brief examencommissie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SunNDLM

brief examencommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 09:37

Hallo! :wave:

Ik moet een formele brief naar de examencommissie van mijn opleiding sturen. Ik heb echter moeite met Nederlands en ben op zoek naar mensen die de brief even willen lezen en mij willen wijzen op taalfouten. Het gaat om onderstaande brief:

naam + adres student

naam + adres opleidingsinstituut
t.a.v. examencommissie

Betreft: verzoek dispensatie BSA

dorp, 2 juli 2013

Geachte leden van de Examencommissie,

Middels deze brief wil ik een verzoek in dienen voor dispensatie van het bindend studie advies wegens mijn moeilijke thuissituatie en psychische klachten.

Sinds enkele maanden heb ik te kampen met een depressie. Mijn mentaliteit is echter dat ik alles zelf kan en tot het laatste moment wacht met het zoeken van hulp, ik zie dit als een teken van zwakte. Door het verbreken van mijn relatie in week 16 en het verliezen van mijn werk in week 22 is mijn thuissituatie dusdanig onstabiel geworden dat ik mijn psychische klachten niet langer kon verbergen richting mijn omgeving. Inmiddels krijg ik professionele hulp van mijn huisarts, Dr. J de Graaf, en mijn psychologen, Drs. G. Bogaard en Drs. S. Beijerman. Door mijn psychische klachten heb ik moeilijkheden met concentratie en kan ik slecht omgaan met druk. Dit is terug te zien in mijn studieresultaten.

De situatie heeft er toe geleid dat ik zonder dispensatie een negatief BSA zal ontvangen. Wanneer ik mijn herkansingen met een voldoende afrond zal ik in cluster 1 twee vakken onvoldoende hebben afgesloten. In cluster 2 en 3 heb ik na het behalen van mijn herkansingen alle vakken met een voldoende afgerond. Bij deze verzoek ik u om mij dispensatie toe te kennen zodat ik de vakken gedurende het tweede jaar van de opleiding in kan halen.

Ik hoop op een spoedige reactie.

Met vriendelijke groet,

naam
studentennummer

Bedankt voor het lezen (en reageren) ! +:)+

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:52

Volgens mij geeft de directie een BSA en moet jij je bericht aan hen richten. Heb je onderstaand ook gemeld aan de decaan? Die kan adviseren het BSA in te trekken.

SunNDLM schreef:
naam + adres student

t.a.v. examencommissie

dorp, 2 juli 2013

Geachte examencommissie,

Middels deze brief wil ik een verzoek in dienen voor dispensatie van het Bindend Studie Advies wegens mijn thuissituatie en psychische klachten.

Sinds enkele maanden heb ik te kampen met een depressie. Mijn insteek is echter dat ik alles zelf kan en tot het laatste moment wacht met het zoeken van hulp, ik zie dit als een teken van zwakte. Door het verbreken van mijn relatie in week 16 van dit jaar en het verliezen van mijn werk in week 22 van dit jaar is mijn thuissituatie dusdanig onstabiel geworden dat ik mijn psychische klachten niet langer kon verbergen. Inmiddels krijg ik professionele hulp van mijn huisarts, Dr. J de Graaf, en mijn psychologen, Drs. G. Bogaard en Drs. S. Beijerman. Door mijn psychische klachten heb ik moeite met concentratie en kan ik slecht omgaan met prestatiedruk. Dit is terug te zien in mijn studieresultaten.

De situatie heeft er toe geleid dat ik zonder dispensatie een negatief BSA zal ontvangen. Wanneer ik mijn herkansingen met een voldoende afrond zal ik in cluster 1 twee vakken onvoldoende hebben afgesloten. In cluster 2 en 3 heb ik na het behalen van mijn herkansingen alle vakken met een voldoende afgerond. Bij deze verzoek ik u om mij dispensatie toe te kennen zodat ik de vakken gedurende het tweede jaar van de opleiding in kan halen.

Met vriendelijke groet,

naam
studentennummer

Rosa_

Re: brief examencommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:54

Een brief naar de examencommissie moet altijd aan de voorzitter gericht zijn. Als het goed is staan hierover voorwaarden op de website van je instituut.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:58

SunNDLM schreef:
Hallo! :wave:

Ik moet een formele brief naar de examencommissie van mijn opleiding sturen. Ik heb echter moeite met Nederlands en ben op zoek naar mensen die de brief even willen lezen en mij willen wijzen op taalfouten. Het gaat om onderstaande brief:

naam + adres student

t.a.v. examencommissie

dorp, 2 juli 2013

Geachte leden van de Examencommissie,

Middels deze brief wil ik een verzoek indienen voor dispensatie van het bindend studie advies wegens mijn moeilijke thuissituatie en psychische klachten.

Sinds enkele maanden heb ik te kampen met een depressie. Mijn mentaliteit is echter dat ik alles zelf kan en tot het laatste moment wacht met het zoeken van hulp, ik zie dit dit verwijst niet duidelijk naar 'het zoeken van hulp' maar kan ook verwijzen naar wachten tot het laatste moment. Dus die zin kan wat duidelijker als een teken van zwakte. Door het verbreken van mijn relatie in week 16 en het verliezen van mijn werk in week 22 is mijn thuissituatie dusdanig onstabiel geworden dat ik mijn psychische klachten niet langer kon verbergen richting mijn omgeving. Inmiddels krijg ik professionele hulp van mijn huisarts, Dr. J de Graaf, en mijn psychologen, Drs. G. Bogaard en Drs. S. Beijerman. Door mijn psychische klachten heb ik moeilijkheden met concentratie en kan ik slecht omgaan met druk. Dit is terug te zien in mijn studieresultaten.

De situatie heeft er toe geleid dat ik zonder dispensatie een negatief BSA zal ontvangen. Wanneer ik mijn herkansingen met een voldoende afrond, zal ik in cluster 1 twee vakken onvoldoende hebben afgesloten. In cluster 2 en 3 heb ik na het behalen van mijn herkansingen alle vakken met een voldoende afgerond. Bij deze wil ik u vriendelijk verzoeken mij dispensatie toe te kennen zodat ik de vakken gedurende het tweede jaar van de opleiding in kan halen. Misschien nog iets over dat je hard aan het werken bent aan je psychische problemen en verwacht dat je volgend jaar voldoende hersteld bent om de vakken te halen

Met vriendelijke groet,

naam
studentennummer

Bedankt voor het lezen (en reageren) ! +:)+

Ik heb even dik gedrukt wat misschien anders kan. Ziet er verder prima uit wat mij betreft

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 11:02

@ Rosa_ op de website van de uni staat dat de brief gericht moet zijn aan de secretaris van de commissie?!
@ Marieke_K ik heb inderdaad contact gehad met de studieadviseurs, handig om dat ook te vermelden ja!
@ Pytje, bedankt! hier heb ik zeker wat aan ja. Ik twijfelde ook in hoeverre ik door moet gaan over de klachten... Wil ook niet overkomen als een zielig vogeltje :P

Bedankt!

Rosa_

Re: brief examencommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 11:28

Zo, goedemorgen, secretaris inderdaad :')