Ik moet een formele brief naar de examencommissie van mijn opleiding sturen. Ik heb echter moeite met Nederlands en ben op zoek naar mensen die de brief even willen lezen en mij willen wijzen op taalfouten. Het gaat om onderstaande brief:
naam + adres student
naam + adres opleidingsinstituut
t.a.v. examencommissie
Betreft: verzoek dispensatie BSA
dorp, 2 juli 2013
Geachte leden van de Examencommissie,
Middels deze brief wil ik een verzoek in dienen voor dispensatie van het bindend studie advies wegens mijn moeilijke thuissituatie en psychische klachten.
Sinds enkele maanden heb ik te kampen met een depressie. Mijn mentaliteit is echter dat ik alles zelf kan en tot het laatste moment wacht met het zoeken van hulp, ik zie dit als een teken van zwakte. Door het verbreken van mijn relatie in week 16 en het verliezen van mijn werk in week 22 is mijn thuissituatie dusdanig onstabiel geworden dat ik mijn psychische klachten niet langer kon verbergen richting mijn omgeving. Inmiddels krijg ik professionele hulp van mijn huisarts, Dr. J de Graaf, en mijn psychologen, Drs. G. Bogaard en Drs. S. Beijerman. Door mijn psychische klachten heb ik moeilijkheden met concentratie en kan ik slecht omgaan met druk. Dit is terug te zien in mijn studieresultaten.
De situatie heeft er toe geleid dat ik zonder dispensatie een negatief BSA zal ontvangen. Wanneer ik mijn herkansingen met een voldoende afrond zal ik in cluster 1 twee vakken onvoldoende hebben afgesloten. In cluster 2 en 3 heb ik na het behalen van mijn herkansingen alle vakken met een voldoende afgerond. Bij deze verzoek ik u om mij dispensatie toe te kennen zodat ik de vakken gedurende het tweede jaar van de opleiding in kan halen.
Ik hoop op een spoedige reactie.
Met vriendelijke groet,
naam
studentennummer
Bedankt voor het lezen (en reageren) !