kunstacademie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ilovesil

kunstacademie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 23:34

hey mede bokkers ik vroeg me af wat je nou eigenlijk bij de kunstacademie doet
ik zou graag in de kunstzinnige richting willen gaan alleen weet ik niet of dat bij de kunstacademie kan doen
weet 1 van jullie het misschien?
alvast bedankt :)

plovesb

Re: kunstacademie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:40

welke kunstacademie zat je te denken? :) Wil zelf volgend jaar toelating doen aan de WIllem de Kooning academie maar ik weet dat je daar van goede markten thuis moet zijn wil je daar toegelaten worden. Doe nu zelf de opleiding art&design en ben bezig met een portfolio samenstellen.

Ik volg wel even want wil ook wel weten of er mensen zijn die een opleiding volgen op onder andere de WdK en wat hun beleving daarvan is :)

CastellonJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:46

'De kunstacadamie' is ontzettend breed! Net zoals 'de kunstzinnige richting'.

Er zijn ontzettend veel verschillend richtingen, bijvoorbeeld Vrije kunst, Docent Beeldende vorming, Grafisch ontwerp, Illustratie, Mode, 3D-design, Architectuur.... Ook dans en theater zijn vaak richtingen op een academie. En je kunt je vast voorstellen dat een opleiding tot docent er totaal anders uitziet dan een opleiding tot architect, of tot danser.
Dan is het ook nog zo dat iedere academie anders is, met vaak een eigen stijl die soms heel herkenbaar is.

Wat zou je graag willen doen? Wat is jou beeld bij de kunstacademie, of wat denk je dat bij je zou passen?

ilovesil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-13 17:40

ik wil heel graag prof. tekenaar bij pixar of disney worden dus iets met tekenen

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:02

Illustratie niet meer iets voor je dan? Kun je nl ook bij een grafisch ontwerp opleiding terecht.
Kunst academie is moeilijk in te komen als ik kijk naar hoeveel van mijn vrienden afgewezen zijn geworden.

elles9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 08:46

ik volg even

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 09:42

Ik begin volgend jaar aan mijn tweede jaar op de kunstacademie in Amsterdam. Hier volg ik de opleiding tot docent beeldende vorming. Na de opleiding kun je er natuurlijk altijd voor kiezen om autonoom kunstenaar te worden, maar de kans dat je hiervan kunt rondkomen is erg klein.
Erg leuk dat je tekenaar bij pixar wilt worden (zou ik ook wel willen), maar de kans dat je hier ooit aan het werk komt is echt heeeeeeeeeeeeeel klein. Ik zou eerst zorgen voor een goede backup voor je je droom achterna gaat ;)