan op die van 16 inschrijven. Als ze woensdag allebei nog vrij zijn mag je vast dan beslissen, maar je weet natuurlijk niet zeker of er dan niet al iemand anders op ingeschrven staat.
Ik doe er 1 van 13m2, ik vond 300 euro wel een mooie prijs :p welke kamer sta je nu op ingeschreven dan? Ik op 321

miepietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 20:28

op kamer 003, maar het uitschrijven lukt niet..
Er staat een knopje uitschrijven, maar als ik daar op druk loopt hij vast..

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 20:33

Oei :( mailtje naar ze sturen?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 20:33

Ik begin in september aan de Stoas in wageningen, docent paardenhouderij :)
ik woon nog thuis (8min. van Utrecht) want ik kan niet EN een paard EN een kamer betalen helaas... en ik ben in ongeveer een uurtje onderweg, van deur tot deur. dus dat is nog best te doen :)

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 20:36

Oh nice :) tsja ik heb geen paard dus daar hoef ik geen rekening mee te houden ;) een uur valt best mee idd, ik zou 3 uur bezig zijn xD
Edit: ik heb even in je profiel gespiekt en wat heb jij een onwijs gaaf haar (gehad?) zeg! :)

belper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 20:38

Hoi :)

Ik ga ook naar Wageningen, maar dan naar van hall larenstein, ik ga Applied animal science doen.
Zijn er toevallig meer die naar het hbo daar gaan?
Ik ga ook maar de aid trouwens :)

Ik ga ook niet op kamers, heb der geen geld voor. Is wel anderhalf uur met openbaar vervoer :(

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 20:40

Ellen, Haha dan is een kamer wel een uitkomst ja!! Ik studeerde hiervoor in Nijmegen, had zo'n 3,5 uur reistijd op een dag := maar dat waren maar 30 weken school in 2 jaar, niet genoeg om voor op kamers te gaan en paard mee te verhuizen.
Belper, dat had ik op mn vorige opleiding ook... is het aaneensluitend of moet je veel overstappen? Anders kan je in de trein nog wat werk op de laptop oid doen :)

Misschien dat ik nog op kamers ga (en paard mee verhuis dichterbij en op een goedkopere stal) in het tweede of derde jaar, maar dan wil ik eerst lekker in de studie zitten.

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 20:46

Belper anderhalf uur is wel lang zeg :( maarja geen geld is geen geld.. Bij mij was het ook handiger uitgekomen als ik het eerste jaar thuis was blijven wonen, maar dan ben ik per dag 6 uur aan het reizen. Dat wordt dus wennen aan de euroshopper pindakaas :)

Tammy_ tsja 30 weken in 2 jaar is de moeite idd niet... Wat deed je in Nijmegen?

Best wel veel mensen trouwens die de AID gaan doen! Gezellig :) Miss als ik tegen die tijd mijn kamer gefixt heb en het niet heel vroeg begint we eerst ff bij mij kunnen meeten en koffie drinken ofzo en er dan samen heen :)

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 21:20

[***] schreef:
Volgens mij blijft dat nummer gewoon hetzelfde ja!
Als je denkt dat je die van 16 leuker gaat vinden kan je je volgens mij redelijk makkeli weer uitschrijven uit die van 12 en je dan op die van 16 inschrijven. Als ze woensdag allebei nog vrij zijn mag je vast dan beslissen, maar je weet natuurlijk niet zeker of er dan niet al iemand anders op ingeschrven staat.
Ik doe er 1 van 13m2, ik vond 300 euro wel een mooie prijs :p welke kamer sta je nu op ingeschreven dan? Ik op 321

Oeps grapje, hij is 14m2. Maar wel 300 euro dus :p