[ENQ]Letsels in de paardensport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

__Martine__

[ENQ]Letsels in de paardensport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 13:34

Hallo Bokkers,
Een vriendin van mij doet onderzoek naar de veiligheid in de paardensport.
Zouden jullie daarover een enquête willen invullen?
Doelgroep is 13-22/23 jaar.

Citaat:
In het kader van een onderzoek aan het Erasmus MC over veiligheid in de paardensport heb ik zoveel mogelijk mensen nodig die een vragenlijst willen invullen. Dit is dus voor (ex-)ruiters/amazones die op manege/basissport/topsport rijden of hebben gereden. Het is ons streven deze resultaten zowel in medische- als ook in paardenbladen gepubliceerd te krijgen. Het zou dus fijn zijn als jullie dit even in willen vullen. Het duurt niet lang! Alvast super bedankt!

http://www.thesistools.com/web/?id=359230

Alvast bedankt!
Groetjes Martine

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 13:35

Daar wil ik best aan mee doen.
Vertel maar hoe ik dat moet doen... ik zie namelijk geen linkje.
Ps. je hebt 2x dezelfde tekst geplaatst.
edit: je hebt het al veranderd ;-)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 13:37

Ik heb hem ingevuld :)

Akshay

Re: [ENQ]Letsels in de paardensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 13:41

Ik wilde hem invullen, maar ben gestopt.. ''hoe vaak heb je een letsel opgelopen wat voorkomen had kunnen worden door een bodyprotector''
geen idee of ik door het toen dragen van een bp nu nog had kunnen rijden.. Voor mijn gevoel had het niet uitgemaakt. Maar ik mis dus de ''misschien'' optie?

Ook mis ik de mensport? of staat die er bewust niet in?

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 13:42

Hmm, ik zie voor het invullen dat het soms niet mogelijk is om meerdere dingen in te vullen. Ik zou graag zien bij vraag 5 bijvoorbeeld meerdere opties aangezien ik dressuur, spring en graag buiten rijd. Ook zou ik vraag 4 veranderen want ik vind het erg onduidelijk over wat wat is. Vraag 7; misschien een idee om Anders Namelijk... erbij te zetten.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 13:44

Je kan alleen kiezen tussen manege, basissport en topsport.. Voor mij (en vele andere bokkers) is het gewoon hobby en mijn paard staat achter het huis, dus ik kan een groot deel van de vragen niet invullen.
En de vraag of paardrijden veilig is.. hangt helemaal aan het paard en de manier van ermee omgaan af. Ik denk dat de enquete een beter beeld geeft als er meer witruimte is waar mensen opmerkingen kunnen plaatsen :j
Maar ik heb hem (voor zover mogelijk) ingevuld.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 13:48

ik heb vraag 18 niet ingevuld (mbt ruiterexamen) dit omdat niet duidelijk is gesteld wanneer deze dan afgenomen zou moeten worden. voor dat men gaat rijden is niet practisch, omdat men toch vooral in praktijk leert. voor mensen die al lang in de paarden bezig zijn in meeste gevalen overbodig, omdat men betreffende veiligheid genoeg weet/ mee heeft gekregen door ervaring. bovendie is het denk ik ook behoorlijk lastig te realiseren.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 14:07

Ik heb 'm ook ingevuld, ondanks dat de vragen en antwoorden niet direct aansluiten op mijn situatie heb er hier en daar maar een eigen interpretatie aan gegeven.

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 15:56

Inmiddels heeft mijn vriendin genoeg respons op haar enquête gehad. Bedankt allemaal!