Berekening uitkering

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

Berekening uitkering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 22:07

Eerder al een topic aangemaakt met een vraag over een uitkering (ziektewetuitkering)
Alles is met het werk geregeld, echter konden zij op de volgende vraag geen duidelijk antwoord geven.

Ik krijg nu doordat ik gedeeltelijk in de ziektewet zit maar 75% van mijn loon.
Echter als ik een uitkering krijg, zou dit 70% zijn.

Het werk en ik is nu niet helemaal duidelijk of dit gaat zijn van mijn huidige loon nu ik in de ziektewet zit. Of van mijn normale loon?

Iemand hier een antwoord op?

Annick75

Re: Berekening uitkering

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:15

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 22:33

Dan lever ik meer dan de helft van mijn salaris in?

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 11:30

Dat kan ik zo niet zeggen, ik weet ook niet precies hoe de berekening uitvalt en wat jouw arbeidsverleden in het refertejaar is, maar het kan inderdaad (erg) ongunstig uitvallen. Toen ik in 2007 ziek uit dienst ging, had ik een uitkering gebaseerd op 6 maanden fulltime, 6 weken ww en de rest 32 uur waarbij de toeslagen niet meetelden (ort en nog zoiets). Ook niet het meest gunstige uitgangspunt.

Als je uitkering beneden de bijstandsnorm uitkomt, kun je proberen het aangevuld te krijgen tot bijstandsniveau. Weet alleen niet precies waar je dat moet aanvragen, maar dat kunnen ze je wellicht bij het UWV of anders de gemeente wel vertellen, mocht je in die situatie terecht komen.