Stage Amerika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liesbeth1994

Stage Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 18:59

Hallo allemaal!

Na een paar stage ervaringen te hebben gehad in het binnenland, begint het nu toch erg te kriebelen om stage te lopen in Amerika (Ik weet nog niet precies waar precies in Amerika). Het heeft niks met paarden te maken, ik doe de opleiding voor Pedagogisch Medewerker. Aangezien ik hier nog niet zo lang over heb nagedacht, hier de vraag: wat zijn de mogelijkheden? en, heeft er hier iemand ervaring met stages in deze sector?
Natuurlijk ben ik van plan om het hier ook op school over te hebben. Maar aangezien de vakantie er volgende week aan komt ben ik van plan om het gelijk begin volgend schooljaar te bespreken (aangezien er nu veel examen stress is bij de SLB'ers).

De stage zal minimaal volgend jaar pas beginnen (dus September 2014). ben ik hier dan al te laat mee?

Ik weet dat ik me nog erg moet inlezen over stages in het buitenland. maar juist daarom vraag ik jullie om raad.

Ik hoop op wat tips waar ik veel aan heb!

Alvast bedankt.

Annuuuhh

Re: Stage Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:29

Ik heb geen kennis over de richting die je doet, maar bereidt je heel goed voor, doe veel onderzoek en ga hard sparen!

Hoe lang moet je stage lopen? het komt vaak voor bij bedrijven daar dat je stage periode te lang is voor ze, informeer daar goed na zodat je niet voor verassingen komt te staan ;)

Als je de go hebt informeer gelijk naar een visum, dat kan maanden duren (athans dat deed het bij mij :') )

Als je nog eventueel vragen hebt, kun je me pb'en ;)

Astaloca

Re: Stage Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:32

Ik weet wel dat een kennis van me in zuid amerika heeft stage gelopen. Dus het is zeker mogelijk. Echter denk ik wel dat je hier met school over moet hebben of het uberhaupt mogelijk is en mag.

Ik zou er gewoon nu alvast heen gaan voor informatie :) en dan kan je in de vakantie alles uitpluizen. Hun probleem met examenstress ;) Vaak zijn het toch andere mensen wie hier over gaan.